Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 877576 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1095 Dátum: 2016.04.22 15:41:30 »

mansa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1096 Dátum: 2016.04.22 17:27:40 »
Köszönöm!

dni

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1097 Dátum: 2016.04.23 12:42:59 »
Sziasztok,

ma "eltörött" a bal hátsó rugótartóm, van esetleg arra ötlet, hogy a 14-15-16 ker. közelében hova érdemes elvinni szervízbe? Illetve, hogy kb. mire lehet számítani javítási költségek terén?

Képek
https://www.dropbox.com/sh/fgtr2pj06wqqjdv/AADqopMSKihwcWQo2R9XumZ_a?dl=0

mansa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1098 Dátum: 2016.04.24 13:35:20 »
Akadt egy másik problémám is,meleg motornál elkezdett rángatni az autó. A számítógép szerint a négyes hengernel gyújtás kimaradás van. Kicseréltem az alkatrészt ami rá megy a gyertyára,magyarul nem tudom a nevét,aztán két óra múlva megint elkezdett rangatni. Most kíváncsian várom hogy holnap mit fog ki irni  megint a számítógép.

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1099 Dátum: 2016.04.24 14:56:49 »
Gyertyák mikor voltak cserélve? Azt is cseréld meg egy másik hengerével. Priviben kérdeztem, hogy a szívócső takarításnál mennyire voltak eltömődve az EGR portok? Nem jött válasz... Nem a  nagy szívócső nyílásokat kell takarítani, hanem a hengerenkénti szívócsatornák felső részén lévő kis EGR portokat (nyílásokat). Visszatérve a gyertya cserére, amennyiben túl régiek a gyertyák akkor lehetséges, hogy megnövekedett a gyertya hézag és ezért nagyobb gyújtófeszültség esetén ugrik át a szikra ami megnöveli gyújtótrafók terhelését és azok előbb tönkremennek. Ha nincs kéznél másik új gyertya akkor legalább a hézagokat állítsd be 1,0-1,1 mm közé. Nem írtad, hogy a trafó csere után is a 4. hengernél jelentkezett-e a gyújtáskimaradás. Minden javítás, vagy csere után célszerű törölni a hibakódot, hogy lásd mi az eredmény! Gyertya csereperiódus 90 000 km-ként és két gyárilag elfogadott típuson kívül (DENSO SC20HR11, vagy NGK ILKAR7B11) mást nem szabad betenni.

mansa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1100 Dátum: 2016.04.24 15:50:44 »
Már többször leszedtem a szívócsővet és kitakaritottam mert azt hittem az a baj. Most nem tudom milyen EGR pontokra gondolsz,mert mindent szét szedtem amiről beszéltünk annak idelyen. Gyertyákat kb 2 hónapja cseréltem ... miután kicserélték a trafót nem hiszem hogy rá tették a számítógépet.

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1101 Dátum: 2016.04.24 17:00:10 »
http://postimg.org/image/6fkgl2hvx/ http://postimg.org/image/rt1wc63nx/ http://postimg.org/image/enme629sd/ http://postimg.org/image/vx2v4nzm5/ A linkelt képeken alul középen látható a szívócső hengerenkénti nyílásaiban egy kisebb csatorna. Na azokat kell kitisztítani, meg az  EGR szelep felőli könyökcső csatlakozásánál lévő nyílást... A visszavezetett kipufogógáz 1 csatornából 4 felé ágazik minden henger szívó csatornájába elágazik http://postimg.org/image/mp61a8365/. Akkor most 4 új gyertya és 1 db új gyújtótrafó van beépítve?

mansa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1102 Dátum: 2016.04.24 17:24:32 »
A gyertya az 2 hónapos ,de veszek újakat abból amit irtal,biztos ami biztos. Az EGR szelepet teljesen ki tisztitottam,a kis könyököt is ,és a nagy szívó csövet is,de azokat a kicsi nyilasokat kő konkrétan nem. De fújtuk magasnyomassal a fék tisztítót az egészbe ,nem hiszem el hogy nem tisztul ki. Szét szedem megint az egészet ,már úgyis rutinból megy ,kicserelem még a három trafót is,aztán meglatjuk milesz. Köszönöm a segítséget!

mansa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1103 Dátum: 2016.04.24 17:34:33 »
Most néztem hogy DENSO gyertyák vannak benne ,de gondolom az NGK jobb minőségű lehet mert majdnem a duplájába kerül.

