music: neked ugye D4 2.0 literes benzines Aved van? Hogyan csinalod, hogy ilyen jo a fogyasztasod?
Mikor hazahoztam, kb. 40 km-t mentem orszaguton, akkor szepen 7,4 koruli fogyasztast irt az atlagfogyasztas mero, majd Budapesten atkászálódva asszem 8,4-ig felment. Ennek tokre orultem
Erre most egesz heten csak varosban maszkaltam, es 11,4-et meg ilyeneket ir az atlagfogyasztasra (pedig dugoba nem kerultem, mert szinte csak hetvegen, meg csucsforgalom utan este hasznalom).
Azt tudni kell, hogy nalam szinte soha nem megy a fordulatszam 3000 fole varosban, elegge nyugisan vezetek. Lehet, hogy tul hamar felvaltogatok? Azt neztem, hogy a maximalis nyomatekot ez a motor (1AZ-FSE) 4000 rpm-en adja le, na en annyin meg nem is porgettem, miota megvettem
Lehet attol a rossz fogyasztas, hogy egy kicsit dizelhez vagyok szokva (az utobbi idoben edesapam 2 literes dizel Mondeojat vezettem), es ezert tul hamar felvaltok? Altalaban az 1-est kihuzom 2600-2800-ig, utana 2-est es harmast mar csak 2100-ig es mar valtok is, majd negyesben furikazok 50-60-al valamivel alapjarat felett.
Varosban hogyan tudnek jobb fogyasztas elerni? Egyelore 215/45-os nyari gumim van 2,4 barra fujva. Iden mar nem is veszek teli gumit (keret sincs ra), havas idoben inkabb BKV-zok majd
Túl KÉSŐN váltasz fel
... Egyest sem kell 2000 fölé forgatni, sőt. És a többit sem. Sík terepen már akár 1700-1800 környékén a legnagyobb nyugalommal tolhatod a következő fokozatot. Négyesben 50 oké, de a 60-hoz már bőven jó az ötös is, 60-al négyesben menni már pazarlás.
Ez alól csak az emelkedő kivétel: ha azt tapasztalod, hogy a kocsi padlógáz ellenére lassul, akkor vissza kell kapcsolni.
A 11.4 BP-n, dugó nélkül, kicsit sok. 8-9 literrel simán elmozgatom az autót BP-n, ha nincs dugó. Mi itt Pécsett használjuk az ugyanilyen kocsinkat, és ugye itt elég sok az emelkedő; emellett elég gyakran megyünk rövid utakon is, pl. édesapám naponta elgurul az 1 km-re lévő boltba és vissza. Ezzel együtt, amióta nálunk van a kocsi (három éve és három hónapja), a legmagasabb városi fogyink 11.2 volt, de az egy extrém havas időszakban, iszonyú hidegben, kettesben-hármasban a nagy hóban evickélve jött ki. Leginkább 9.0-10.5 közötti értékek jönnek ki városban; most, mióta a kisebb, 205/55x16-os téli kerekek vannak rajta, nagyon ritkán megy 10 fölé, a legjellemzőbb ilyen 9.5 környéke. És, mondom, ez Pécs! A kocsit ketten vezetjük, édesapám és én, kb. egyenlő arányban. De mindketten ugyanolyan takarékosan hajtjuk; illetve jóapám talán egy kicsit még takarékosabban, mint én - ő pl. sosem ad padlógázt, míg én inkább ezt teszem emelkedőn, mintsem visszakapcsolnék. A végeredményt tekintve fogyasztásban kb. ugyanott vagyunk, de én nagyobb átlagsebességeket érek el
Keréknyomás: a 215/45x17-esekbe nyugodtan tehetsz 2.6-2.7 bart, attól még a komfort sem fog jelentősen rosszabbodni, de a fogyasztásnak jót tesz.