Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384573 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1545 Dátum: 2012.02.11 13:11:00 »
töltö 12 orán át rajta volt....... elvileg aksi baj már nem lesz :whistling:

viszont a szivo diesel Hiace meg Hilux pöcre indult........... hiába, azok a világból is kimennek  ::)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1546 Dátum: 2012.02.11 13:25:24 »
lasi
Nem biztos, hogy megoldja, vagy nem véglegesen a meleg. Nálunk is napi több autót hoznak mióta ilyen hideg van, a gázolajszűrő csere a megoldás.

A dermedésgátlóról megoszlanak a vélemények, mert okosok azt mondják, hogy pont az lesz ragadós nyálas trunnya, amitől eldugúl a finom szűrő.
Az osztrák márkaszervízek benzint ajánlanak keverni a gázolajhoz, bár azt nem tudom milyen arányban. Pedig nekik is van tapasztalatuk a hidegről.

toyoferi
Ezen a képen az a cső nem látszik. Vedd ki a légszűrőt és nézz be alá. Az említett cső kb a sárvédő alol érkezik ránézésre. Oda a csatlakozáshoz kell behajtani egy csavart, hogy ne tudjon mozogni.
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1547 Dátum: 2012.02.11 13:49:18 »
lasi
Nem biztos, hogy megoldja, vagy nem véglegesen a meleg. Nálunk is napi több autót hoznak mióta ilyen hideg van, a gázolajszűrő csere a megoldás.

A dermedésgátlóról megoszlanak a vélemények, mert okosok azt mondják, hogy pont az lesz ragadós nyálas trunnya, amitől eldugúl a finom szűrő.
Az osztrák márkaszervízek benzint ajánlanak keverni a gázolajhoz, bár azt nem tudom milyen arányban. Pedig nekik is van tapasztalatuk a hidegről.

toyoferi
Ezen a képen az a cső nem látszik. Vedd ki a légszűrőt és nézz be alá. Az említett cső kb a sárvédő alol érkezik ránézésre. Oda a csatlakozáshoz kell behajtani egy csavart, hogy ne tudjon mozogni.

Mellékeltem egy képet, szerintem megtaláltam!?
Ez nem igazán mozog, szivaccsal van a csatlakozásnál körbevonva. Belülről a légszűrőtől lehetne csavarozni.  :hmmmm:

[a csatolmányt egy admin törölte]
T180

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1548 Dátum: 2012.02.11 13:54:41 »
lasi
Nem biztos, hogy megoldja, vagy nem véglegesen a meleg. Nálunk is napi több autót hoznak mióta ilyen hideg van, a gázolajszűrő csere a megoldás.

A dermedésgátlóról megoszlanak a vélemények, mert okosok azt mondják, hogy pont az lesz ragadós nyálas trunnya, amitől eldugúl a finom szűrő.
Az osztrák márkaszervízek benzint ajánlanak keverni a gázolajhoz, bár azt nem tudom milyen arányban. Pedig nekik is van tapasztalatuk a hidegről.
tán 10% benya kell a gázolajhoz........ tehát 50 literhez 5 liter........
lehet rakok benyát is a dermedésgátlohoz

gázolajszüröt nem lehet átmosni ?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1549 Dátum: 2012.02.11 18:14:46 »
Mellékeltem egy képet, szerintem megtaláltam!?
Ez nem igazán mozog, szivaccsal van a csatlakozásnál körbevonva. Belülről a légszűrőtől lehetne csavarozni.  :hmmmm:
Ki kell venni a légszűrőt és alatta jobb oldalról jön ez a cső.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1550 Dátum: 2012.02.11 18:56:02 »
Igen, az a cső az. Be van vonva szivaccsal, csak pont az összeresztésnél ki szokott kopni, aztán elkezd hangoskodni. A légszűrő felöl meg lehet csavarozni.
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1551 Dátum: 2012.02.11 19:17:43 »
Igen, az a cső az. Be van vonva szivaccsal, csak pont az összeresztésnél ki szokott kopni, aztán elkezd hangoskodni. A légszűrő felöl meg lehet csavarozni.

