Kicsit vicces, hogy olyanok is beszállnak a városi fogyasztási vitába, akik bevallottan egy 2. számú kisautót használnak városi rövidtávokon, munkába járáshoz és a szent tehenet csak 50+ km-re veszik elő.
...
Hm. Kicsit helyesbítenék a részemről, ha nem probléma:
1. Nem vitáztam. Mért eredményeket írtam le.
2. Nem szent tehén még véletlenül sem. Miért is lenne az?
3. Nem 50+km-re veszem elő. Általában a használat 33-50%-a rövidtáv (5-7km)
4. Ha meg használom, eredmény is van, ha van másik autó, ha nincs.
Ezek mellett nem sokkal fogyaszt többet tavasztól őszig (mindkettővel kb. azonos helyekre közlekedek), mint a Maruti, mert az 6-6,5 litert fogyaszt, a Carina meg, mint írtam is, legutóbb 6,7-es átlagot csinált (leghosszabb táv max. 40km volt), de a legrosszabb fogyasztás is 8,3 körül volt télen, autópályán, 4 személlyel, valós 130-140 mellett (és kisebb gumikkal).
Egyébként Carinások egyáltalán nem mondanak ettől nagyon eltérő eredményeket, mármint a szegénykeverékeseket kivéve.
...
Éljen a spritmonitor.de! Bár érdemi információt ott csak úgy érdemes keresni, ha legalább 20.000 km-es határt állítunk be. Az ez alatti infók inkább csak félrevezetnek.
...
20.000 km sem annyira mérvadó szerintem. Miért? Mert ha 1-2000km-en meg kijön pl. 7 literes fogyasztás, akkor általában 20.000-en sem fog kijönni 5 liter vagy 10 liter, hacsak nem történik valami nagy változás a kocsiban vagy a sofőrben, vagy az úttípusban/távban.
Részemről nem hiszem, hogy félrevezető dolgokat tettem volna közzé