Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2661136 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9225 Dátum: 2013.12.16 23:06:04 »
Holnap megnézem. Mert most úgy emlékszem nem volt kapcsolat a kettő között, de szerintem én tévedek.
Kösz a segítséget.
A képen úgy látszik,hogy minden ok.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9226 Dátum: 2013.12.17 08:35:33 »
Szerintem is rendben van ott minden :yes:
Azért lukas,mert az egy csödarab!
Az enyémen viszont az a luk be van hegesztve
Today Tomorrow Toyota

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9227 Dátum: 2013.12.19 18:57:30 »
Jó estét!

Na a rángatós Toyotám már nem rángat tovább. Köszönöm annak a személynek, aki tippjével segített. A gyújtó trafóm cseréje oldotta meg ezt a problémát. Na de, hogy ne örüljek nagyon, lett más gond. Nem tudom, hogy miért, azóta az alapjáratom magasabb lett. Üzem meleg motornál kb, 1200-1300-as fordulattal pörög, és hullámzik, le-fel. Egyszerűen nem megy lejjebb. És ez menet közben egy picit, mint ha valami visszafogná az autót, olyan érzés. És olyan dús füst is jön ki a kipufogón. Olyan, mint mikor egy régi autónál a szívatót elfelejtette az ember visszatolni.
A másik hiba meg olyan, váltásnál, ha 2-ből 3-ba váltok, akkor kicsit reccsen a váltó. Szép lassan kell, hogy váltsak, akkor aránylag halk és nem reccsen. Ha pedig hirtelen gyorsítanák, akkor nem úgy gyorsul, mint régebben. Most vagy a kuplungtárcsám kezd kopni, vagy a váltó műanyag szerkezet kopott már el. Nagyobb hibára gondolni sem merek.
Egy segítő hozzáértő tippjére azért kíváncsi lennék, hogy ezek a hibák mitől lehetnek.
Köszönöm előre is, ha valaki segítene.

piro...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9228 Dátum: 2013.12.19 19:14:55 »
Na a rángatós Toyotám már nem rángat tovább. ...
Üdv! Örülök, hogy rendbe jött ez a része, veres2-é az érdem.
A magas alapjáratot első körben próbáld meg az ECU resetelésével megoldani.
A váltó reccsenése nem kuplungra utal, mert akkor minden sebességi fokozatban jelentkezne. Ez vsz. szinkrongyűrű-kopással lehet kapcsolatban, de lehet, hogy a problémát egy váltóolajcsere is megoldja. Nekem is ugyanez volt (az egyik) gondom a váltóval.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9229 Dátum: 2013.12.19 20:30:55 »
üdv piro!

Örülök az örömödnek!  :clap:

A továbbiakra azt tudom irni, mint kalapos kollega!
- Ecu reset!
- váltóolaj mikor lett cserélve?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9230 Dátum: 2013.12.19 21:10:19 »
Örülök hogy segíthettem!Sajnos volt tapasztalat,én is szívtam egy jót,mire rájöttem,hogy a trafóm a hibás!
Az alapjárat ingadozáson segíthet az ECU reset,de jó lenne,ha még nem volt,alaposan,leszerelve, kitakarítani a folytószelep házat,az alapjárati motort,esetleg a szívócsonkot.A nem jól működő motor elszennyezhette.Nem tudom mihez volt nyúlva,de esetleg érdemes lenne,ellenőrizni,a folytó szelep állás érzékelőt.Vákum csöveket is jó lenne ellenőrizni,a szívórésszel,együtt,fék tísztítóval,nem szív e valahol falsot.Ha minden ok újra Ecu reset,és járj vele pár napot.Ha nem áll be akkor sem az alapjárat,akkor megpróbálunk valamit.
Sajnos a váltó recsegése egyértelműen,szinkrongyűrű hibára utal.Ha nem volt olajcsere,a váltóban akkor minél hamarabb valami minőségit bele,esetleg egy tubus Xado adalékkal.Nálam a 2fokozat,visszaváltásnál,picit akadósabban megy.Vételkor új olaj+Xado.Jobb lett,és ami a lényeg nem romlott!
Az a baj hogy ha recseg.és finomabban,kisebb fordulaton váltva,nem akkor tuti szinkron.Rá lehet nézni a huzalokra,rudazatra,nincs  e nagy holtjáték,ha álló helyzetben,álló motornál,tolod be harmadikba.De a rudazat,huzal élettartama ezeknél a motoroknál,örök élet és még egy pár év.ha csak valami barom nem barkácsolt hozzá!

