Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882136 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12570 Dátum: 2015.01.05 05:18:14 »
Sziasztok.
Sikerült hozzájutnom egy 2002es toyota corollához E12t 1.6 vvti (81kW) 175e km-rel.
Kérdésem hogy milyen motorolajat szeret?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv!

Használni, v. fogyasztani?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12571 Dátum: 2015.01.05 08:58:29 »
Sziasztok.
Sikerült hozzájutnom egy 2002es toyota corollához E12t 1.6 vvti (81kW) 175e km-rel.
Kérdésem hogy milyen motorolajat szeret?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv!

nalam:
LM Leichtlauf High Tech 5W-40
Eneos Sustina 5w40

lenyeg hogy min. acae08 legyen /na ez azert mar remelem nem akkora  elvaras 2015-ben..../
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12572 Dátum: 2015.01.05 09:08:45 »
5W-30, ACEA A3/B3 B4, API SJ a minimum előírásminden vvt-i motorral gyártott Toyotának.
Ezen belül kismillió olajtípus van, ami megfelelő.
Itt a fórumon néhány típust szoktunk konkrétan emlegetni, amivel az autóink szépen működnek hosszabb távon is:
Mobil1 ESP Formula 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30, vagy a 4200 5W-30
Eneos Premium Hyper 5W-30 Multi
Eneos Sustina 5W-30


Ezek közül bármelyiket veszed, nem döntesz rosszul, csak oda kell figyelni, hogy honnan veszed.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12573 Dátum: 2015.01.05 09:58:30 »
nalam:
LM Leichtlauf High Tech 5W-40
Eneos Sustina 5w40

lenyeg hogy min. acae08 legyen /na ez azert mar remelem nem akkora  elvaras 2015-ben..../
Én is sima 5w/40-et használok Mobil márkából.Semmi gondja tőle!!

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12574 Dátum: 2015.01.05 10:00:18 »
5W-30, ACEA A3/B3 B4, API SJ a minimum előírásminden vvt-i motorral gyártott Toyotának.
Ezen belül kismillió olajtípus van, ami megfelelő.
Itt a fórumon néhány típust szoktunk konkrétan emlegetni, amivel az autóink szépen működnek hosszabb távon is:
Mobil1 ESP Formula 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30, vagy a 4200 5W-30
Eneos Premium Hyper 5W-30 Multi
Eneos Sustina 5W-30


Ezek közül bármelyiket veszed, nem döntesz rosszul, csak oda kell figyelni, hogy honnan veszed.  ;)
Jó abba az 5w/40 is.Sőt bizonyos éghsjlaton a 10-es is....nem kell ezt az olaj dolgot túlmisztifikálni!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12575 Dátum: 2015.01.05 10:17:50 »
Jó abba az 5w/40 is.Sőt bizonyos éghsjlaton a 10-es is....nem kell ezt az olaj dolgot túlmisztifikálni!
Ez legyen mindenkinek a saját döntése, okézsoké?  ;)
Én a gyári előírást írtam le, ami Magyarországra vonatkozik. Hogy ettől eltérően ki mit rak bele, az egyéni szociális probléma...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12576 Dátum: 2015.01.05 10:34:01 »
Ez legyen mindenkinek a saját döntése, okézsoké?  ;)
Én a gyári előírást írtam le, ami Magyarországra vonatkozik. Hogy ettől eltérően ki mit rak bele, az egyéni szociális probléma...
Az enyémbe a gyári szakszervizben ÚJ koràtól kezdve az 5w/40-rakják.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12577 Dátum: 2015.01.05 10:46:33 »
Az enyémbe a gyári szakszervizben ÚJ koràtól kezdve az 5w/40-rakják.
Ez nem jelent semmit. A szakszervizek gond nélkül beletöltötték anno a 10W-40-et is a vvt-i-be, aztán, meg ismert a sztori. Sok esetben a szakszervizek csak akkor használják a gyárilag előírt viszkozitású olajat, ha az ügyfél ezt kifejezetten kéri.
A TMH kifejezett irányelve és kommunikációja is az 5W-30 viszkozitást írja elő. Ha ettől egy szakszerviz eltér, akkor szabálytalanul jár el.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12578 Dátum: 2015.01.05 11:27:12 »
Ez nem jelent semmit. A szakszervizek gond nélkül beletöltötték anno a 10W-40-et is a vvt-i-be, aztán, meg ismert a sztori. Sok esetben a szakszervizek csak akkor használják a gyárilag előírt viszkozitású olajat, ha az ügyfél ezt kifejezetten kéri.
A TMH kifejezett irányelve és kommunikációja is az 5W-30 viszkozitást írja elő. Ha ettől egy szakszerviz eltér, akkor szabálytalanul jár el.  ;)
Nyilván igazad van.De én meg utána néztem,a 30as és a 40es olaj közt teljesen elhanyagolható a különbség.Nézegesd meg a viszkozitási normatáblázatot.A többi csak wudu...a gyár meg igy  próbált annó menekülni a korai Vvti olajgondok elől...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12579 Dátum: 2015.01.05 11:47:31 »
Nyilván igazad van.De én meg utána néztem,a 30as és a 40es olaj közt teljesen elhanyagolható a különbség.Nézegesd meg a viszkozitási normatáblázatot.A többi csak wudu...a gyár meg igy  próbált annó menekülni a korai Vvti olajgondok elől...
A gyár nem próbált menekülni semmi elől. Sőt, ők nagyon is becsülendő módon jártak el (fűzött blokk). A szakszervizek próbálták eltusolgatni az olajfogyasztást, csak éppen fordítva sült el a dolog. A vastagabb olaj egy ideig nem fogyott, aztán egyre jobban kezdett, ahogy az olajlevezető furatok eltömődtek és az olaj bent égett az égéstérben, révén, hogy a kilágyuló gyűrűk sem tudták lehúzni a henger faláról.
A vastagabb olajjal, tehát, csak "elsminkelték" a valódi problémát kezdtetben, hogy aztán még nagyobb és visszafordíthatatlan gond keletkezzen. Persze, ehhez hozzájött a ritkább olajcserék gyakorlata is...

