Ákosom, ne kérd, hogy hasonlítsam össze a GSh-val...
A cikkben arra helyezték a hangsúlyt, hogy 160kmh-nál is ki tudja kapcsolni a benzinmotort pár km erejéig... Valóban, és ezzel objektíven nézve mit érnek el, azon kívül, hogy gurul 2 km-t?
Figyu, a GS-ben - Te is tudod - egy végletekig kifinomult hibrid rendszer dolgozik egy selymesen járó benzinessel és CVT váltóval.
Mint olyan, ez a rendszer egymáshoz van hangolva, a legjobb hatásfokon így működik. A hatalmas - és méregdrága - újítás az az, hogy a 8 sebességes váltót társítják a rendszerhez, de ez nekem inkább egy "ál-hibrid", minthogy teljes hibrid legyen.
Prémium gyártóként elő kellett nekik is rukkolni valamivel, de mivel a Toyota találta fel a hibrid spanyol viaszt, és már jópár éve "rutin szerűen" finomítja azt, valami attól különbözőt kellett a propelleresnek bemutatni. Igenám, csak, hogy a témában nem lehet a Toyotát überelni, akárki, akármit mond, így a hasonlóság kimerül abban, hogy a németek is tesznek egy adag akkut a kocsijukba és ráírják, hogy acive hibrid... Nem nézem sokba, semmi árrörő dolog nincs benne.
Egyébként, meg egy német újság összehasonlította a hibrid autókat, amik között egy Lexus RX450h képviselte a "mi" vonalunkat. A lényeg, hogy a gyár által megadott adatokat hétköznapi használat mellett egyedül a Lexus tudta néhány decire megközelíteni, a többi "hibrid" mind rendre 2-3-4 literrel többet fogyaszt, mint ami a marketing dumájukban szerepel.
Hibridek terén a Toyota/Lexus modelleknek egyszerűen nincs komolyan veendő ellenfele...