ahhoz hogy az átlag 0,5 öt változzon 780 km es futásteljesítményre 4L-rel kellne kevesebbet beletennem.. vagyis az utsó 4 lityi amit simán benyel a tank azt valójában a lábamra tankolom... és nem veszem észre.. a 0,2-t meg a fed komp csalja el..
hát ezt valahogy nem tudom elképzelni..
első katt után még "eröltetem kicsit"... mindíg..
Szia!
Nekem Ave I D-4D-m van és teljesen hasonlókat tapasztaltam, mint amit írsz.
Itt a statisztikám, ami kicsit még kevéske, de már azért érdekes lehet. Ahol lehetett mindig kiírtam a fed.comp. által számolt értéket (volt párszor, hogy áramtalanítanom kellett az egész autót, akkor nyilván nem vettem figyelembe) is és láthatod, hogy nekem is lefelé csal 0.5-1 liter. És én még olyat sem tapasztaltam, hogy a használat szerinti lenne a megoszlás, azaz országúton, pályán, vagy városban lenne pontosabb vagy pontatlanabb. Egyszerűen szar.
Hasonlóan gondolkodtam, mint te, hogy lehet valami a befecskendezők körül, de eddig még nem volt lehetőségem ezt szakműhelyben ellenőrizni.
Mindig szinte teljesen üres tankra tankolok, ha tehetem ugyanannál a kútoszlopnál és az, hogy itt a mérési hiba egész tankra vetítve 1 liternél nagyobb legyen szerintem egész egyszerűen nem fordulhat elő. Ami ugye egy 900 km-es etapnál kb. 0.11 l/100 km hibát jelentene. Szóval, ennyi erővel tankolhatnék bármilyen kútnál, mert 6-8 literes tankolási szórást nem fogok produkálni, amiből adódna az említett mértékű csalás. Kicsit túl van ez a hol/hogy tankolsz dolog misztifikálva. Ha kb. üres tankra tankolsz, akkor elenyésző lesz a mérési hiba.
Mindenesetre, ha lesz értelmes megoldás, akkor engem is érdekelne. Esetleg, protko kollégát lenne még érdemes megkérdezni, mert neki 2 db befecskendezőt is cseréltek és nem írt róla, hogyan változott a valós fogyasztása a fed.comp. által számolthoz képest, ha változott egyáltalán.
Üdv:
BF