Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680914 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9315 Dátum: 2014.01.13 19:33:31 »
Csapágyház leamortizálódott!
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9316 Dátum: 2014.01.13 20:01:02 »
Üdv fityo!

Úgy néz ki, hogy a csapágygolyók, meg a kosár eltört, aztán megszorult, aztán a külső gyűrű forgott el a házban kikoptatva annak részeit, majd eltört a külső gyűrű is, de majd elmondod...
Made in Germany, az látszik, remélem Denso-ra cserélted!  ;)
ÖN NYERT!
Kivéve az utolsó gondolat.
A külső részét a csapágynak én törtem el amolyan feszkólevezetésnek.
Kalapáccsal összerendeztem az arcát,de jól esett...

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9317 Dátum: 2014.01.13 20:02:24 »
Csapágyház leamortizálódott!
Így igaz:(
Miután beállt a csapágy.
inkább tépte volna el a szíjat.....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9318 Dátum: 2014.01.13 20:16:13 »
Így igaz:(
Miután beállt a csapágy.
inkább tépte volna el a szíjat.....
A hátsó csapágy állt be, jól látom?? Az kapja a kisebb terhelést  :eek:
Sajnálom, elég baj ez.
De ha a szíj szakad el, lehet még a motor is megfő.

Anno említettem a kevéssé népszerű véleményemet (Haynes könyv adataira építve), amit nem szoktam hangoztatni, de megint előjött a Bosch-Denso különbség, utóbbi javára.
Nálam 320.000-nél lett (feleslegesen) csapágyazva a Denso generátor, rendesen futottak a csapágyak. Kefék is még legalább fél centit kophattak volna. Ha baja lesz, akkor azt meg én bénáztam el valahol. Hála Istennek eddig viszont jó  ;)
Nem kotyogott, zaja sem volt, és azt hittem, hogy ha a szíj feszíti, akkor zajossá válik. De a vízpumpa volt szimplán  :ph34r:

Itt meg beáll a hátsó csapágy??

Így van, bontott, és hajrá. De azért hallgasd meg, és csapágy-kefecsere, ha a legkisebb gyanú is van.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9319 Dátum: 2014.01.13 21:12:01 »
A hátsó csapágy állt be, jól látom?? Az kapja a kisebb terhelést  :eek:
Sajnálom, elég baj ez.
De ha a szíj szakad el, lehet még a motor is megfő.

Anno említettem a kevéssé népszerű véleményemet (Haynes könyv adataira építve), amit nem szoktam hangoztatni, de megint előjött a Bosch-Denso különbség, utóbbi javára.
Nálam 320.000-nél lett (feleslegesen) csapágyazva a Denso generátor, rendesen futottak a csapágyak. Kefék is még legalább fél centit kophattak volna. Ha baja lesz, akkor azt meg én bénáztam el valahol. Hála Istennek eddig viszont jó  ;)
Nem kotyogott, zaja sem volt, és azt hittem, hogy ha a szíj feszíti, akkor zajossá válik. De a vízpumpa volt szimplán  :ph34r:

Itt meg beáll a hátsó csapágy??

Így van, bontott, és hajrá. De azért hallgasd meg, és csapágy-kefecsere, ha a legkisebb gyanú is van.
A szíjtárcsánál lévő csapágy se volt már jó.De legalább az bírta.Az én motoromban már 450000+ van.Hát ez most elfáradt.Illetve már rég van hangja csak halogattam.Nem kellet volna eddig.
Bontottnak semmi baja.Kaptam rá 3 hónap garit.Jól is működik hazahozott zaj nélkül.25000 pénzért :cry: :censored: :ph34r:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9320 Dátum: 2014.01.13 21:27:05 »
A szíjtárcsánál lévő csapágy se volt már jó.De legalább az bírta.Az én motoromban már 450000+ van.Hát ez most elfáradt.Illetve már rég van hangja csak halogattam.Nem kellet volna eddig.
Bontottnak semmi baja.Kaptam rá 3 hónap garit.Jól is működik hazahozott zaj nélkül.25000 pénzért :cry: :censored: :ph34r:
Hát akkor rendben, nagyon jól bírta a Bosch  :otlet:

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9321 Dátum: 2014.01.21 19:47:01 »
Sziasztok!

Vettem egy oszcilloszkópot, hála neki a lambdaszonda hibám megoldódott, rossz volt a bekötése, fűtés és jel fel volt cserélve, hála a kábeltoldozgató előző "gazdának"...
Már csak 1 hiba van hátra. 12-es hibakódot villog, ami az RPM szenzorra utal (vagy tévednék?). Mit jelenthet, hol keresgéljek? A főtengelynél lévő szenzorra panaszkodna, vagy esetleg a gyújtáselosztóban lévő hall szenzorra? Amikor motort cseréltem, akkor a főtengelyét elfelejtettem bekötni, így nem volt gyújtás, tehát ezt kizárnám, mert akkor be sem indulna. Akkor meg mi lehet?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9322 Dátum: 2014.01.21 19:55:47 »
Szia
Lehet még ez is:Knock Control Sensor signal.Vagyis a koppszenzor hibás jele,valamint vezetékének szakadása :yes:
Today Tomorrow Toyota

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9323 Dátum: 2014.01.21 19:57:18 »
Ezt hol találtad, ezek szerint nem ugyanazt a hibakód listát néztük :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9324 Dátum: 2014.01.21 20:29:50 »
Vettem egy oszcilloszkópot, hála neki a lambdaszonda hibám megoldódott, rossz volt a bekötése,
Le a kalappal előtted! :clap:

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9325 Dátum: 2014.01.21 22:57:54 »
Sajna a 12-es hibán nem tudom túltenni magam, de legalább megy a lambda szonda. Mondjuk az LPG miatt most már van egy 25-ös hibakód is.

Van valakinek ötlete a 12-esre? A kopogásérzékelő kábelét kikerestem, az nincs szakadva, lehet, hogy a szenzor rossz?

Félsiker...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9326 Dátum: 2014.01.22 07:42:02 »
Sajna a 12-es hibán nem tudom túltenni magam, de legalább megy a lambda szonda. Mondjuk az LPG miatt most már van egy 25-ös hibakód is.

Van valakinek ötlete a 12-esre? A kopogásérzékelő kábelét kikerestem, az nincs szakadva, lehet, hogy a szenzor rossz?

Félsiker...
12-re a discodan.org-os fi.pdf-et és ig.pdf-et nézd meg.
Írják ehhez az önindító STA jelet, illetve még vízhőfokmérő hibát is többek között.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9327 Dátum: 2014.01.22 11:06:52 »
Uhh... akkor már most az RPM szenzor, Knock sensor, hőérzékelő, önindító is képben van... De valamiért én még mindig a knock sensorra gyanakszom, mivel ha lehúzom a kábelt, ha rádugom, akkor is bekerül a hiba, de ha lehúzom az RPM szenzort, akkor be sem indul, ha a hőmérőt, akkor pedig a műszerfalon lefekszik a hőfok mutató. Az önindítónál mit is kellene keresni? Oda én úgy emlékszem az indító kábeleken kívül 1 vezeték megy a behúzóra és kész, ha ott gond van akkor nem indít...

Esetleg nincs valakinek egy ilyen knock sensor, hogy kizárhassam a hibát? Amikor a motort cseréltük, emlékszem, hogy nagyon rá volt rohadva a blokkra és mire leszedtük, lehet, hogy megsérült.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.22 11:10:36 írta bpm »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9328 Dátum: 2014.01.22 11:29:35 »
Üdv!

google-ba beírod, hogy discodan.org ig,pdf, illetve fi.pdf, letöltöd.
fi.pdf-ben vannak a hibakódok, és a javítás hozzájuk.
12-eshez mész, és az hivatkozik még az ig.pdf-re.
Nem tudom az okot, de az önindítónál is lehet hiba a 12-esnél.
Ha megnézed, kiderül.

facskojozsef

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9329 Dátum: 2014.01.29 07:31:40 »
Sziasztok!

'97-es, 2000-es turbó dízel, Carina E wagon Toyotám van. Két kérdésben kérném a segítségeteket:
1. Mióta megvettem ( 7 éve ) még nem volt megnézve a váltóolaj mennyisége, milyensége. Ehhez van valahol egy nívópálca vagy hol és hogyan tudom megnézni? Milyen gyakran kell cserélni? Milyen olajat ajánlotok bele?
2. A vezető oldali ülés bal oldala teljesen szét van már rongyolódva...Itt nálunk a kárpitosok kisebb vagyont kérnének el a javításáért. Bontóban ép állapotú ülést nem találok. Létezik olyan hogy esetleg egy másik toyota típus ( ami fiatalabb mint a carina) ülése jó lenne a Carinába?
Köszi előre is a segítséget!