Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1799072 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6915 Dátum: 2014.05.08 21:28:43 »
Az 1.4 dízel Corolla mindenhol lépést tud tartani az Avensiseddel, ha utóbbit nem pörgeted 5000 fölé  :yes: !

A GS-t sajnálnád a mindennapokban szétrúgni, de egy A6-ost nem? Pedig az sem kevésbé ünnepi autó.

Nyers erő? Vegyél egy MX-5-ös Mazdát egymillióért, és rájössz hamar, hogy az autózás élvezetéhez nincs szükség nyers erőre  :flowers:

Ezzel picit vitatkoznék:
Múltkor pont egymás mellett álltunk egy 2.0 D4D Aveval a pirosnál, ráncfelvarrás előtti volt, 116 lóval.
Egymásra néztünk, tudta, hogy "menni fogunk".  :devil:
Ehhez képest úgy otthagytam, mint a rongyot.  :cool2:

Ua. megvolt már 1.9 TDI Octaviával és pár hasonszőrűvel.

Igen, tudom más a 0-100 és a haladó autók közötti "verseny", de ott is megvan a megoldás: vissza kettő, ablaktörlő.  :devil:

Itt jut eszembe:
Ma ültem kollégám Opel Vectra kombijában, hát ronda ugyan belül, de brutálisan óriási  :eek:
1.9 CDTI motorral, négyen ültünk bennne, de ment mint a barom.  :1eye:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6916 Dátum: 2014.05.08 22:02:37 »
1.9 CDTI motorral, négyen ültünk bennne, de ment mint a barom.  :1eye:
Pedig lámpás állórajttal azt is legyorsulnád  ;) ... na, ennyit számít az állórajtos gyorsulás. Köszi  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6917 Dátum: 2014.05.08 22:28:32 »
Pedig lámpás állórajttal azt is legyorsulnád  ;) ... na, ennyit számít az állórajtos gyorsulás. Köszi  :flowers:

Én nem azt mondtam, hogy egy turbódízel nem megy jól, annyit mondtam, hogy az, hogy az 1.4 D4D és egy 1.8 VVTI ugyanúgy megy, túlzás.   ;)
Gyosulni pedig, ha a kettő hasonló teljesítményű, mindig a benzines fog jobban.  :yes: 

Mondom mégegyszer: a turbódízelben megvan egy hátbavágós érzés, ami alapvetően nem jelenti azt, hogy másodpercekre levetítve is jobban megy.   :whistling:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6918 Dátum: 2014.05.08 22:40:02 »
Én nem azt mondtam, hogy egy turbódízel nem megy jól, annyit mondtam, hogy az, hogy az 1.4 D4D és egy 1.8 VVTI ugyanúgy megy, túlzás.   ;)
Gyosulni pedig, ha a kettő hasonló teljesítményű, mindig a benzines fog jobban.  :yes: 

Mondom mégegyszer: a turbódízelben megvan egy hátbavágós érzés, ami alapvetően nem jelenti azt, hogy másodpercekre levetítve is jobban megy.   :whistling:
Érzés, persze  ;) ... dehogyis. A turbódízel annyit tud, hogy pont abban a fordulatszám-tartományban megy a legjobban, amiben mindannyian a leggyakrabban használjuk a kocsinkat a mindennapokban. Valahol 1500 és 4000 között. "Mindössze" ennyit tud  :)

A (szívó) benzines ezzel szemben ott kezd el igazán húzni, ahol a legtöbben, a legtöbb esetben már sebességet váltunk. Valahol 3500-4000 fölött.

Ki-ki döntse el, neki melyik a szimpatikusabb  :flowers:

Ha visszaolvasol: NEM azt írtam, hogy az 1.4 dízel és az 1.8 benzin ugyanúgy megy  :szemez: ... írtam oda egy számot is.

