Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1630583 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Toya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • Yaris II 1.0 Sol MM-T ; Celica GT-S
Re:Yaris általában
« Válasz #6990 Dátum: 2012.07.25 10:37:04 »
Nekem lassan 6 éves lesz de még a szervizes dolgokon kívül semmit nem kellett csinálni a géppel.A hangját meg lehet szokni.A motorerőt, meg a közlekedést nem kell bemutatni neked :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #6991 Dátum: 2012.07.25 11:09:37 »
Nekem lassan 6 éves lesz de még a szervizes dolgokon kívül semmit nem kellett csinálni a géppel.A hangját meg lehet szokni.A motorerőt, meg a közlekedést nem kell bemutatni neked :D
Hát azt tényleg nem :) ... Lomhácska, nyilván, dehát most is ezresem van, nem lesz újdonság. Fontosabb a fogyasztás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris általában
« Válasz #6992 Dátum: 2012.07.25 15:33:41 »
ilyen lesz a következő kocsim: 1.0 benzines Yaris II-es
Mi a helyzet a dízelekkel? A felár jól elolvad, lehet félni, hogy végtelen km-t futott, de nem egy cégautó típus és a valós sok km még nem jelent rosszat, de minimális a fogyatása, nagy a nyomatéka, a ráncfelvarrottnak 6 sebességes a váltója, a hang ugyanúgy nem szempont mint a 3 hengerésnél. Mi lehet ezekkel a baj, különösen érthetetlen árkülönbségek esetén?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #6993 Dátum: 2012.07.25 16:54:24 »
Idézet
Tank méret: hát nemtom... Én többször is tankoltam már bele 43-44 liter közötti mennyiséget. 44.3 liter volt eddig a maximum. Tehát szerintem megvan ott a 45 liter tele tanknál, nagyon is.
De akkor nyilván Te nem a kútfej lakattanásáig tankoltál, hanem utána meg beleküzdöttél pár litert. Én mindig csak kattanásig tankolok. Ez lehet a különbség.

A 3 hengerest meg próbáld ki. Ha Te meg tudod szokni, akkor amúgy más gond nincs vele. Én nem tudom megszokni sem a motor hangját, se a kipufogó röfögését  :D
Mondjuk ha a mostani Yarist lomhának mondod akkor a II-est méginkább annak fogod. Legalábbis érzésre biztosan gyengébb.
Xanyi

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Yaris általában
« Válasz #6994 Dátum: 2012.07.26 08:52:23 »
Hát azt tényleg nem :) ... Lomhácska, nyilván, dehát most is ezresem van, nem lesz újdonság. Fontosabb a fogyasztás.

Nekem az volt. Az új ezres yaris jóval lomhabb a réi ezresnél. Nem mert gyengébb lenne, pöppet erősebb is, de 900kg helyett 1100kg... az +23%os tömegnövekedés.

más: Yaris2k (exe) milyen gumikkal jöttek ki a gyárból?
Mert ahogy nézem sok a piacon a 30-40 max 50.000kmet gurrult példány és ugye 6évesnél fiatalabbat akarok... azaz ha a gumi nem gyári az egy gyanus pont, hogy nem valós a km állása.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris általában
« Válasz #6995 Dátum: 2012.07.26 11:00:08 »
ha a gumi nem gyári az egy gyanus pont, hogy nem valós a km állása.
Téli gumi használata megduplázza ezt.
De hogyan lehet a tulajdonoslistát ellenőrizni (cégek, külföldiek, magánszemélyek)? Ha a törzskönyvben szereplő név és az eladó egyezik és az nem a Pizzafutár Bt. az már garancia?

