Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5180284 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Egyéb autók
« Válasz #8595 Dátum: 2011.10.16 00:37:53 »
Ismerős például azért nem vett Lexust, mert neki nem tetszett, hogy a Toyota kapcsolók köszönnek vissza egy luxus autóban. Van most egy A8-as Audija...  :hug:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8596 Dátum: 2011.10.16 07:46:07 »
Az A8-ban, pedig a Passat kezelőszervei, gombjai köszönnek vissza, na bumm, ismerősöd "jól" választott.  :flowers:

Palaczk, úgy értettem a fölötte állt, hogy technológiailag a hibrid rendszere miatt felette áll, minden egyéb tulajdonságában ugyanazt a szintet hozza és még megbízhatóbb is, mint a német 3-as bármelyik tagja. Nézd meg, a BMW-nél nincs hibrid, a MErcinél fél hibrid van, de az is csak az S-Klasse, az Audi most próbálkozik a hibriddel. Az, hogy pl. az Audi esetleg szebb, harmonikusabb formájú, saját egyéni ízlés kérdése, igen, nekem is tetszik az Audi, ez nekem még kevés, hogy tetszik.

A Mercinek elsősorban a belseje tetszik, szerintem a valaha gyártott legszebb Merci belsőt kapta meg a mostani E-Klasse. A BMW, nem tehetek róla, azon kevesek közé tartozok, akiket nem fog meg, hátsókerékhajtás ide, vagy oda...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8597 Dátum: 2011.10.16 08:43:49 »
Nézd meg, a BMW-nél nincs hibrid...
De, már van: klikk
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8598 Dátum: 2011.10.16 08:49:22 »
De, már van: klikk
Szánalmas marketing próbálkozás...  :cool2: Ezeknek inkább maradniuk kellene a sor6-nál, ahhoz értenek, de ez inkább vicces (a GSh-hoz hasonlítva), mintsem, hogy komolyan veendő legyen...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Egyéb autók
« Válasz #8599 Dátum: 2011.10.16 09:07:15 »
Szánalmas marketing próbálkozás...  :cool2: Ezeknek inkább maradniuk kellene a sor6-nál, ahhoz értenek, de ez inkább vicces (a GSh-hoz hasonlítva), mintsem, hogy komolyan veendő legyen...
mééér szánalmas?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8600 Dátum: 2011.10.16 09:19:39 »
Én sem értem, hogy miért lenne ez szánalmas.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8601 Dátum: 2011.10.16 09:23:25 »
Ákosom, ne kérd, hogy hasonlítsam össze a GSh-val...  ::) A cikkben arra helyezték a hangsúlyt, hogy 160kmh-nál is ki tudja kapcsolni a benzinmotort pár km erejéig... Valóban, és ezzel objektíven nézve mit érnek el, azon kívül, hogy gurul 2 km-t?

Figyu, a GS-ben - Te is tudod - egy végletekig kifinomult hibrid rendszer dolgozik egy selymesen járó benzinessel és CVT váltóval.
Mint olyan, ez a rendszer egymáshoz van hangolva, a legjobb hatásfokon így működik. A hatalmas - és méregdrága - újítás az az, hogy a 8 sebességes váltót társítják a rendszerhez, de ez nekem inkább egy "ál-hibrid", minthogy teljes hibrid legyen.

Prémium gyártóként elő kellett nekik is rukkolni valamivel, de mivel a Toyota találta fel a hibrid spanyol viaszt, és már jópár éve "rutin szerűen" finomítja azt, valami attól különbözőt kellett a propelleresnek bemutatni. Igenám, csak, hogy a témában nem lehet a Toyotát überelni, akárki, akármit mond, így a hasonlóság kimerül abban, hogy a németek is tesznek egy adag akkut a kocsijukba és ráírják, hogy acive hibrid... Nem nézem sokba, semmi árrörő dolog nincs benne.

Egyébként, meg egy német újság összehasonlította a hibrid autókat, amik között egy Lexus RX450h képviselte a "mi" vonalunkat. A lényeg, hogy a gyár által megadott adatokat hétköznapi használat mellett egyedül a Lexus tudta néhány decire megközelíteni, a többi "hibrid" mind rendre 2-3-4 literrel többet fogyaszt, mint ami a marketing dumájukban szerepel.
Hibridek terén a Toyota/Lexus modelleknek egyszerűen nincs komolyan veendő ellenfele...  :cool2: :nonono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8602 Dátum: 2011.10.16 09:28:19 »
Pontosítok: ...négy kilométer megtételét teszik lehetségessé a benzinmotor beindítása nélkül, és azt is csak 35 km/órás átlagsebességgel.
No, ez a szánalmas...