Elhiheted, a táblázatokat bújtam már eleget, hogy tudjam, ez nem wodooo... :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

eneasos12345

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12580 Dátum: 2015.01.05 13:24:02 »
köszönöm mindenkinek a válaszokat!

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12581 Dátum: 2015.01.05 19:40:57 »
Jó abba az 5w/40 is.Sőt bizonyos éghsjlaton a 10-es is....nem kell ezt az olaj dolgot túlmisztifikálni!
A 10 es olajtól meg megnövekszik az olajsár-kicsapódás a motorblokkban.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12582 Dátum: 2015.01.05 20:00:09 »
Nyilván igazad van.De én meg utána néztem,a 30as és a 40es olaj közt teljesen elhanyagolható a különbség.Nézegesd meg a viszkozitási normatáblázatot.A többi csak wudu...a gyár meg igy  próbált annó menekülni a korai Vvti olajgondok elől...
Ha már annyit nézted a "viszkozitási normatáblázatot", segíts ki légyszíves, hogy ne csak wudu legyík, he!
Kitanálós kérdés; Mi az?, Mit vizsgál?Hogyaszonygya la...  ASTM D-5800;ASTM D-5481;ASTM D-664;ASTM D-2896;ASTM D4951;ASTM D874; és a végén TBN/TAN ennyi kezdetnek, maj' később (ha belejöttél)cifrázzad.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.05 20:01:53 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12583 Dátum: 2015.01.05 20:24:32 »
Ha már annyit nézted a "viszkozitási normatáblázatot", segíts ki légyszíves, hogy ne csak wudu legyík, he!
Kitanálós kérdés; Mi az?, Mit vizsgál?Hogyaszonygya la...  ASTM D-5800;ASTM D-5481;ASTM D-664;ASTM D-2896;ASTM D4951;ASTM D874; és a végén TBN/TAN ennyi kezdetnek, maj' később (ha belejöttél)cifrázzad.
Szerintem ne lihegd túl....fölösleges [emoji14] !Olyat teszel bele,amilyet a hited enged.Én ilyet.Te olyat.Ennyi.[emoji6]

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12584 Dátum: 2015.01.05 20:31:46 »
A 10 es olajtól meg megnövekszik az olajsár-kicsapódás a motorblokkban.
Ha rendes furatokkal késziti a gyár a (értsd:selejtes vvti széria) motorokat,akkor semmi gondot nem okozott volna a 10-es olaj.Hisz modern autók milliói mennek ilyen olajjal minden különösebb gond nélkül...arról nem is beszélek,hogy egy rakat blokk lett szétszedve,olyanok is,amik 30-assal jártak,és sok bontatlan fut,ami 10w/40-el jár ma is.Tehát jó motort kellett volna csinálni...a többi pedig csak egyszerü vizgereblyézés.