A fed.comp. másként számol benzinesnél és dízelnél. A benzinesnél az állandó tüzelőanyagnyomás miatt ezzel nem számol/korrigál, de a tüzelőanyagnyomás messze nem állandó. Kopás, öregedés miatt változik. Így az alap információ a befecskendező nyitvatartási ideje, ugyanis a mennyiség ettől függ. A befecskendezőn átáramló mennyiség sem konstans szintén a kopás, koszolódás miatt, így ez az adat sem etalon. Továbbá számol a sebességből kalkulált megtett uttal, de a sebességet többnyire nem a váltóban elhelyezett adóból számítja az ECU, hanem a kerékjeladóból. A kerékméret változása is elviszi a kalkulált fogyasztást. Azt tapasztaltam, hogy valamilyen módon az üzemanyag szintje is "belekalkulálódik" a hosszú távú átlagfogyasztásba.
A dízelnél ennél bonyolultabb a helyzet, mert a befecskendezett menyiség (common-rail esetén) függ a rail-nyomástól és a befecskendezési időtől is, ráadásul a vezérlő olaj mennyisége gyakorlatilag mérhetetlen, és jelentősen változik a kopással, kokszosodással. (Talán ez az oka, hogy a dízelnél a tankban lévő anyag mennyisége is benne van az algoritmusban hosszú távú átlagolásnál.)
Szóval a BC nagyjából saccográf, de szerintem az OBD-n nyert adat is csak összehasonlításra jó hasonló okok miatt. Mivel az autók kilométer számlálója sem feltétlenül pontos, és a betankolt mennyiség leolvasott értéke is különböző okok miatt változhat, így ez sem az igazi, de szerintem a legjobban ez közelíti a számunkra fontos értéket...elvégre többnyire nem az a lényeg, hogy mit ír a fed.comp., hanem hogy mennyibe is került az a tanknyi kocsikázás.......