Szerintem ott rontják el sokan a Prius-szal - vagyis a nem priusszal, hogy azon agyalnak, hogy azon az évi 3-4 alkalommal hogy fog szuperálni, amikor ilyen vagy olyan szituáció áll elő (pl. nagycsaládos kirándulás). Azt kell nézni, hogy a másik 3-360 napján az évnek hogyan fogod használni az autót, és aszerint választani.
Én azért azt mondom, hogy ha valaki nagyrészt a városban használja az autót, akkor érdemes a Priuson gondolkodnia. Itt fogyaszt a legjobban más, hasonló méretű és szolgáltatásokkal bíró autókhoz képest, ritkán pakolja tele az ember a csomagtartóját, és kibírja azt az évi pár alkalmat mikor családdal kell autópályáznia - igen, hangosabb, kényelmetlenebb, mint egy puha nagy hajó olyankor. Én egy 200 lovas automatás autóból lettem Priusos, és szinte 90%-ban a városban járkálok.
Itt a prius közel 3-ad annyit fogyaszt, mint az előző autóm és ez havonta kb 50-70e forint benzinköltség különbséget jelent. Ezzel szemben autópályán kényelmesebb, halkabb, stb.. volt az előző autó - azon az áron, hogy városban sz@rul fogyasztott, és teljesen felesleges volt fenntartani évi +1M forintért (benzin, biztosítás, stb.) a Priushoz képest azért a pár napért amit autópályán töltöttem vele.
Ugyanakkor ha az életemet a pályán tölteném, nem a Priust választanám, egész egyszerűen mert nem arra lett kitalálva - míg vannak olyan autók amik meg igen.
Mindenképpen aszerint választanék, hogy hol töltöm a vezetési időm nagy részét. Ha 100+ tempóknál, sok személlyel, sok csomaggal, hosszú utakon, akkor nem vennék Priust, nem az a célterülete ennek az autónak. Képes rá, de ugyanazért a pénzért, +1-2 literes fogyasztással sokkal alkalmasabb autók is vannak erre a célra. Persze mérlegelje mindenki kénye kedve szerint, hogy mennyi plusz pénzt ér meg a kényelem neki. Nekem megérne egy havi 5öst vagy 10est, vagy dízel esetén kb. ugyanannyiba is kerülne.
Az automatához egy gondolat erejéig: A Prius "váltója" teljesen más, mint egy hagyományos automata. A hagyományos automatánál direkt kapcsolat van a gázpedál, a motor és a kerekek között, sokkal jobban hasonlít egy olyasmi manuálisra ami magától kapcsolgat. Ezzel szemben a Prius "váltója" valamilyen algoritmus alapján szabályozza a motor(ok) teljesítményét ami azt eredményezi, hogy sokszor érzésre feleslegesen jobban pörög a benzinmotor a kelleténél - olyasmi, mintha egy manuálisban csúszna a kuplung. Pl. lepadlózod a Priust, akkor egyből max fordulatra ugrik a benzinmotor, rásegít valahogyan az eletkromos, és a végén kapsz egy szép kis gyorsulást, de végig üveghangon, állandó nyomatékkal, függetlenül a sebességtől. Szemben egy manuálissal vagy egy hagyományos automatával, ahol ahogy pörög fel a motor, úgy nő az autó sebessége, változik a nyomaték, stb.. Elsőre szerintem mindenképpen fura, de aztán megszokja az ember pártucat km után.