Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1799661 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9075 Dátum: 2015.02.27 11:59:33 »
Mitől tisztúlna ki, hiszen mindig van utánpótlás :D
Vagy szerinted milyen körülmények között tud tisztulni? Ha lassan forog akkor azért nem, ha nagyon pörgetik akkor pláne eszi az olajat. :hmmmm:
Attól, ha közben a tulaj meggyűrűzteti a motort, megszüntetendő az olajutánpótlás a katalizátorban. A tiszta égéssel a kat. is kitisztul.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9076 Dátum: 2015.02.27 12:01:32 »
Tapasztalat szerint gyorsan kitisztul, a nemesfém bevonatot nem érinti.
Igen, ezt a szerelő is megerősítette. Sőt, azt is mondta, hogy a kat. akár lehet olajos is, az is kitisztul, az sem jelent kat. halált automatikusan.

Persze, a másik esetre is van példa, amikor a kat. úgy is lehet rossz, ha szemrevételezésre nem tűnik annak (nincs eldugulva, elszíneződve). Az általános, azonban nem ez, hanem az előző.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9077 Dátum: 2015.02.27 12:16:47 »
ebben igazad van, én vw felárért (itt árban már a toyotánál vagyunk) nem csinálnám ezt a bohockodást a sok kis apró nyűggel.
viszont nézd már meg Bepi is miket csinál a kocsijával. nekem továbbra is elfogadhatatlan hogy egy toyota motort meg kell így bontani.  :no:
innentől ugyanott tartunk mintha németet vettem volna.
Mit? Még mindig azon rugózol, hogy gyűrűztetnem kellett? ÉS?
Ismert hiba volt, amit tudtam, hogy valszeg egyszer nekem is meg kell oldanom, csak ezt nem idénre terveztem. Azonban, az elmúlt majdnem 800km alapján kezdek megnyugodni, mert az olajszintem ugyanúgy a maxon van, mint a betöltéskor.
Nálam ezen kívül nincs hiba! Melyik német, vagy bármelyik EU-i 15. éves autó esetében tudod ezt elmondani? Ennek volt egy méregfoga, amit most kihúztam.  :surrender: Ennyi, nem több. És ez nem került több százezerbe sem. Egy német autóra 80.000km-ként elköltesz ugyanennyi pénzt a futóműre, lengéscsillapítókra, kutyacsontokra, szilentekre. Nálam ezek 230.000km után is gyáriak és tökéletesek.  :whistling: És a különbség itt van.
Nincsenek nem várt elektronikai malőrök, mégcsak kiégett izzók sem. Nincsenek "check engine"-ek, váltóhibák, vezérműláncnyúlásból adódó vezérlés átugrásból keletkezett motorsérülések.
Ja.., volt egy generátor diódahíd cserém is 30.000km alatt, ami meghibásodás. Húha, a falnak megyek mindjárt tőle, hogy 20.000-et kifizettem érte.
Azt gondolom, hogy egy 15 éves japán márkájú autóra rá kell számolni évi kb 50.000Ft-nyi javítási költséget átlagban, mert ezek sem lesznek fiatalabbak. Azt elvárni, hogy ennyi idősen is konkrétan hibátlanok legyenek, nem lehet, aki megteszi, az téved.
Sajnálatos, hogy olajfogyasztós a motor, de jó minőségben moderált áron tökéletes közelire javítható. Ez nem alattomos hiba, hanem ismert, tervezhető.

Megjegyzem, mivel közel maximalista vagyok az autómmal kapcsolatban minden tekintetben, nem hagyhattam, hogy az emisszióm rossz legyen. Ez számomra égő, kellemetlen volt a vizsgán, ezért csináltattam meg, nem első sorban a kb 3000km/l olajfogyás miatt. Azzal együtt lehetne élni... De a tudattal, hogy "át kellett rúgdosni" egy műszaki vizsgán... hány ember van, aki szarik az emisszióra?!
Elvihettem volna az általam eddig is preferált szervizbe vizsgára, ott szó nélkül átment volna, mondták. Csak akkor az ég világon semmi értelme nem lenne annak, hogy mindig minden szerviz, javítás alkalmával a tőlem teljető legjobb és legszakszerűbb módon tartom karban az autót.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.27 12:19:23 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9078 Dátum: 2015.02.27 13:33:53 »
Közben legalább az ára meg az értéke is csökken :wacko:
Hát azt gazdi nem csökkenti. Viszont most jó alkupozició van, mert az összes, hasonló korú autónak 170 ezret mutat az órája. Csak ebben tavaly ilyenkor ha jól emlékszem 132e volt.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9079 Dátum: 2015.02.27 13:55:20 »