Toya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • Yaris II 1.0 Sol MM-T ; Celica GT-S
Re:Yaris általában
« Válasz #6996 Dátum: 2012.07.26 14:57:16 »
más: Yaris2k (exe) milyen gumikkal jöttek ki a gyárból?
Mert ahogy nézem sok a piacon a 30-40 max 50.000kmet gurrult példány és ugye 6évesnél fiatalabbat akarok... azaz ha a gumi nem gyári az egy gyanus pont, hogy nem valós a km állása.
Nekem SOL-hoz 185/60R15-ös kerekek voltak gyárilag.Egy ismerősömnek van EXE-je.Úgy emlékszem ugyanaz volt.2006-ban.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris általában
« Válasz #6997 Dátum: 2012.07.26 15:31:57 »
A méret helyett inkább a gumi márkájára kíváncsi, de az a baj, hogy minden gyanús, ha túl újszerű a gumi/pedál/kormány az is.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #6998 Dátum: 2012.07.26 17:56:08 »
A méret helyett inkább a gumi márkájára kíváncsi, de az a baj, hogy minden gyanús, ha túl újszerű a gumi/pedál/kormány az is.

Hm. Dunlop Sport 01 biztosan volt, aztán talán Yokohama DB, meg valami Bridgestone...
De hát DOT számot ugyis nézel.
Xanyi

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Yaris általában
« Válasz #6999 Dátum: 2012.07.26 20:13:26 »
A méret helyett inkább a gumi márkájára kíváncsi, de az a baj, hogy minden gyanús, ha túl újszerű a gumi/pedál/kormány az is.
Inkább csak azt kellene nézni, hogy a 4 darab gumi mind egyforma legyen (márka, típus, kor).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7000 Dátum: 2012.07.26 21:55:07 »
De akkor nyilván Te nem a kútfej lakattanásáig tankoltál, hanem utána meg beleküzdöttél pár litert. Én mindig csak kattanásig tankolok. Ez lehet a különbség.

A 3 hengerest meg próbáld ki. Ha Te meg tudod szokni, akkor amúgy más gond nincs vele. Én nem tudom megszokni sem a motor hangját, se a kipufogó röfögését  :D
Mondjuk ha a mostani Yarist lomhának mondod akkor a II-est méginkább annak fogod. Legalábbis érzésre biztosan gyengébb.
Tankolás: jaaa, hogy úgy! Igen, az első kattanás után másfél liter még simán belemegy, ehhez nem is kell sokáig küzdeni (mondjuk: összesen egy perc pluszban).

Motor: nem vagyok különösebben érzékeny a hangra, pláne nem egy kiskocsinál... Yarist ugyan még nem, de más háromhengereseket (Corsa C, Fabia I) próbáltam, és azt kell hogy mondjam: még tetszett is a morgásuk, markánsabbnak találtam, mint a kis négyhengeresek steril, semleges zúgását. Bár erősen pörgetve szebb a hangja az én Yarisomnak, mint az 1.2-es Fabiának - utóbbi ott már tényleg csak berreg. De ez nem izgatna különösebben.

Lomhaság: én ezalatt a gyenge rugalmasságot, a nyomaték hiányát értem. És abban tudtommal még javult is a II-es ezres Yaris az I-eshez képest, lévén ugye nagyobbak a motor hengerei. Az, hogy nulláról százra kicsit lassabban gyorsul, engem sokkal kevésbé érdekel, szinte soha nem húzatom ki teljesen. Sokkal fontosabb nekem, hogy mondjuk mit ad elő négyesben, 60-70-ről padlógázzal gyorsítva. És ebben, ahogy néztem a teszteket, a II-es jobb valamivel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7001 Dátum: 2012.07.26 22:13:02 »
Mi a helyzet a dízelekkel? A felár jól elolvad, lehet félni, hogy végtelen km-t futott, de nem egy cégautó típus és a valós sok km még nem jelent rosszat, de minimális a fogyatása, nagy a nyomatéka, a ráncfelvarrottnak 6 sebességes a váltója, a hang ugyanúgy nem szempont mint a 3 hengerésnél. Mi lehet ezekkel a baj, különösen érthetetlen árkülönbségek esetén?
Hát nemtom. Vonzana a dízel ereje, kellemes vezethetősége, nagyon kis fogyasztása  :wub: ... Ahogy egy ilyen 90 lovas dízel Yaris II-es megy, annál nekem nem is kéne több, már az E12-es Corollában is abszolút elegendőnek éreztem ezt a motort  :yes: ...