Köszi mindenkinek, kipróbálom ezt is  :D
T180

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1552 Dátum: 2012.02.12 11:32:11 »
elvileg minden okés a gépekkel, kaptak dermedésgátlot, meg nagyon kevés benyát....... 10% on belül maradva
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1553 Dátum: 2012.02.12 14:23:35 »
Újabb próbálkozások  :D
Angol toyota forumon olvastam a DPF-ről, fehér füstölésről és miegymásról. Ha a nyomáskülönbség szenzorhoz menő csövek közül az egyik (dpf alsó) eltömődött illetve nincs kipufogó gáz pulzálás, akkor egy 2 bár körüli nyomással át lehet nyomatni vagy akkorával, hogy átjárható legyen.
Na az enyém átjárható volt befújás előtt is , de azért megfújtam. Most sincs az alsó csövön pulzálás.  :helpsmilie:
Amit még olvastam, hogy az intake air flow (MAF sensor) mérőt a légszűrőn nem árt tisztítani néha. Ezt is megtettem, elég fekete volt, de nem tudom van-e valami jelentőssége. Raktam fel képet róla, hátha valakit érdekel, amúgy nem tudom változott-e, nem próbáltam ki az autót még.

Ki mit tud ezekről a dolgokról?  :otlet:

[a csatolmányt egy admin törölte]
T180

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1554 Dátum: 2012.02.12 14:28:07 »
corollának a motorterébe meg raktam egy elektromos füthetö párnát :D
"Térdelj le és szeress" - télen is.  :devil: :whistling: :D
         

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1555 Dátum: 2012.02.12 16:30:26 »
Újabb próbálkozások  :D
Angol toyota forumon olvastam a DPF-ről, fehér füstölésről és miegymásról. Ha a nyomáskülönbség szenzorhoz menő csövek közül az egyik (dpf alsó) eltömődött illetve nincs kipufogó gáz pulzálás, akkor egy 2 bár körüli nyomással át lehet nyomatni vagy akkorával, hogy átjárható legyen.
Na az enyém átjárható volt befújás előtt is , de azért megfújtam. Most sincs az alsó csövön pulzálás.  :helpsmilie:
Amit még olvastam, hogy az intake air flow (MAF sensor) mérőt a légszűrőn nem árt tisztítani néha. Ezt is megtettem, elég fekete volt, de nem tudom van-e valami jelentőssége. Raktam fel képet róla, hátha valakit érdekel, amúgy nem tudom változott-e, nem próbáltam ki az autót még.

Ki mit tud ezekről a dolgokról?  :otlet:

Nálam ezek már a történelem részei.
Én is olvastam, és próbáltam is mind a két feljövő csövet "akadálymentesíteni", de kevés sikerrel jártam. A DPF be/ki meneteli oldaláról fémcsövek jönnek fel a motortérbe a nyomáskülönbség szenzorhoz, de az utolsó 20 cm-en gumicsövek vannak. Az egyik tiszta volt könnyen jött s ment át rajta a levegő, de a másik (valószínűleg az alsó, tehát a kimeneteli oldal) nem igazán járta a levegő. Próbáltam több ízben én is kompresszorral finoman megnyomatni, de inkább a gumicső hordósodott mint sem a cső tisztult volna. Ráhagytam, mert nem vagyok benne biztos, hogy ez így ahogy most van helytelen vagy helyes? Nem akartam nagyobb galibát okozni.
A másik dolog, amiről képet is tettél fel, az a légtömegmérő. Nagyon helyes, hogy megtakarítottad. Fontos szerepe van a helyes "keverék" képzésben. Ettől is füstölhet a gépezet, ha túl koszos.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1556 Dátum: 2012.02.12 16:43:39 »
"Térdelj le és szeress" - télen is.  :devil: :whistling: :D
:D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1557 Dátum: 2012.02.12 17:57:51 »
Nálam ezek már a történelem részei.
Én is olvastam, és próbáltam is mind a két feljövő csövet "akadálymentesíteni", de kevés sikerrel jártam. A DPF be/ki meneteli oldaláról fémcsövek jönnek fel a motortérbe a nyomáskülönbség szenzorhoz, de az utolsó 20 cm-en gumicsövek vannak. Az egyik tiszta volt könnyen jött s ment át rajta a levegő, de a másik (valószínűleg az alsó, tehát a kimeneteli oldal) nem igazán járta a levegő. Próbáltam több ízben én is kompresszorral finoman megnyomatni, de inkább a gumicső hordósodott mint sem a cső tisztult volna. Ráhagytam, mert nem vagyok benne biztos, hogy ez így ahogy most van helytelen vagy helyes? Nem akartam nagyobb galibát okozni.
A másik dolog, amiről képet is tettél fel, az a légtömegmérő. Nagyon helyes, hogy megtakarítottad. Fontos szerepe van a helyes "keverék" képzésben. Ettől is füstölhet a gépezet, ha túl koszos.

Na jah, én még zöldfülű vagyok, de gyorsan tanulok  :D
Nekem ami alulról jön, az is átjárható, ugyan annyira mint a felső. Szerintetek akkor nincs eltömődve a DPF-em?
Neked Apaszive mi lett a megoldás rá?


« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 18:04:48 írta toyoferi »
T180

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1558 Dátum: 2012.02.12 19:39:04 »
Na jah, én még zöldfülű vagyok, de gyorsan tanulok  :D
Nekem ami alulról jön, az is átjárható, ugyan annyira mint a felső. Szerintetek akkor nincs eltömődve a DPF-em?
Neked Apaszive mi lett a megoldás rá?

Távdiagnózist nem tudok adni, mert sajna nem láttam még a DPF belső szerkezetét. Nem tudom, hogy a ki/be csatlakozó kis csövek a DPF-en belül hogy s miként csatlakoznak, belül esetleg van e valami szerkentyű a csatlakozási ponton?
Logikus gondolkodás alapján tisztának kellene lenni mind a két csőnek, hiszen csak így alakulhat ki korrekt nyomáskülönbség amit a motortérben lévő szenzor érzékel. Ha egyik el van tömődve, akkor állandóan nyomáskülönbség van és amennyiben ez az érték meghaladja a gyári beállítottat, akkor elvileg állandóan regenerál a szűrő. Ezt észre venném, mert akkor megnő a fogyasztás, nagyon meleg lenne a kipufogó vég(is) és még mocskos is lenne ..... de vegyes használatban a tegnapi kirándulás után a fogyasztás 7,4 l/100km....nem rossz és a kipufogóvég is sötétszürke és kéz meleg volt.
Az enyém most nem füstöl... azaz csak indulás után, mikor a motor elér egy bizonyos hőfokot. Akkor is "csak" 200-300 méteren keresztül és elviselhető mértékben. Ezután egész nap semmi füst. Nem tudom behatárolni, hogy miért ez a nagy javulás az előző 1-2 hónaphoz képest. Talán a hőfok (ma itt +8 fok volt) vagy az adalék, amit kapott az elmúlt hetekben, vagy azért mert az utóbbi időkben kizárólag prémium üzemanyagot kapott? Fogalmam nincs. Két hét múlva viszem szervizbe (olaj+összes szűrő). Ráfogok kérdezni erre a füstölésre. Ez az "A" terv.... de van "B" tervem is. Tegnapi kirándulás alkalmával lefékeztem egy autókereskedés előtt és megnéztem egy BMW X3 3.0D M Sport gépet. Az is olyan idős mint az enyém, hat éves. Kicsit többet futott mint ez, felszereltségben közel azonos a kettő. Kijött az útszélére a kereskedő és majd nem megegyeztünk a cserében, pedig csak azt kérdeztem meg tőle az irodában, hogy beszámítja e az autómat ha vennék egyet a készletből (partexchange).  :clap:

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1559 Dátum: 2012.02.12 20:03:53 »
Mellékeltem egy képet, szerintem megtaláltam!?
Ez nem igazán mozog, szivaccsal van a csatlakozásnál körbevonva. Belülről a légszűrőtől lehetne csavarozni.  :hmmmm:

Ez nekem is probléma. Az a szivacs kevés, oda kell még valami rezonancia csökkentő megoldást betuszkolni és megszűnik a jelenség. Nem tudom miért, de ebben a nagy hidegben nagyon hamar kiújul, én 4000 km-et mentem a legutóbbi szerviz óta, amikor megcsinálták, erre most megint elkezdte...
Most viszont egy olyan jelenség van, ami nagyon idegesít. Kettesben, derékszögű kanyarodáskor, (tehát majdnem koppig eltekert kormánynál) gázadáskor recsegő hang hallatszik elölről. Mindkét irányú kanyarodáskor hallható, de csak a kanyar felétől, amikor már kifelé jövet nyomom a gázt. Olyan hang, mint amikor recseg egy régi faajtó. Borzasztó. Mi lehet ez? Nem tudom, hogy a hideg hozta-e elő, mert mióta előjött, hideg van... tehát nem tudom, hogy enyhébb időben adja-e.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 20:07:57 írta mivan? »