Gyorsulni pedig, ha a kettő hasonló teljesítményű, hasonlóan fognak  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.08 22:41:45 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6919 Dátum: 2014.05.08 22:46:15 »
Érzés, persze  ;) ... dehogyis. A turbódízel annyit tud, hogy pont abban a fordulatszám-tartományban megy a legjobban, amiben mindannyian a leggyakrabban használjuk a kocsinkat a mindennapokban. Valahol 1500 és 4000 között. Mindössze ennyit tud  :)

A benzines ezzel szemben ott kezd el igazán húzni, ahol a legtöbben, a legtöbb esetben már sebességet váltunk. Valahol 3500-4000 fölött.

Ki-ki döntse el, neki melyik a szimpatikusabb  :flowers:

Ha visszaolvasol: NEM azt írtam, hogy az 1.4 dízel és az 1.8 benzin ugyanúgy megy  :szemez: ... írtam oda egy számot is.

Gyorsulni pedig, ha a kettő hasonló teljesítményű, hasonlóan fognak  :yes:

Ez így van.  :yes:
5000 fölött, azt írtad.  :1eye:

Én nem mindig váltok 3000-4000-es fordulatnál, szeretem kipörgetni a fokozatokat, ezért sincs szükségem turbós kocsira, mert nem sajnálom a deciket egy kis szórakozásra.  :cool2:

Múltkor hazafelé kipróbáltam egy 50-120-as gyorsulást. 12 másodperc, szerintem nem olyan rossz érték.  :szemez:




Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6920 Dátum: 2014.05.08 22:53:14 »
Ez így van.  :yes:
5000 fölött, azt írtad.  :1eye:

Én nem mindig váltok 3000-4000-es fordulatnál, szeretem kipörgetni a fokozatokat, ezért sincs szükségem turbós kocsira, mert nem sajnálom a deciket egy kis szórakozásra.  :cool2:

Múltkor hazafelé kipróbáltam egy 50-120-as gyorsulást. 12 másodperc, szerintem nem olyan rossz érték.  :szemez:
Igen, azt írtam, hogy ha az Avét nem pörgeted 5000 fölé, az 1.4 dízel Corolla lépést tud veled tartani  :yes: ... írom ezt úgy, hogy mindkét fajta autót elég sokat vezettem.

Ha nem sajnálod a deciket, akkor rendben van a pörgetés... bár ezek inkább literek, mint decik. Számomra az egész pörgetősdi csak stressz, nagyon utálom.

50-120-at hogy mérted? Kettesben 50-nél padlógáz, aztán leszabályozásnál váltás?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6921 Dátum: 2014.05.08 23:00:05 »
Igen, azt írtam, hogy ha az Avét nem pörgeted 5000 fölé, az 1.4 dízel Corolla lépést tud veled tartani  :yes: ... írom ezt úgy, hogy mindkét fajta autót elég sokat vezettem.

Ha nem sajnálod a deciket, akkor rendben van a pörgetés... bár ezek inkább literek, mint decik. Számomra az egész pörgetősdi csak stressz, nagyon utálom.

50-120-at hogy mérted? Kettesben 50-nél padlógáz, aztán leszabályozásnál váltás?

Az élet rövid, nem sajnálok egy pillanatot sem, ami örömet okoz a vezetés közben.  :)
Stressz? Ezt nem értem..  :wacko:

50-nél kettesben padló, 6000-nél felváltás.  :yes:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6922 Dátum: 2014.05.08 23:10:44 »
Az élet rövid, nem sajnálok egy pillanatot sem, ami örömet okoz a vezetés közben.  :)
Stressz? Ezt nem értem..  :wacko:

50-nél kettesben padló, 6000-nél felváltás.  :yes:
Miért 6000-nél? Akkor kéne csak felválts, amikor leszabályoz. Ha korábban váltasz, azzal a következő fokozatban alacsonyabb lesz a fordulatszám, ergo romlik a gyorsulás.

Nekem stressz, ahogy a felpörgetett motor bőg, maximális igénybevételnek kitéve kopik, és közben zabálja az üzemanyagot.

