Köszi András69 de pont ez a cikk volt ami megindította bennem, hogy na most akkor mégis kell-e folyadékot visszapótolni ezekbe az új "gondozásmentes" akksikba!? Eddig haláli nyugalommal lesz@rtam őket, gondolván ezeket maximum árammal kell tölteni...
Most mégis továbbra is tanácstalan vagyok, mi a helyes: Nem kell pótolni, de ha nem sikerült gyárilag rendesen lezárni, akkor bizony szükséges lenne a pótlás, ha éppen fel lehetne nyitni roncsolásmentesen... Ha "feltúrod" azzal meg te teszed tönkre.
Annyit tisztult a kép, hogy elvileg 4 évre tervezik ezeket a gondozásmentes akksikat, ergo, ha ennyi idő után tönkremegy, az nem meglepetés.
Az elég valószínű, hogy garanciaidőben még a nem tökéletesen lezárt akksi sem fog tönkremenni, ahhoz elég extrém körülmények összejátszása kellene. 4 évet lehet, hogy nem fog kibírni (bár ez se kizárt, lejjeb leírom, miért), de a gari időt biztosan.
Van, aki szerint a gondozásmentes akksi csak egy egyszerű marketingfogás. Nos, én is így érzem. Ugyanis a suzukimba még "normál" kupakos akksi volt, amit pár hetente célszerű lenne ellenőrizni. Eleinte ellenőriztem is, csak éppen nem igényelte a töltögetést.
Mikor megvettem "beszinteztem" és utána csak egy év múlva vált szükségessé, hogy töltsek rá. Ha "csak" így fogy a víz belőle, és ezt is gondozásmentesként használjuk, ez is kibírja a 4 évet. És az autó volt használva évi 18-20 ezer km ment bele.
Az egy dolog, és nem is "csak" az zavar, ha előbb megpusztul az akksi, és vehetek másikat, de nem tudom az autó töltési rendszerének is mennyire egészséges, ha egy haldokló, gondozatlan akkumulátort kellene töltenie, ami már nehezen veszi fel a töltést.
Készítettem egyébént újabb képeket az akksimról, kivettem a helyéről. Sajnos nem látszódik a szint, teljesen fekete, pedig erős fénnyel próbáltam átvilágítani.
Ha gondozásmentes, minek jelölik rajta a minimum, és a maximum szintet? Valamint mi lehet a kupakok mellett, mindkét oldalt az a bigyó? Utolsó két képen láthatjátok, pozitív oldalon piros, másikon szürke.