A leengedett mennyiség mindíg sötétebb, mint ami a pálcán látszik a nagyobb mennyiség/térfogat miatt. Én azt gondolom, hogy a motoröblítésnek akkor van létjogosultsága, ha valóban olajsáros lerakódás, vagy hasonló van a motor belsejében, de azon meg igazából nem segít. Esetleg hengerfejesség, vagy annak javítása után, gyűrű törés esetén, vagy max leragadt gyűrű "feloldására" meg lehet próbálni, de alapvetően nem tesz jót a motornak, és nem is tudod rendesen kiüríteni a motorból. A hengerfej tetején a zeg-zudokban, meg ki tudja még hogy honnan nem folyik ki a régi olaj sem, viszont eljutni eljut oda az öblítő is, aztán az új olajjal meg elkeveredve abban is benne lesz olajcseréig.
A szintetikus olaj a legjobb tisztító szer, ráadásul, ha jó olajat használsz, már pedig erre itt mindenki figyel, akkor nem kell tartanod lerakódástól ,meg koszosodástól, mert azokat lebegteti az olaj (ameddig csak tudja).