Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368317 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Tucan1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4920 Dátum: 2012.02.28 14:23:39 »
Sziasztok!

Nézzétek végig, ez hihetetlen!



NEM GYENGE!!!!

Prius 2008 múlt
Toyota Auris Hybrid Kombi 1,8

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4921 Dátum: 2012.02.28 15:23:16 »
99.700

[rohog]

Akkor még várj szerintem vagy 300 ezret, és után kezdj (de csak picit) aggódni. Én láttam (igaz, offos autóból) 400 ezret futott motort szétszedve, még látszottak a hónolási nyomok a hengerfalon. Ismerek (igaz, offos) kocsit 820 ezres futással, csak vezérműláncot cseréltek 6 kilónál.  Nekem van 2 kocsim is 300 ezres futással, se olajfogyasztás, se zörgés, norma alatti CO, norma alatti fogyasztás. Ha kíváncsi vagy, akkor egy szép tavaszi napon megmutatom neked. Ezek a mai modern motorok, ezekkel a modern olajokkal, semmi nem lehet 300 ezer előtt.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4922 Dátum: 2012.02.28 17:21:40 »
Ebben az esetben annyi gondom van, hogy az én autóhasználatom (és még jónéhány emberé) a legális autógyilkolás művészete.
A 7 km/indítás, rendszerint mindig visszahűlő motorral a lehető legrosszabb, amit egy egyébként szeretett és becsben tartott autóval tenni lehet.
Itt először a katalizátor fog kiszállni a játékból. Ezért nézegetném legalább ilyen alkalommal, hogy milyen állapotban van, illetve, hogy milyen gyors a lamda szabályozási kör.
No, de ez egyelőre nem fog menni.
Szerencsére van lehetőségem motorolajat is vizsgáltatni. Az én használatommal 15.000 km után egyedül az olajban lévő üzemanyag éri el a közepesen sok, figyelmeztető értéket.
Ezért arra gondoltam, hogy ideje visszavenni 10.000-re a csereperidust. Az még kimatekolható a gyári 15-össel szemben, hogy mikor mit kell csinálni.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4923 Dátum: 2012.02.28 17:27:35 »
Ebben az esetben annyi gondom van, hogy az én autóhasználatom (és még jónéhány emberé) a legális autógyilkolás művészete.
...

Persze, az ilyen használat esetleg 1.5-ös szorzót jelent. De egy Toyota nem Zsiguli, hogy 150 ezernél elkezdje enni az olajat. Amiben te vagy, az is egy olyan kényszerhelyzet lehet, amivel nem tudsz mit kezdeni, csak elfogadni.

Mivel vizsgálod az olajat?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4924 Dátum: 2012.02.28 19:39:25 »
Persze, az ilyen használat esetleg 1.5-ös szorzót jelent. De egy Toyota nem Zsiguli, hogy 150 ezernél elkezdje enni az olajat. Amiben te vagy, az is egy olyan kényszerhelyzet lehet, amivel nem tudsz mit kezdeni, csak elfogadni.

Mivel vizsgálod az olajat?
Van ismerős szerviz, aki el tudja küldeni ide:

MOL-LUB Kenőanyag Gyártó Forgalmazó és Szolgáltató KFT
WEARCHECK LABORATÓRIUM
2931 Almásfüzitő, Fő út 21. tel: 34-526-120, fax: 34-526-120

Aztán jön egy lista a különböző olaj paraméterekről. Olyan, mint egy vérvétel utáni eredmény.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4925 Dátum: 2012.02.28 19:48:25 »
Van ismerős szerviz, aki el tudja küldeni ide:

MOL-LUB Kenőanyag Gyártó Forgalmazó és Szolgáltató KFT
WEARCHECK LABORATÓRIUM
2931 Almásfüzitő, Fő út 21. tel: 34-526-120, fax: 34-526-120

Aztán jön egy lista a különböző olaj paraméterekről. Olyan, mint egy vérvétel utáni eredmény.

Mennyiért csinálnak egy ilyen tesztet?
Ezt ismered?
http://www.motorcheckup.hu/
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4926 Dátum: 2012.02.29 08:13:07 »
Fogalmam sincs, nekem baráti alapon megy. De ha lesz rá lehetőségem megkérdezem. Én sanszosnak érzem a kb 10 e ft-os nagyságrendet, az ilyesmi sosem olcsó. De pontosat nem tudok.
Hát, az enyém kicsit komolyabb:

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.29 08:17:25 írta b.c. »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4927 Dátum: 2012.02.29 09:13:20 »
Fogalmam sincs, nekem baráti alapon megy. De ha lesz rá lehetőségem megkérdezem. Én sanszosnak érzem a kb 10 e ft-os nagyságrendet, az ilyesmi sosem olcsó. De pontosat nem tudok.
Hát, az enyém kicsit komolyabb:

Ez komoly. Itt mennyi km volt az olajban?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4928 Dátum: 2012.02.29 19:03:03 »
Az ott van, az valós adat. 15.000 km-es olajcserénél nézettem.
Kb. 1,5 hónappal a vásárlás után.
Sajnos a legutóbbi elrontottam, így az a vizsgálat nem használható. Majd most jön tavasz környékén egy újabb, ha el nem felejtem. Adnak hozzá tiszta mintavételi edénykét. Csak oda kell figyelni, hogy amikor folyik ki a motorból akkor kell a mintát venni. Na ez marad ki a múltkor. Amit meg sikerült visszanyerni abban már minden volt.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4929 Dátum: 2012.02.29 19:10:01 »
Ugye, amit itt figyelni kell azok a tipikus csapágyfémek, Fe-at a hengerkopás miatt, a Si por bejutására utal, tehát hanyagul cserélt légszűrő, vagy fals levegő, stb. Meg még biztosan van több indikátor is, amit a hozzáértő könyvként olvas a motor állapotáról, és arról, hogy a felhasznált olajjal hogyan tud együtt dolgozni.
Itt ugyan határérték nincs üzemanyagara, de azt gondolom valamilyen szabvány szerinti határétéket közelít, ami egyértelműen a sok hideg járatra utal.
Aztán ugye nem túl szerencsés sem a víz, sem a hűtővíz az olajban. Szerencsére itt egyik sincs. Szóval jó játék.  :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4930 Dátum: 2012.02.29 19:24:37 »
Itt egy másik vizsgálat is. Az a jó, hogy az előzővel együtt közlik, így össze lehet vetni őket.
A jobb oldali a szerintem a márkaszervizes olaj, szerintem az volt a legjobban rendben.
A bal az egy japán termék ENEOS 5W-30 nem tudom ismeritek-e. Ár érték arányban elég jó, csak jó helyen kell venni. Mondjuk engem egyelőre nem győzött meg, de meg akarom várni a következő cserét.
A víztartalom nem valós, mert nem volt nálam a mintavevő pohár és egy előtte kimosott flakonból töltöttem át a mintavevőbe utólag!  :cry:

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.29 19:26:25 írta b.c. »

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4931 Dátum: 2012.02.29 19:40:39 »
Teljesen szintetikus olajat használsz?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4932 Dátum: 2012.02.29 19:54:26 »
Teljesen szintetikus olajat használsz?
Igen, asszem....
Van 5W-30 as olaj rész szintetikusban egyáltalán? Szerintem 5W-40 alatt már csak full synt van.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.29 19:55:57 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4933 Dátum: 2012.02.29 19:54:56 »
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.29 19:57:29 írta b.c. »

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4934 Dátum: 2012.02.29 20:21:45 »
Egyik telefonszámán nincs előfizető. Másik nem vette fel a telefont délután/estefele. :D