Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882265 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5025 Dátum: 2010.03.08 19:09:28 »
Kész a kocsi. :clap:

A külső menetrészből, ami perem megmaradt, azt levágtuk és egy kézi köszörűfejjel le lett simítva... Így gyakorlatilag olyan, mint a gyári.

A csavar be van a menetbe csavarva, szinte a teljes felülete fog. A menet be van tekerve teflonszalaggal, illetve a csavar feje alatt van egy rézalátét tömítésnek. Így nem szivárog. Eddig, nem kiabálom el.

Az SMX-S nagyon jó, előbb kellett volna betölteni. Könnyen jár a váltó és fele annyira akad. Pláne, ha már be is melegedett vele a kocsi... Más minőségérzet...  :D

http://kepfeltoltes.hu/view/100308/P1070612_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100308/P1070613_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100308/P1070619_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100308/P1070621_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100308/P1070626_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5026 Dátum: 2010.03.08 21:42:58 »

Gratulálok!  :flowers:
Toyota Yaris T SPORT
153



Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5027 Dátum: 2010.03.08 22:04:45 »
Az tuti, hogy az a maradék menet nem sokat fog kibírni. Mármint nem időbe értve, hanem meghúzási nyomatékbe... Ha mindig te cseréled majd a váltóolajad akkor nincs gond, mert tisztában vagy a dologgal és csak ésszel húzod meg a csavart. Csak más kezébe ne kerüljön, aki esetleg jól meg akarja húzni, mert ha az a maradék menet is kiszakad...
Xanyi

koril

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
egy kapcsoló
« Válasz #5028 Dátum: 2010.03.09 09:09:00 »
Sziasztok!
Beszereltem egy nyestriasztót és a műszerfal mögötti sok kábel között megakadt a szemem egy szabad kétpólusú csatlakozón, amit gondolom egy kapcsolóhoz lehetne kötni és valami extrát működtet. Ez egy E11-es faceliftes japán Corolla, a kérdéses csatlakozó a bal oldali szellőzőrostély alatti kapcsolótábla mögött van. Itt van a hátsó ködzárófény és a tükör állító gomb, a harmadik nálam eddig le volt dugaszolva, gondolom, az a szabadon álló csatlakozó nagyobb felszereltségnél innen lenne kapcsolható. Ide tettem egyébként a nyestriasztó kapcsolóját. Tudja valaki, hogy eredetileg mit lehet innen kapcsolni?
Köszi!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5029 Dátum: 2010.03.09 10:00:58 »
Kész a kocsi. :clap:
Jó hír  :yes: ... Csak, ahogy Xanyi is írja, majd tényleg mindig nagyon vigyázz a meghúzással.

Olaj: nem ünneprontó akarok lenni, de majd akkor örülj igazán, ha fél év múlva is ugyanilyen jó lesz  :hmmmm: ... Az Avensisünk esetében is az történt, hogy közvetlenül a váltóolaj-csere után pár hétig valami mesebelien jó lett a kapcsolhatóság - utána viszont fokozatosan (de elég gyorsan) visszaállt kb. a csere előtti szintre.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5030 Dátum: 2010.03.15 00:12:12 »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5031 Dátum: 2010.03.16 08:34:50 »
Ööö felmerült egy kérdés: milyen olajat kell vennem a szervómhoz? 7végén átnézettem apuval a Corit és a szervóolaj minimum szint alatt van.
A motorolaj (M1 0W40) egyébként fél felett van még valamivel, júniusban csere.  :)
         

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: egy kapcsoló
« Válasz #5032 Dátum: 2010.03.16 09:07:22 »
Sziasztok!
Beszereltem egy nyestriasztót és a műszerfal mögötti sok kábel között megakadt a szemem egy szabad kétpólusú csatlakozón, amit gondolom egy kapcsolóhoz lehetne kötni és valami extrát működtet. Ez egy E11-es faceliftes japán Corolla, a kérdéses csatlakozó a bal oldali szellőzőrostély alatti kapcsolótábla mögött van. Itt van a hátsó ködzárófény és a tükör állító gomb, a harmadik nálam eddig le volt dugaszolva, gondolom, az a szabadon álló csatlakozó nagyobb felszereltségnél innen lenne kapcsolható. Ide tettem egyébként a nyestriasztó kapcsolóját. Tudja valaki, hogy eredetileg mit lehet innen kapcsolni?
Köszi!
Bár nekem E10 Corolla van, én is találtam egy hasonló csatlakozót a leírt helyen; még kapcsolási rajzból sem tudtam rájönni, vezetékszínek alapján, hogy mié lehet... Tudomásom szerint a következők szoktak itt lenni: belső világítás fényerő szabályzó, elektromos tükör, ködzárófény, ajtózáró kapcsoló "fapados" kivitelnél (ahol nincs elektromos ablak és nincs az ajtón ajtózáró elektromos gomb). Ám ezek egyike sem kétpólusú ... :hmmmm:

