Ma volt egy gyors Békéscsaba-Szeged-Békéscsaba utam, ahol kicsit "megkergettem" az autót, hadd szaladjon a sok hideg helyben járást követően. A fogyasztás pár napja 8,9-en állt, mert sikerült pont a leghidegebb időben csak városi használatban, tojással a lábam alatt (és között) intézni a karácsony előtti nagybevásárlást.
Az út a 47-es volt végig, az
utazó tempó 120-130km/h között. Volt egy pici srégen szembeszél, de ezt nem számítom, mert hazafelé meg segített.
Településeken szigorú 60km/h, vagy a korlátozások miatt (pl. Csorváson "legbelül" 40-es tábla van) kevesebbel is mentem.
Gyorsításkor 3500-4000-ig elforgattam minden fokozatban, a körülöttem mozgó autóktól dinamikusabban mozogtam.
Külső hőmérséklet 5-10 Celsius volt.
Az út végére
7,5-en állt meg a fed. comp. kijelzője, ami, tekintettel a viszonylag magas utazó tempóra teljesen jó érték.
500+ kolléga írta, hogy minden +20km/h 1 liter többletfogyasztást hoz. Ez teljesen alátámasztódni látszik.
A fékek szépen fogtak, a téli gumik jól tapadtak és 125km/h körül a motor egy olyan frekvenciasávban duruzsolt, hogy gyakorlatilag nem hallottam a hangját. A váltó továbbra is egy álom! Nem tudom, hogy az Eneos olajnak van-e hozzá köze, de pontosan kapcsol, nem akad, öröm pöccingetni ide-oda...
Elégedett vagyok vele, visszafelé már igen rugalmasan mozgott a kicsike, jót tett neki a stílusváltás.