A nagyon megbízható VW alatt elsősorban azt értem, hogy ezek a most sz.rnak leírt B5-ök is elketyegnek gond nélkül 500-600 ezer kilómétereket, ha karban vannak tartva.
Az a tartósság
... ami NEM egyenlő a megbízhatósággal.
Van rálátásom egy ilyen "megbízható" VW-re. Erdélyi jóbarátomé. '94-es Golf III TDI. 10 éve vette, 200 ezerrel. Most van benne 430. Kétségtelen tény: megy. Út szélén, úgy hogy TELJESEN lerobbant volna, asszem sosem hagyta (olyan persze már volt, hogy kuplung nélkül, kettesben ment haza... olyan is, hogy fék nélkül... kormányszervó nélkül... stb). Akkor... megbízható?
Ha azt nézem, hogy ezalatt az idő alatt mekkora KAZALNYI alkatrészt kellett rajta cserélni, akkor a válasz: egy nagyon határozott és egyértelmű NEM
Nekem 16 éve van meg a Camry, és 250 ezret raktam bele ez idő alatt... de ha azt mondom, hogy ezalatt negyedannyi alkatrészt kellett cserélnem, akkor nagyon sokat mondok! Több szettnyi lengéscsillapító, lengőkarok, kipufogók, egy rakás kerékcsapágy, kuplungok, fékhengerek, rengeteg elektromos szarság
... nem, nem az ilyet hívják megbízható autónak. Tartósnak tartós, mert az ülései még mindig jók, a kasztnija egyben van, és a motorja csak megy és megy - de ettől még ez a teljesítmény nagyon, nagyon messze van a megbízhatóságtól. Ha egy autót évente négyszer-ötször kell nem várt módon szervizbe vinni, az minden, csak nem megbízható