(Viszont: egyvalamiben nem értünk egyet. Abban, hogy vagy az autó drága, vagy a szervízelése, vagy a tankolása. Ezt eddig elég sok esetben sikerült cáfolnunk, a különféle Toyotáinkkal. Na persze, minden relatív  :) ...)

Az őszinteségnek mindig örülök  ::)
Viszont itt ragadnám meg a lehetőséget, hogy megkérdezzem, hogy szerinted mi az, ami méretben, kényelemben, fogyasztásban, menetdinamikában, alkatrészárban, megegyezik egy b5.5 kombi Passattal, és jobb vétel 1.4millió körül? Lehet sima2wd is, ez sem az elvárásaim miatt 4wd.

Felszereltség a Passatban,

aláhúzom, amihez ragaszkodok. ESP, ABS, Tempomat, 8lufi (min4), gyári nagynavi, ülésfűtés, multikormány, fényre sötétedő tükör, esőérzékelős ablaktörlő(ezt gyűlölöm), 4villanyablak,  CD/AUX vezetett őszinte szervizkönyv[, hátsó lábtér/b]

Ami másnál nem elvárás, de mindenképp nagyon örülök neki: alcantara belső, gyári xenon mosóval, tetősínek.

Ami jó lenne: vonóhorog, napfénytető


Te mit vettél volna?  :flowers:
kisa
born to ride

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9080 Dátum: 2015.02.27 15:07:50 »
itt van például ez :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9081 Dátum: 2015.02.27 16:16:08 »
Az őszinteségnek mindig örülök  ::)
Viszont itt ragadnám meg a lehetőséget, hogy megkérdezzem, hogy szerinted mi az, ami méretben, kényelemben, fogyasztásban, menetdinamikában, alkatrészárban, megegyezik egy b5.5 kombi Passattal, és jobb vétel 1.4millió körül? Lehet sima2wd is, ez sem az elvárásaim miatt 4wd.

Felszereltség a Passatban,

aláhúzom, amihez ragaszkodok. ESP, ABS, Tempomat, 8lufi (min4), gyári nagynavi, ülésfűtés, multikormány, fényre sötétedő tükör, esőérzékelős ablaktörlő(ezt gyűlölöm), 4villanyablak,  CD/AUX vezetett őszinte szervizkönyv[, hátsó lábtér/b]

Ami másnál nem elvárás, de mindenképp nagyon örülök neki: alcantara belső, gyári xenon mosóval, tetősínek.

Ami jó lenne: vonóhorog, napfénytető


Te mit vettél volna?  :flowers:
Hmmm, gyári nagy navi? Egy 1x éves kocsihoz lehet még szerezni szoftverfrissítéseket?
Xenonos autónál számít a fenntartási költség? Haver egyszer nézett egy Passatot, igaz, abba kanyarkövetős is volt a cucc, oda egy lámpatest került valami 2xx ezerbe. Bár lehet ügyes magyar kezek ki tudják cserélni a kiégett izzót.
Egyszer láttam trévében, hogy egy Passaton (bár az szerintem egy generációval újabb volt), kiégett a óracsoport világítás: komplett óracsoport csere (nem lehet szétbontani) és indításgátló újraprogramozás kellett.
A hátsó lábteres elvárással viszont bőven egyet tudok érteni, egy cipő(méret)ben járunk. Tényleg elég silány a felhozatal. pedig a világ lakosságának átlagmagassága is növekvő tendenciát mutat. De nem elvárás hogy egy 5 személyes autóban elférjenek 5-en, még drága prémiumkategóriában sem (pl A6)
U.I.: Jah bocsi, csak tevepata nem húzza alá a szöveget, csak a b TAG-et látom. Hát az Ave 1 kombi hozza a hátsó lábteret, simán be tudsz ülni magad mögé. A jobb példányokért pedig elkérik még a 7 számjegyet. Az hogy a motorja mennyire dinamikus/takarékos (és egyszerre), azt nem tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.27 16:42:13 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9082 Dátum: 2015.02.27 17:16:57 »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9083 Dátum: 2015.02.27 17:21:28 »
Mit? Még mindig azon rugózol, hogy gyűrűztetnem kellett? ÉS?

