A mai napot arra szántam, hogy a csomagteret és a hátsó kerékívet is kiszigeteljem.
Ezzel egyelőre megálltam az ilyen jellegű munkákkal, mert ennyit terveztem.
A tető végül kimaradt, de nem is érzem szükségét, hogy szigeteljem...
Íme
néhány werk fotó...
A szétszedés menete:
1. mindent kipakolsz a csomagtartóból, teljesen a fém kasztniig. (pótkereket, elakadásjelző háromszöget és dobozát, csomagtérrolót, csomagtérhálót, mindent!)
2. egy csavarhúzóval óvatosan alányúlva kipattintod a csomagtér roló befogadó egységének felső burkolatát, és - a biztonsági övvel együtt előre vezeted a hátsó ülésre, hogy ne legyen útban. Vigyázol a burkolat alján lévő préselt pamut paplanra, nehogy elhagyd!
3. Az autó végében a rakdóperem műanyag burkolatát kell levenni. Ezt jobb esetben (gyárilag) 4db patent tartja, nálam sajnos 2db hiányzik, így csak 2db-ot kellett kiszednem (1db kis, lapos csavarhúzó kell hozzá), majd az egész burkolatot fölfelé megrántod, hogy engedjen a 4db bepattanó patent (tehát, ezt a burkolatot összesen 8db patent rögzíti)
4. A rakodó perem szélén van még oldalanként 1-1db patent, ami az oldalsó csomagtérkárpitot rögzíti, ezt is eltávolítod.
5. Az autó végében, ahol a csomagtér roló kis fülét rögzíted elhúzáskor, a lyukban van 1 db csavar, azt kihajtod, majd az egész burkolatot kihajtod. Vigyázni kell, mert oldalt 2db rejtett patent is szolgálja a rögzítést, óvatosan, de határozott mozdulattal érdemes eltávolítani.
6. Célszerű előre dönteni a hátsó ülés támlákat és ülőlapot is...
7. A hátsó ülések két szélén van 1-1db, majd' függőlegesen (valójában az üléstámla nyugalmi síkjában elhelyezkedő) kárpitozott "hurka". Ezeket is ki kell szedni. Ehhez, a támla aljánál, egészen lent van egy 12-es csavar, ezt kioldod. Ezután az egész "hurkát" saját síkjában fölfelé nyomod, amíg megy, majd magad felé húzod, így jön ki a fenti "kampós" rögzítési módja miatt. Ezt azért kell kivenni, hogy jobban hozzáférj az alatta lévő kerékív-résznek, valamint, a támlák előre döntésével együtt sokkal kevésbé kell feszegetni a kihajtandó oldalsó burkolatot (melynek hátlapját szintén 2cm vastag szigetelő paplan borítja végig).
8. Szigetelsz, ahol gondolod...
9. Összeszereléskor és még vágtam az oldalsó csomagtér burkolat és a "hurka" alá is 1 rétegben vatelint, így az összeszerelés sem volt egy hú de gyors.
10. Röviden ennyi...
Hatása: Érdekes, mert 100km/h felett én nem hallok olyan eszeveszett különbséget (igaz, nem is ültem most hátul), viszont városi 50-60 km/s- tempónál határozottan csendesebb az utastér, a zene sokkal hallgathatóbb. A fejegység gyárilag levágja a torz basszust kb 2/3-ad hangerőnél. Ha ezen a határon hallgatom a zenét (ami mellett már kiabálni kell az autóban), akkor a legszembeötlőbb dolog, meglepő módon, hogy a külső visszapillantó tükrök nem rezegnek, ellenben a belsővel, amiből ilyenkor az ütem és egyéb basszus-effektek idején elmosódottan látok csak hátra. Tehát, az ajtókat biztosan hatásosan merevíti a Soudaband és még mindig nincs, ugye lezárva, mint hangdoboz...
Zenei hangminőségtől függően tud igen kellemesen szólni, értem ezalatt, hogy az eddigi mélyek inkább "kongósabbak" voltak, most mintha "betapadna" a zene az utastérbe, teljesebbek a mélyek, kellemesebbek a fülnek. És, hogy semmi nem rezonál, csak a zenét hallom, az nagy feeling ám!
Összesen kb 10-15kg plusz tömeget raktam az autóba a szigeteléssel, nem bátnam meg.