Csak hát félek tőle. A potenciális problémáitól, a drágább hibalehetőségeitől.

Más kérdés, hogy ezekről az 1.4-es Toyota dízelekről azért igazán nem sok rosszat hallani  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Yaris általában
« Válasz #7002 Dátum: 2012.07.27 12:35:37 »
A méret helyett inkább a gumi márkájára kíváncsi, de az a baj, hogy minden gyanús, ha túl újszerű a gumi/pedál/kormány az is.

Én úgy emlékezem, hogy a terrától felfelé 185/60-R15 a méret és Dunlop (Sport) a gyártó... (zömmel) :hmmmm:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #7003 Dátum: 2012.07.27 18:53:20 »
Idézet
Motor: nem vagyok különösebben érzékeny a hangra, pláne nem egy kiskocsinál... Yarist ugyan még nem, de más háromhengereseket (Corsa C, Fabia I) próbáltam, és azt kell hogy mondjam: még tetszett is a morgásuk, markánsabbnak találtam, mint a kis négyhengeresek steril, semleges zúgását. Bár erősen pörgetve szebb a hangja az én Yarisomnak, mint az 1.2-es Fabiának - utóbbi ott már tényleg csak berreg. De ez nem izgatna különösebben.

Mondom azért próbáld ki a Yarist, de újat vagy 10 ezret futottat, hanem egy komolyabbat (min 50-60 ezret) futott példányt. Nekem megszokhatatlan, pláne a kipufogójuk ahogy röfög... Mondom ezt úgy, hogy a nővéremnek Matiza van, 800 ccm 3 henger. És nincs vele semmi gondom. De Yaris három hengerese nem nagyon nem szép hangú.

Idézet
Lomhaság: én ezalatt a gyenge rugalmasságot

Ugyanaz mint feljebb. Gyakran vezetek kettes Yarist, de a sajátom után mindig meglep mennyire nem megy. Nem csak gyorsulásra, hanem rugalmasságra is meg mindenre... Persze ez az érzet. Nagyobb bódé, lehet érzéki csalódás is. Erre egy 60-100-as gyorsulás mérés pontot tenne  ;)

Idézet
Csak hát félek tőle. A potenciális problémáitól, a drágább hibalehetőségeitől.
Problémáitól? Az 1,4-es dízel gyakorlatilag nem romlik el. Nem csak Yarisba, Corollában sem.
Ha valami mégis, akkor persze drága. Mondjuk pozitívum, hogy a problémás nagy dízelekkel ellentétben Bosch üzemanyagrendszere van, mint a francia és német autóknak. Ezért aztán már majdnem minden városban van spec. műhely aki foglalkozik az elemek javításával felújításával, így aztán lehet mégsem kell ráfizetni egy vagyont...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7004 Dátum: 2012.07.28 10:47:46 »
Problémáitól? Az 1,4-es dízel gyakorlatilag nem romlik el. Nem csak Yarisba, Corollában sem.
Ha valami mégis, akkor persze drága. Mondjuk pozitívum, hogy a problémás nagy dízelekkel ellentétben Bosch üzemanyagrendszere van, mint a francia és német autóknak. Ezért aztán már majdnem minden városban van spec. műhely aki foglalkozik az elemek javításával felújításával, így aztán lehet mégsem kell ráfizetni egy vagyont...
Na, örülök hogy ezt írod  :yes:

A csere pedig még odébb van. 2015 szeptemberében jár le a hitel a Yarison, addig biztosan megmarad. Szóval ez még bő 3 év, ugye. Saccra olyan 220-230 ezer km lesz benne akkor... Marha sokért nyilván nem tudom majd eladni, de annyiért biztos, amennyi tisztességes kezdő befizetést jelenthet egy (akkor) hat-hét év körüli II-esre - dízelre is akár.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )