Ma elkészült a hátsó ajtó szigetelése is végre. Az időjárás nem túlzottan volt a barátom, kis eső miatt be kellett cuccolnom a ponyvagarázs alá.
KÉPEK ITTEléggé hasonló volt a logikám a munkát illetően az első ajtókhoz, de azért akadt érdekesség:
- Pl. az, hogy az ablakot nem tudtam kivenni. Nem tudom, a fóliások mit és hogyan csináltak (ők elvileg kiszedték az összes fóliázandó ablakot az ajtókból), de én kreatív voltam és vastag Cellux ragasztószalaggal egyszerűen 3 helyen megfogtam az ablaküveget (felhúzott állapotban) és így más könnyen hozzáfértem az ajtólemezhez.
![](https://lh4.googleusercontent.com/-Sy_zfF3CB4Q/U4osrjwSUwI/AAAAAAAAKoY/VC38LIl9yvg/w1020-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-5.jpg)
Az első ajtóknál és a hátsóknál is az ablakmozgató mechnaika van útban, így azt itt is el kellett távolítani.
![](https://lh5.googleusercontent.com/-VnBv-Mqbq5c/U4oss2HoD0I/AAAAAAAAKow/tjyC7twQcMk/w1035-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-7.jpg)
- Itt jött a következő furcsaság: A mechanika motorja itt külön van a síntől. A motort a hangszóró felé néző csatlakoztatón keresztül lehet működtetni, no, ennek a csatinak az széthúzása szép kis nőgyógyászati gyakorlatot igényel.
![](https://lh5.googleusercontent.com/-UydiLEZzrLA/U4osmf2S2GI/AAAAAAAAKnI/ggzcBvHV8Zs/w454-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-10.jpg)
![](https://lh6.googleusercontent.com/-Z_cmCsbNR7g/U4osr1h9NuI/AAAAAAAAKog/o0ySSsX4FMg/w454-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-6.jpg)
Ezt követően gyerekjáték volt a munka további része...
![](https://lh4.googleusercontent.com/-jNlOO--8Zls/U4ostK-cPGI/AAAAAAAAKo8/7ferM0CrfeU/w1035-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-8.jpg)
![](https://lh5.googleusercontent.com/-wd3CKB30FAU/U4osmgoLkuI/AAAAAAAAKng/DU49kWYces0/w1035-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-11.jpg)
![](https://lh3.googleusercontent.com/-pprB_WJPJxI/U4osmocEp7I/AAAAAAAAKns/sUSSf9I8sjs/w1034-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-12.jpg)
![](https://lh3.googleusercontent.com/-hYWP0YunWqE/U4osoD-HoSI/AAAAAAAAKnc/nczDY7GWBQw/w1035-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-15.jpg)
Minél nagyobb egybefüggő paneleket vágtam (30x50cm, 30x40cm, 3dbx30x15cm) és hidegen ragasztottam fel. A ragasztást követően megfújattam hőlégfúvóval a felületet és alaposan áthengereztem. Közel tökéletesere sikerült és esztétikusra. Összeszerelésnél megbonyolítottam az életemet és úgy döntöttem, hogy, mivel "egyszer kell rendesen megcsinálni", dobozként lezárom a hátsó ajtót. Tehát, a szerelő nyílást is befedtem a Soudaband-dal. Ezzel azért elment az idő, mert a sok kis lyukhoz külön kellett méretre szabott szigetelődarabkákat vágni, de sikerült. Összeszerelésnél arra is vigyáztam, hogy az elektromos kábeleket is rögzítettem kis szigetelődarabbal a lemezhez, hogy véletlenül se zörögjön semmi. Masszív, áll, mint Katiban a gyerek.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Patentok pontosan ugyanolyan stabilitással foglalták el újra helyüket az ajtóban, mint kiszerelés előtt voltak, emiatt ismételten dícséret illeti a gyártót.
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
Mivel döcögős úton hallottam hátulról kis nyikorgást, nyekergést, levettem a csomagtérajtó belső burkolatát is, megnézni, mi zörög. Nos, az egyik szélső patent foglalata el volt törve, emiatt a patent nem volt a helyén, mozgott a műanyag burkolat. Loctite pillanatragasztó elővesz, műanyagot megragaszt, patent a helyére.