Egyébként ez az Audihoz hasonlóan teljesítményorientált hibrid, míg a Lexus TELJES értékű. Tehát, ha kell, megy, mint a disznó, de, ha úgy hozza, akkor 6 liter alatt fogyaszt... valóban!  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #8603 Dátum: 2011.10.16 09:37:08 »
:hmmmm:
Egyébként ez az Audihoz hasonlóan teljesítményorientált hibrid, míg a Lexus TELJES értékű. Tehát, ha kell, megy, mint a disznó, de, ha úgy hozza, akkor 6 liter alatt fogyaszt... valóban!  :excl:
Miért szánalmas? Nem villanyautó! :devil: A Toyota Hibrid mennyit megy benzinmotor nélkül? :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8604 Dátum: 2011.10.16 09:41:02 »
Miért szánalmas? Nem villanyautó! :devil: A Toyota Hibrid mennyit megy benzinmotor nélkül? :hmmmm:
Ennél jóval többet és jóval tovább és jóval többször egymás után, vagy üzem közben. A Toyota NEM marketing hibridet gyárt, hanem valódit...

szerk.: azt hiszem, hogy a 2012-es GS450h-ról még nem sok adatot tudunk (csak a LE, és fogyasztás), de rövidesen kiderül...
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.16 09:43:17 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8605 Dátum: 2011.10.16 10:10:27 »
Ez mind OK, bepi. Nem vitás, hogy ezek csak rész-megoldások a Toyota-Lexus full-hibridhez képest. Nekem a "szánalmas" kifejezés bántja csak a szememet - az viszont nagyon bántja. Nem kedvelem az ilyen leszólósdit  ::) ... Ez csak indulatot szül. Zavar a szemellenző, bárki részéről.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Egyéb autók
« Válasz #8606 Dátum: 2011.10.16 10:25:29 »
Bevallom őszintén, hogy nem nagyon érdekelnek a hibridek... ha hibrid teszt van, lapozok... egyedül a prius az, amiben látok fantáziát, de ezekben
a nagy benzinmotoros luxushibridekben semmit nem látok.. egyszer vezettem egy 450h-t, ment mint a barom, talán ha 30-al gurult akkor volt elektromos, de a gázadásra úgy megindult, mint egy 3literes turbós autó... nem emlékszem mennyit fogyaszt,de gondolom,hogy róka fogta csuka.. nekem a hibridek városban érdekesek, pl. egy priust nagyon elfogadnék.. a német mérnököket meg sosem nézném le, sosem mondanám, hogy szánalmas amit csinálnak, főleg nem a bmw csapatra...  :nono:.... nyílván a toyotának van x év előnye, de mondom, a 450h is egy nagy benzines motor megtoldva egy kis villanymotorral, hajrá.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8607 Dátum: 2011.10.16 10:39:17 »
Azért ez viszont megintcsak túlzás volt. A Toyota és a Lexus nagy hibridjei bizony olyasmit kínálnak (futáskultúra, erőátvitel kifinomumult működése, erő, gazdaságosság), amire jelenleg egyetlen konkurrensnek sincs igazi válasza.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8608 Dátum: 2011.10.16 10:42:37 »
A többiben egyetértek veled. Ha mi leszánalmasozzuk a BMW hibridjét, akkor majd idejön a BMW-s, megnézi a Lexus motorválasztékát, és azt mondja: szánalmas  ::) ... És bizony igaza lesz, sokkal inkább, mint nekünk.

Persze a Lexust ez nem izgatja... A fő piacon, vagyis az USA-ban így is prímán veszik a kocsijaikat; Európában pedig akkor sem adnának el nagyságrenddel többet, ha nagyobb lenne a motorválaszték. Mert az európai máshogy gondolkodik, és -egy viszonylag szűk réteget leszámítva- így is, úgy is megmaradna a német hármas mellett.

Így meg aztán pláne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Egyéb autók
« Válasz #8609 Dátum: 2011.10.16 13:23:23 »
Igen tetszik a Primera is, de nem hiszem, hogy vennék, pont amiatt, hogy 1-2 dolog francia benne már, ha jól tudom pl a váltó és talán váltó probléma szokott lenni velük.
Az a Mitsu Carisma... Ez a Primera még, amiről Trotter betette a képet, full japán.

De amúgy a Carisma is ajánlható típus... Igen, lehet vele váltó-probléma, viszont ez sem minden 1000. km-nél jelentkezik; és ezt
leszámítva egy jó, tartós, megbízható, strapabíró kocsi - amit mellesleg igen kedvező árakon kínálnak.

A váltóproblémás a Carisma egyhatos motorral, abban van francia váltó, ami kötelezően javítást igényel 100-150E között, nem 20 forintos összegben, ráadásul minden darab.

De ez a  Primera (P11/144) sem full jappó már, tele van Valeo és Bosch alkatrészekkel, és általában ezek adják be a kulcsot.  Egy sima egyszerű légtömegmérő gyári ára 110E+ÁFA volt 2006-ban....

Az utolsó japán Primera a P11-es volt.

PS:  Csak sikerült a fórummotort megerőszakolni, hogy engedjen több idézetet is. Ilyen esetben sokszor értelmetlen lenne a reagálás, ha nem lenne előtte az egész HSz-folyam....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.