Az örömet a vezetésben számomra az okozza, ha a motor alulról, erőből, elegánsan képes megindulni  :yes: - haladni, de közben nem teljesen kizsigerelni a technikát: ez ad nekem örömet  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6923 Dátum: 2014.05.08 23:32:43 »
Kezdek rákatanni erre a Galantra. A kombi hátulja persze lehet vita tárgya, bár ahogy elnézem kilátásra sem lehet panasz.
Na ha úgy van (és általában úgy van), megnézek párat kereskedésben. Két motor jöhetne szóba, 2.0 szívó benyás vagy 2.0TD adagolós.
Vannak szépek és kívánatosak:
pl
vagy pl
de ő is egész pofás pl, kár hogy automata váltós.
Ő meg igényelne némi kasztni munkát, meg plusz törődést, de tetszik tetszik ez a bordó
Vannak még egész szépen felextrázott verziók is 2.4 GDI meg 2.5 V6-os vagy akár 3.8-as adó- és benyatemetőkkel, bőr üléssel meg odaadó titkárnénivel a régi 5-ös mentén, de azokat kihagyom azt hiszem, bár gondolom már pályatempónál sem pörögnének alapjáratnál többet :D
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.08 23:34:23 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6924 Dátum: 2014.05.09 07:21:24 »
Én nem azt mondtam, hogy egy turbódízel nem megy jól, annyit mondtam, hogy az, hogy az 1.4 D4D és egy 1.8 VVTI ugyanúgy megy, túlzás.   ;)
Gyosulni pedig, ha a kettő hasonló teljesítményű, mindig a benzines fog jobban.  :yes: 
Mondom mégegyszer: a turbódízelben megvan egy hátbavágós érzés, ami alapvetően nem jelenti azt, hogy másodpercekre levetítve is jobban megy.   :whistling:
ahogy palaczk mester már jelezte, azonos teljesítmény = azonos gyorsulás ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6925 Dátum: 2014.05.09 07:23:25 »
Miért 6000-nél? Akkor kéne csak felválts, amikor leszabályoz. Ha korábban váltasz, azzal a következő fokozatban alacsonyabb lesz a fordulatszám, ergo romlik a gyorsulás.
Nekem stressz, ahogy a felpörgetett motor bőg, maximális igénybevételnek kitéve kopik, és közben zabálja az üzemanyagot.
Az örömet a vezetésben számomra az okozza, ha a motor alulról, erőből, elegánsan képes megindulni  :yes: - haladni, de közben nem teljesen kizsigerelni a technikát: ez ad nekem örömet  :)
"üvölt, és zabál"  :devil: mindig ezzel jössz  :devil:

egy motor a maximális fordulatszámán is üzemszerűen működik. az csak a te bajod, hogy zavar  :hug:  :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6926 Dátum: 2014.05.09 08:01:28 »
ahogy palaczk mester már jelezte, azonos teljesítmény = azonos gyorsulás ;)
Azonos tömeg esetén  ;)
Na meg a váltó áttételezése sem teljesen mindegy.
Szóval maradjunk annyiban, hogy számít a teljesítmény is  :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6927 Dátum: 2014.05.09 08:21:25 »
Azonos tömeg esetén  ;)
Na meg a váltó áttételezése sem teljesen mindegy.
Szóval maradjunk annyiban, hogy számít a teljesítmény is  :D
najóvammá ...  a légellenállást meg a kerékméretet  se felejtsük ki, hamár  :flowers:  :lol:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3039
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6928 Dátum: 2014.05.09 08:37:22 »
najóvammá ...  a légellenállást meg a kerékméretet  se felejtsük ki, hamár  :flowers:  :lol:
Ööööö... a váltóáttételezést is odaenném  :hmmmm:  ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6929 Dátum: 2014.05.09 08:52:36 »
Ööööö... a váltóáttételezést is odaenném  :hmmmm:  ;)
Ott volt ;)

Azonos tömeg esetén  ;)
Na meg a váltó áttételezése sem teljesen mindegy.
Szóval maradjunk annyiban, hogy számít a teljesítmény is  :D