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
Javítandó a burkolat felfekvését, a lemezre (a csomagtérajtó belső felülete) is ragasztottam néhány csík Souda-t. Összeszerelésnél a patentoknál a burkolatot csak meg kell nyomni és gyönyörűen a helyükre pattannak. Most már ez is masszívan ér remélhetőleg zörgés nélkül is a helyén marad. Megdöbbentő volt számomra, hogy a műanyag burkolatot levéve, alatta az ablaktörlő szerkezet, a rendszámtáblavilágítás, a lámpatest foglalata és maga az ajtó lemez is - kis túlzással - patikat tisztaságú. Sem beázás, sem vízbefolyás nyoma nem látszik. Hihetelten számomra ez egy 14 éves autótól!
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
---------------------------------
És eztán szívattam meg magam, de, mint a torkosborz!!! A csomiajtó lecsukásakor olyan érzésem volt, mintha picit a zár szerkezet elmozdult volna és "ferdén" csukódna le az ajtó. Rendben, a rakodóperemet (műanyag burkolat) eltávolítottam, itt sajnos a 4db patentból csak 2-t találtam meg, ezek szépen kivehetők, a másik kettő valszeg eltört, majd pótolni kell. Lényeg, hogy a zárkapmót 2db csavar tartja fixen. Ha ezeket kioldjuk, a kampó eltávolítható. Igenám, csakhogy nekem valahogy sikerült az egyik anyáját - ami bizony a lemez alján van elzártan a furat alatt "rögzítve" - beejtenem a kasztniba. Kivenni lövésem nincs, hogyan fogom...
![censored :censored:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/censored.gif)
Csak 4-5db lyuk van, amin egy nem használt fém antennával tudtam pöckölni a csavaranyát odabent. Kiszedni, netán úgy fordítani belül, hogy újra rákapassam a csavarra nem tudom, hogyan lehetséges. Ebben kéne segítség, mert tanácstalan vagyok.
![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
Elhagyni nem fogom, mert a kasztniban van, ez biztos. Csak ott fog zörögni nekem...
![wacko :wacko:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wacko.gif)
A zárkampó alá is vágtam bitumenes szigetelőt és a megmaradt csavart visszahajtva valamennyire sikerült stabillá tenni. A csukódási "félrecsukós probléma" nem lett megoldva, de legalább elbftam...
![cry :cry:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/20_sir.gif)
-----------------------------------
Megnéztem azt is, hogy a csomagtérben hogy állunk gyári szigeteléssel, de igen jó, ezért most nem foglalkoztam vele. Íme:
![](https://lh6.googleusercontent.com/-Q09cu034GnY/U4ospXLvOfI/AAAAAAAAKn0/dtOVdBY0co0/w1028-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-17.jpg)
No, azért, nem mintha nem volna még mit tenni, de egyelőre jól van ez így. Esetleg majd a kerékjáratot vizsgálom meg, hogy gördülési zajokat csökkentsem az autóban...
Az az érdekes, hogy, vagy én vagyok ügyes és jól osztottam be a szigetelőtekercset, de még kb az 1/3-a megvan. Ebből még futná az első ajtó fullos - hifihez! - lezárása, de ehhez előbb kell egy nagyobb lemezt gyártani, amivel áthidalom a baromi nagy szerelőnyílást. Erre majd mehet a szigetelés.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Volt egy igen érdekes és dícséretes megoldás, amivel találkoztam: Az ablaküveg rögzítése a mozgató szerkezethez 2db csavarral történik. De nemcsak ennyiből áll a dolog, hiszen a súlyos üveget könnyen el lehetne ejteni, ha nem elég figyelmes az ember. Nos, itt van egy foglalat, amibe pluszban ül az ablaküveg és a foglalattal támaszkodik meg a fém szerkezeten.
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
![](https://lh3.googleusercontent.com/-lpT-NHMGxTk/U4osnQkaanI/AAAAAAAAKno/YonJ9GvggbA/w1035-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ajt%25C3%25B3+szigetel%25C3%25A9s-13.jpg)
A képen látszik, hogy a menet fölötti kis műanyag foglalatban fixen bele van ragasztva az üveg és ez együtt ül rá a fémre.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)