Ma rászántam magam, és szétkaptam az első két ajtót, hogy részben a komfort növelése céljából, részben a gyári hifi hangzásának javítása miatt kiszigeteljem a belsejét.
Figyelembe véve, hogy a Dynamat árát sokallottam, végül a hasonló felépítésű Soudal Soudaband 10000mm x 300 mm méretű, legnagyobb kiszerelésű változata mellett döntöttem, Kgabe jóvoltából, amit utólag is köszönök neki!
Ilyen munkát még soha nem csináltam, nem is láttam, hogy hogyan szokták csinálni, így Picipeti fórumtársunk segítségét kértem a know-how -t illetően.
Ami kellett a munkához:
Soudaband tekercs, fektisztitó spray, csavarhúzó, 10-es krova kulcs, egy tiszta száraz rongy, kartonpapír a mintákhoz, kis festőhenger szivacs fejjel, snitzer és olló, hőlégfúvó, meleg napsütés!
Miután szétszedtem az ajtót, nézegettem, hogyan és hova kell betuszkolni a szigetelőt. Nem akartam kiszerelni az ablakot, de annyira útban volt, hogy muszáj voltam. Persze a mozgató mechanikával együtt...
Így volt akkora lyuk az ajtólemezen, hogy könyékig befértem a szigetelő lappal.
Ragasztás előtt gondosan befújtam az ajtólemez belső oldalát fektisztitoval, majd áttöröltem a ronggyal, hogy zsír és pormentes legyen. Ez nagyon fontos, hogy megfelelően ragadjon a bitulap a lemezre.
A mérőszalaggal lemértem a szükséges méreteket és kivágtam egy mintát a kartonból, majd a darabot visszaillesztettem ellenorzeskeppen az ajtóba. Végül a mintát ráraktam a szigetelőre és körbevágtam. Törekedni kell arra, hogy minél kevésbé farigcsálja össze a szigetelő tekercset, mert akkor sok lehet a vágnivaló, vagy a használhatatlan formájú darab. Célszerű, ha minél kevesebb toldás van a felragasztott szigetelő lapon.
A vezető felőli ajtón sajnos még gyakorlatlan voltam, de a másik ajtón már csak 6db-ot kellett vágjak.
A mélyközép hangszóró mögött 2 rtg, a többi helyre csak 1 rtg-et raktam, mert nem tudtam (nem számoltam előre), hogy mennyi anyagom fog maradni (sok, kb a fele megmaradt).
Természetesen készítettem képi dokumentációt a munkáról, amit holnap megosztok veletek.
Jövő héten megcsinálom a hátsó ajtókat is, mert zavaróan zörögnek, ha még marad, akkor a tetőt is. Így lesz komplett.
Most nem mentem az autóval, de az feltűnt, hogy összeszerelés után az első ajtók érezhetően nehezebbek lettek, és kívülről kopogtatva nem kong, mint a hatsók. Ennyi rutinnal jövő héten szerintem egy délelőtt alatt megleszek mindkét ajtóval.
Természetesen minden patent serulesmentesen jött ki és ment vissza, én is egyetlen horzsolás nélkül végeztem el ezt a kis munkát.