Érdekes téma ez.
Én azt hiszem, hogy aki egy 2000-es dízellel megetet 9-10 litert, az úgy vezeti a dízelt, mint egy benzinest. Nekem a mostani a 4. dízelem, mind kétezres volt (bár a mostani kétezerkettes), de én bizony nem tudtam 6.5-nél többet megetetni velük (kivéve most a D-CAT-et, ami akár 7 is lehet). Igaz, nem figyeltem rögeszmésen a fogyasztás adatokat, mert ha menni kellett/akartam, akkor mentem és kész. A tankoláskor számoltam nagyjából utána, hogy is áll a fogyasztás, és én dinamikusan vezettem, araszoltam, amikor úgy hozta a sors. Nem mondom, hogy nem lehetetlen a 8 liter, de az nagyon extrém körülmény kell, hogy legyen.
A dízelhanghoz csak annyit, hogy a mai dízelek már nem hangosak, és nem is vibrálnak. Alapjáraton persze, ha az ember fülel, belülről is észrevehető a dízelség, de a D-CAT-nél már szinte ez sem igaz. Amikor a kocsimat vettem, a benzines is szóba került, de végül lemondtam róla, mert vibrációban alapjáraton nem voltak jobbak, sőt némelyik 2 literes Ave kifejezetten csalódáskeltő volt alapjáraton. Menet közben pedig 150 LE ide, vagy 129 LE oda (1.8-ast is próbáltam), dízel után harmatgyengének éreztem vonóerőben mindet. Persze-persze...ki kell forgatni, de vonóerő akkor sincs, csak sokáig nem kell váltani. Fönt már van power, de a dízelben pont ez a jó, hogy nem kell az egekben táncoltatni, hogy húzzon, és kapcsolódva a topic-hoz, ilyenkor a fogyasztása is nagyon jó.