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1104 Dátum: 2016.04.24 19:11:40 »
Na ez a baj! A kis nyílásokat kell kitisztítani!!! Én azt javasoltam a korábbi postomban is. A féktisztító csak az olajos szennyeződéseket oldja. Az a baj, hogy a sok olaj egy idő után gyantásodik, amit csak mechanikai úton, vagy agresszív oldószerekkel lehet eltávolítani. Én lapos hosszú szárú csavarhúzóval kapargattam le mind a 4 csatornát és az EGR könyökcső felőli nyílást belülről óvatosan ügyelve arra, hogy ne nagyon sértsem meg a felületeket. Ha neked a 4. hengernél volt gyújtáskimaradás akkor valószínűleg az ahhoz tartozó EGR port nyílása a legkevésbé szennyezett a 4 közül és így azon áramlik a motor részterhelésén a legnagyobb EGR gázáram, ami a 4. hengernél égéskimaradást okoz. Tehát az 1. 2. 3. henger nyílásai sokkal koszosabbak, leszűkült a keresztmetszetük. Szerintem, ha rendesen kitisztítod mind a 4 nyílást és a bevezető közös nyílást végig akkor megszűnik a hiba. Ne vegyél feleslegesen új gyertyákat és új gyújtótrafókat sem. A gyújtótrafók nagyon ritkán mennek tönkre. Valószínű, hogy az eredeti trafód is hibátlan. Szerintem egyébként a DENSO gyertya egyenértékű az NGK-val Sőt a Toyota motorok jobban szeretik a Denso-t. Talán nem is véletlen mivel a Denso-ban tulajdoni részesedése van a Toyota-nak. Szóval ha SC20HR11 típusúak a gyertyák akkor ne cseréld!!! És mindenképpen tisztítsd ki a 4 csatornát az a legfontosabb!!! Egyébként a 2015.12.07-ei postomban is a nyílások tisztítását említettem...
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.24 19:18:11 írta Riga »

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1105 Dátum: 2016.04.24 21:11:10 »
Denso jobb minőségű, ráadás képpen kizárólag Japánban gyártják, szemben az NGK-val...

mansa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1106 Dátum: 2016.04.24 22:06:10 »
Szuper,ha csak valóban ez lesz a hiba. Ez lesz az első dolog amit meg csinálok....Köszönöm még egyszer a sok infót!

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1107 Dátum: 2016.04.24 22:21:55 »
Majd lécci ne felejts el beszámolni az eredményről!!

Csokibusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1108 Dátum: 2016.04.25 08:59:11 »
Segítséget szeretnék kérni Toyota Prius 3-as kocsim alábbi hibájával kapcsolatosan. Lassításkor, a fékpedál benyomásakor álló helyzetben szakasos morgó hang hallatszik ( mintha valamilyen szelepből eredne). Erősebb pedál lenyomáskor abbamarad. Szerintetek mi okozhatja? Sebességváltó olajban a Totálnak a váltóolaja jó-e?  Válaszotokat előre is köszönöm.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #1109 Dátum: 2016.04.25 09:37:08 »
Segítséget szeretnék kérni Toyota Prius 3-as kocsim alábbi hibájával kapcsolatosan. Lassításkor, a fékpedál benyomásakor álló helyzetben szakasos morgó hang hallatszik ( mintha valamilyen szelepből eredne). Erősebb pedál lenyomáskor abbamarad. Szerintetek mi okozhatja? Sebességváltó olajban a Totálnak a váltóolaja jó-e?  Válaszotokat előre is köszönöm.
Az a morgó hang az actuator (pumpa) hangja. Ha padlót nyomsz akkor meg le is zár azért marad abba. A Totalnak szerintm minimum egy tucat váltóolaja van de ha találsz olyan fajtát ami a Toyora WS-ATF szabványt teljesíti, az elvileg jó.