jó.  ::)  mindegy.  ;)  lényeg h nem kappánk van.. ;)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9084 Dátum: 2015.02.27 20:57:29 »
egyvalamiben nem értünk egyet. Abban, hogy vagy az autó drága, vagy a szervízelése, vagy a tankolása. Ezt eddig elég sok esetben sikerült cáfolnunk, a különféle Toyotáinkkal. Na persze, minden relatív  :) ...)
Pedig így van. Nekem a Corolla majdnem 1 millióval volt drágább, mint a korban és felszereltségben hasonló Astra, és 600 ezerrel mint a Focus... Aztán mégis vastagon kellett rá költeni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9085 Dátum: 2015.02.27 20:59:11 »
Én most is azt mondom, mondi, hogy Te egyrészt belenyúltál egy ilyen költséges egyedbe, másrészt, a lehető legdrágább módját választottad a javításnak. És emiatt az autót okolod...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9086 Dátum: 2015.02.27 21:09:31 »
Én most is azt mondom, mondi, hogy Te egyrészt belenyúltál egy ilyen költséges egyedbe, másrészt, a lehető legdrágább módját választottad a javításnak. És emiatt az autót okolod...
Lehet legdrágább és a legbiztosabb. Tudom bontott váltó, de egyrészt nincs rá garancia, másrészt azt sem garantálja senki, hogy azzal nem lesz ugyanilyen probléma. (ez akkor ott is megkérdeztem, amikor ajánlgatták nekem a bontottat).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9087 Dátum: 2015.02.27 21:44:47 »
Lehet legdrágább és a legbiztosabb. Tudom bontott váltó, de egyrészt nincs rá garancia, másrészt azt sem garantálja senki, hogy azzal nem lesz ugyanilyen probléma. (ez akkor ott is megkérdeztem, amikor ajánlgatták nekem a bontottat).
Nincs rá gari, persze, csak a töredék árért lett volna. Vehettél volna legalább 2, vagy 3db komplett váltót a gyári javítás árából.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9088 Dátum: 2015.02.27 22:14:35 »
Te mit vettél volna?  :flowers:
Megbízható típust. Japánt. Mert nekem ez az elsődleges feltétel - tehát inkább engedtem volna valami másban. De ezek az én prioritásaim - a tieid mások, úgyhogy nem érdemes ezt ragozni :) ... pláne, hogy -mondom még egyszer- szerintem is jó vásárt csináltál  :yes:

Egy biztos: 100x jobb, hogy ezt vetted meg, és nem a C8-ast  :clap: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9089 Dátum: 2015.02.27 22:24:33 »
viszont nézd már meg Bepi is miket csinál a kocsijával. nekem továbbra is elfogadhatatlan hogy egy toyota motort meg kell így bontani.  :no:
innentől ugyanott tartunk mintha németet vettem volna.
Te ezt most komolyan mondod? Komolyan írsz le ilyesmit, hogy azt várnád el egy Toyotától, hogy ne kelljen soha a motorját megbontani? Hogy lehet ilyesmit elvárni, bármiféle autótól? Ez szerinted tényleg ugyanaz, mint az a permanens xopás, ilyen-olyan alkatrészek folyamatos meghibásodása, ami a német autókra jellemző? bepi motorja nem MEGHIBÁSODOTT, hanem nagyon magas futással (200 ezer fölötti km, a legtöbb autó el sem jut eddig a nagy piacokon, előbb kerül bontóba), részleges felújításra szorult!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )