Gyertyák mikor voltak cserélve? Azt is cseréld meg egy másik hengerével. Priviben kérdeztem, hogy a szívócső takarításnál mennyire voltak eltömődve az EGR portok? Nem jött válasz... Nem a nagy szívócső nyílásokat kell takarítani, hanem a hengerenkénti szívócsatornák felső részén lévő kis EGR portokat (nyílásokat). Visszatérve a gyertya cserére, amennyiben túl régiek a gyertyák akkor lehetséges, hogy megnövekedett a gyertya hézag és ezért nagyobb gyújtófeszültség esetén ugrik át a szikra ami megnöveli gyújtótrafók terhelését és azok előbb tönkremennek. Ha nincs kéznél másik új gyertya akkor legalább a hézagokat állítsd be 1,0-1,1 mm közé. Nem írtad, hogy a trafó csere után is a 4. hengernél jelentkezett-e a gyújtáskimaradás. Minden javítás, vagy csere után célszerű törölni a hibakódot, hogy lásd mi az eredmény! Gyertya csereperiódus 90 000 km-ként és két gyárilag elfogadott típuson kívül (DENSO SC20HR11, vagy NGK ILKAR7B11) mást nem szabad betenni.