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5033 Dátum: 2010.03.16 10:00:31 »
Ööö felmerült egy kérdés: milyen olajat kell vennem a szervómhoz? 7végén átnézettem apuval a Corit és a szervóolaj minimum szint alatt van.
A motorolaj (M1 0W40) egyébként fél felett van még valamivel, júniusban csere.  :)
ATF Dexron II v. III minősítésű hajtóműolaj, nem? Szint. vagy ásványi... ezt inkább a hozzáértők  :D

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5034 Dátum: 2010.03.17 17:44:54 »
Ma sikerült egy hülyeséget csinálnom. Lámpánál gyorsulni akart a sufnituningos fábiás kemény gyerek, mondom miért ne 1.2es izomautó nem ellenfél. Elindultunk és mikor 2be akartam váltani a lábam gyorsabb volt mint a kezem. Túl korán engedtem fel a kuplungot és reccsent egyet a váltó :wacko: , de nem úgy mintha szétakarna hullani  :)hanem mint mikor kuplung nélkül akarja behúzni a váltót. Aztán kicsit beparáztam mert nem igen fordult velem elő eddig ilyen és amikor hazaértem és megálltam a parkolóba váltogattam hogy veszi e a fokozatokat rendesen meg nincs-e semmi baja, aztán kétszer nem ment be a 2es meg egyszer a 4es a helyére(nem egymás után) csak úgy ha beraktam pl 1be vagy másik fokozatba de többnyire minden jóvotl mert 1darabig elszórakoztam vele.(álló motornál csináltam lehet hogy az miatt is előfordulhatott?) Aludhatok-e nyugodtan vagy előfordulhat hogy lett vmi baja?

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5035 Dátum: 2010.03.17 17:46:45 »
Nyugi, előfordul félreváltás a legjobb családban is. ;)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5036 Dátum: 2010.03.17 18:45:38 »
és ki nyert? :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5037 Dátum: 2010.03.17 20:49:34 »
és ki nyert? :D
Én nyertem még a "baki" ellenére is :D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5038 Dátum: 2010.03.17 21:37:33 »
Ma sikerült egy hülyeséget csinálnom. Lámpánál gyorsulni akart a sufnituningos fábiás kemény gyerek, mondom miért ne 1.2es izomautó nem ellenfél. Elindultunk és mikor 2be akartam váltani a lábam gyorsabb volt mint a kezem. Túl korán engedtem fel a kuplungot és reccsent egyet a váltó :wacko: , de nem úgy mintha szétakarna hullani  :)hanem mint mikor kuplung nélkül akarja behúzni a váltót. Aztán kicsit beparáztam mert nem igen fordult velem elő eddig ilyen és amikor hazaértem és megálltam a parkolóba váltogattam hogy veszi e a fokozatokat rendesen meg nincs-e semmi baja, aztán kétszer nem ment be a 2es meg egyszer a 4es a helyére(nem egymás után) csak úgy ha beraktam pl 1be vagy másik fokozatba de többnyire minden jóvotl mert 1darabig elszórakoztam vele.(álló motornál csináltam lehet hogy az miatt is előfordulhatott?) Aludhatok-e nyugodtan vagy előfordulhat hogy lett vmi baja?

Bírja az, a Corollánál én is rendszeresen előbb engedtem a kuplungot az elején, mert előtte a Vectra kuplungja más volt. - A Hiluxnál meg még most is recsegtetek néha, ha nem figyelek, mert ennek meg kicsit teherautós a váltója - hosszú úton jár, és a gyors váltáshoz erő kell, mert amíg nem szinkronizál össze, addig bizony nem veszi csak keményen a fokozatot. - persze ha nem kapkod az ember, akkor szerintem jobb mint a Corolláé, vajpuha, és pontos - végülis a váltókarral gyakorlatilag közvetlenül a váltóban túrkálok. :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: egy kapcsoló
« Válasz #5039 Dátum: 2010.03.17 23:00:34 »

Beszereltem egy nyestriasztót

Ez engem is érdekelne! A múltkor kinyitottam a motorháztetőt, ablakmosót töltöttem utána, és furcsa foltokat láttam a motor burkolatán. Egy vadász barátom mondta (ott volt velem), hogy nyest nyoma... Szóval szerencsém, hogy nem rágott szét semmit. Mi pénz ez ilyen cucc?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...