Szerző Téma: BMW  (Megtekintve 132122 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #360 Dátum: 2013.10.16 14:13:07 »
Ezt most gondold át még egyszer, vagy vess egy pillantást a saját Peugeot306 ... Peugeot307 ... H Astra ... jah hogy E12 Corolládra és ismerd be hogy te is össze szoktad keverni vagy elmész mellette a parkolóban :D
Ez igaz, az E12 tényleg az európai konkurencia designjához igazodott. Ami egy nagyon helyes lépés volt, és valóban pont ezzel (is) komoly fejlődést jelentett az eléggé elavult, és mindehhez még nem is túl praktikus (pl. rossz helykihasználású) formatervezésű E11-hez képest.

Számomra tényleg érthetetlen, hogy Toyotáék mit gondoltak, mikor az E11-est gyártásba engedték így. Furán is néz ki, és az objektív kvalitásai sem túl jók (helykínálatra és -kihasználásra gondolok megint).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #361 Dátum: 2013.10.16 14:17:53 »
Micsoda?! Egyetlen azonos benzinmotorjuk van összesen...
Meg egy dízel.

Abban amúgy igaza van Kisfiatalnak, hogy minőségérzetben, felhasznált anyagokban stb. az E12 beltere tényleg közelíti az Ave II színvonalát  :yes: ... Sokszor vezettem közvetlenül egymás után ezt a két autót, úgyhogy volt alkalmam meggyőződni erről.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #362 Dátum: 2013.10.16 14:20:07 »
Meg egy dízel.

Abban amúgy igaza van Kisfiatalnak, hogy minőségérzetben, felhasznált anyagokban stb. az E12 beltere tényleg közelíti az Ave II színvonalát  :yes: ... Sokszor vezettem közvetlenül egymás után ezt a két autót, úgyhogy volt alkalmam meggyőződni erről.
2db motorra azt mondani, hogy azonos a motorparkjuk...  :lol:

Amúgy, igen, nagyon hasonlók az anyagok belül, csak az Ave érzetre 2x akkora.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:BMW
« Válasz #363 Dátum: 2013.10.16 14:27:24 »
2db motorra azt mondani, hogy azonos a motorparkjuk...  :lol:

Amúgy, igen, nagyon hasonlók az anyagok belül, csak az Ave érzetre 2x akkora.

Hát a vvti motorok ugyanazok, attól, hogy az 1.8-nak nagyobb a lökettérfogata, a motor ugyanaz a konstrukció. Nem véletlen lehet 1.4est 1.8ra alakítani  ;) És Ave-nál  ezekből van a letgöbb, a 2 lityós D4 ritkább, a dízelek meg nem érdekelnek :) Sztem benzinesből több van a piacon Coriból is.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:BMW
« Válasz #364 Dátum: 2013.10.16 14:42:19 »
....

Számomra tényleg érthetetlen, hogy Toyotáék mit gondoltak, mikor az E11-est gyártásba engedték így. Furán is néz ki, és az objektív kvalitásai sem túl jók (helykínálatra és -kihasználásra gondolok megint).

Pont hogy tágasabb az E11...  Lábtérben, csomagtérben biztosan. Illetve szellőssebbnek is tűnik a nagyobb ablakfelületek miatt...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:BMW
« Válasz #365 Dátum: 2013.10.16 15:20:56 »
Ez azért nem igaz. Ugyanis, egyrészt nincs konstrukciós hibája a Sharan 1,9-es dízelének, teljesen normális időközönként igényel karbantartást. Ha egy PD elem megfekszik, 20.000-ért felújítottat kap és kész, megy még egyszer 150.000 km-t. Persze, nem mindegy, mennyire űzik és mennyire végzik el rajta az előírt karbantartásokat, de olyan baki nincs velük, hogy parkoláskor az olajteknőt megütöd, és az ehhez a szóban forgó BMW motorhoz hasonló bajt okozzon.
A Sharannak, tehát kifejezetten konstrukciós hibája nincs, nem ismert, de olyan alkatrészei vannak, amik a kívántnál kissé sűrűbben szorulnak cserére (futómű kutyacsontok). Persze, durva az összehasonlítás, a Sharan nem M6 és fordítva.
Azért azt tudod, hogy ez a "hibalehetőség" a Sharanénál szándékosan alacsonyabbra tervezett tömegközéppont miatt van? ;) Ez nem a motor hibája, hogy jobban kell vigyázni vele parkolásnál mint a Sharannal...
Gabe 254.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #366 Dátum: 2013.10.16 15:23:30 »
Azért azt tudod, hogy ez a "hibalehetőség" a Sharanénál szándékosan alacsonyabbra tervezett tömegközéppont miatt van? ;) Ez nem a motor hibája, hogy jobban kell vigyázni vele parkolásnál mint a Sharannal...
Szerintem egy E11 Cori után már nem okozna gondot az M6 ilyen jellegű hibája, én már egy Hungária körúti nyomvajún sem merek áthajtani :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #367 Dátum: 2013.10.16 15:32:49 »
Azért azt tudod, hogy ez a "hibalehetőség" a Sharanénál szándékosan alacsonyabbra tervezett tömegközéppont miatt van? ;) Ez nem a motor hibája, hogy jobban kell vigyázni vele parkolásnál mint a Sharannal...
De bakker, ez egy konstrukciós hiba attól még...!  :nono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #368 Dátum: 2013.10.16 16:03:50 »
Amúgy, igen, nagyon hasonlók az anyagok belül, csak az Ave érzetre 2x akkora.
Mármint belül? Érdekes hogy ezt mondod, mert nekem meg mindig pont az tűnt fel, egyikből a másikba átülve, hogy a Cori elöl gyakorlatilag ugyanakkora; és hátul is igazából csak a lábtér nagyobb az Avéban.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #369 Dátum: 2013.10.16 16:07:33 »
Mármint belül? Érdekes hogy ezt mondod, mert nekem meg mindig pont az tűnt fel, egyikből a másikba átülve, hogy a Cori elöl gyakorlatilag ugyanakkora; és hátul is igazából csak a lábtér nagyobb az Avéban.
Nagyszerű, akkor Avensisem sem lesz soha: belül kinézetre ugyanaz mint a cori, ezek szerint méretben is, de legalább minden más nagyobb (motor, gumik, adók, fogyasztás). :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #370 Dátum: 2013.10.16 16:09:33 »
Pont hogy tágasabb az E11...  Lábtérben, csomagtérben biztosan. Illetve szellőssebbnek is tűnik a nagyobb ablakfelületek miatt...
:eek:

Azért zártam ki anno a körből az E11-est, mert szűk belül. Az E12-ben simán beülök "magam mögé", és nem nyomorgok; az E11-ben épp hogy be tudok préselődni, de nagyon szomorú lennék, ha akár csak egy órát el kéne utána ott töltenem. A belmagasság és -szélesség is kisebb az E11-ben. Elöl éppen OK, hátul kifejezetten szűk ez az autó nekem (180 cm vagyok). Az E12 viszont elöl tágas, hátul átlagos. Mindig az a benyomásom, mikor E11-be ülök, hogy milyen kicsi! Tényleg elsősorban ezért nem vettem ilyet.

Csomagtér: karosszéria-függő. Nyilván nagyobb az E11 LB csomagtere, mint az E12 HB-é; de ez az összevetés sántít.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:BMW
« Válasz #371 Dátum: 2013.10.16 16:15:13 »
Hátul 163 centi magasan is szűk a fejtér. ::)
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #372 Dátum: 2013.10.16 16:16:41 »
Nagyszerű, akkor Avensisem sem lesz soha: belül kinézetre ugyanaz mint a cori, ezek szerint méretben is, de legalább minden más nagyobb (motor, gumik, adók, fogyasztás). :D
Hát ha csak az első helykínálat számít, akkor tényleg nincs értelme Avét venni az E12 Cori helyett. Éppenséggel az utóbbiban én jobban meg is tudtam találni a számomra kényelmes üléspozíciót, lévén a kormányát jobban ki lehet húzni, mint az Avéét.

Hátul persze más a helyzet - az Avéban jóval nagyobb a lábtér. Kérdés persze, hogy ez számít-e.

Csomagtartó kérdésében persze toronymagasan előnyben van az Ave - mármint a HB Corival szemben.

Belső kinézet: hát, azért nem épp ugyanaz ;) ... de a Cori sem kelt igénytelen benyomást, az Avéból átülve sem. Fontos viszont hozzátenni, hogy ez a Sol Corira vonatkozik, az ezüst panelekkel és digitális klíma-vezérléssel  :otlet: ! A Terra Cori, az egységes fekete beltérrel és tekerentyűs középkonzollal, azért már jobban elmarad az Avéhoz képest.

----------------

Offolunk ám elég durván...  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #373 Dátum: 2013.10.16 16:18:36 »
Azért azt tudod, hogy ez a "hibalehetőség" a Sharanénál szándékosan alacsonyabbra tervezett tömegközéppont miatt van? ;) Ez nem a motor hibája, hogy jobban kell vigyázni vele parkolásnál mint a Sharannal...
Nem ez a helyzet... van sok más, hasonlóan alacsony építésű kocsi is, ami nem ennyire kényes erre. Ez tervezési hiba, ami az olajteknő méretéből, alakjából, elhelyezéséből, és belső kialakításából adódik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:BMW
« Válasz #374 Dátum: 2013.10.16 16:19:28 »
De bakker, ez egy konstrukciós hiba attól még...!  :nono:
Szerintem meg nem. Ez egy alacsonyabb súlyponttal, sportautónak tervezett kocsi. A motort a lehető legmélyebbre tették, a teknőt pedig azért többnyire még a prémiummárkák is alulra rakják :tt2: Ne hasonlítsunk már almát körtéhez. Majd ha VW 500 le feletti teljesítményű, hasonló kanyarképességekkel rendelkező kupéjánál megoldják, hogy nem veri oda az alacsonyra tervezett olajteknőt, akkor térjünk vissza a kérdésre.
Gabe 254.