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9231 Dátum: 2013.12.19 23:46:18 »
Köszi a válaszokat!

Hol lelem meg azt az ECU reset dolgot?
Csak nem az a jamperos kütyü az?
Az alapjárati motor merre van rajta? A fojtószelep mögötti részen? Amire egy dugaszon egy csatlakozó van bedugva? Vagy az inkább a fojtószelep érzékelő lenne? Azt már régebben egyszer lehúztam és egyből felpörgött a fordulata. Az lenne az?
Hát igen, már esedékes a váltó olaj csere, szégyen, de 5 éve volt cserélve benne utoljára. Milyen minőségű váltó olajat ajánlotok? Még egyszer köszi a segítséget.

piro...

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9232 Dátum: 2013.12.19 23:51:00 »
Ja, majd elfelejtettem. Ez a váltó recsegés gond nem rég, mikor bejött ez a hidegebb idő, akkor jelentkezett. Azt hiszem! De ahogy rémlik, inkább a váltókarnál a boxnál hallom ezt a reccsenést néha, nem a motortól a váltó résztől. Persze lehet, hogy a fém vezeti a hangot be a kaszniba. Az előző Carinámnál szétszedtem a váltóboxot, hogy bezsírozzam. Azt láttam, hogy egy műanyag szerkezet az egész, benne kettő tolórúd meg sok minden.
Bocsi, de az a rángatás annyira lekötötte a figyelmemet és idegesített, hogy másra nem is bírtam figyelni. Csak mikor az rendbe jött, aztán kezdtem másra is felfigyelni.

piro...
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.19 23:56:41 írta piro »

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9233 Dátum: 2013.12.20 00:13:51 »
Ma neki akartam állni, az első lengőkar szilenteket kicserélni. Nem jött össze, nem sikerült meglazítani a csavarokat, taktikát kell változtatnom, nem túl jó szerszámokat használtam, hajlott minden össze vissza  [rohog] , mármint szerszám téren, na meg lehet emgpróbálom majd légkulccsal is.

Ami elszomorított: tudtam eddig is, hogy eléggé taknyol a motor, ami olajfogyasztásom van az kifolyik... De alulról mikor megláttam.. hát csúfos. Rendesen olaj cseppeket láttam a motor alján. Nem tudom mit lehetne ezzel csinálni... Gondolom 2 dolgot tehetek: 1 beletörődök, hogy végülis a motorral minden oké csak a töítések már szarok... 2 szépen le kell mosni a motort aztán megnézni hol ereszt, aztán ha úgy van megbontani a motort (?)...


Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9234 Dátum: 2013.12.20 08:30:39 »
Piro
Az ECU resetének menete a következő:A motortérben van egy biztosítéktábla,melyben az ECU-é is benne van,kiveszed,majd 1perc múlva visszarakhatod.Ezzel a művelettel visszaállítódnak a gyári beállítások,és nem kell a fejegységet,meg az órát sem újra állítani :clap:
Mutatom a biztit 20 amperes :
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.20 08:39:50 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9235 Dátum: 2013.12.20 08:36:23 »
Az alapjárat szabályzó pedig ez:
Today Tomorrow Toyota

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9236 Dátum: 2013.12.20 09:02:21 »
Üdv!

Szakálmetálnál van olyan, ami elvileg jó lenne rá. toyodiy cikkszám szerint a mellékelt biztos van, de mondom, többféle lehet, én csak a sajátomat látom, az épp nem ilyen. 9400 listaáron, de képek alapján a másik fajta is van (amilyen pl. nekem lenne jó), azok jóval olcsóbbak. De márkaszervizben olyan 6-7000 lehetne az ára elvileg.
Meg kellene kérdezni itt is, ott is.

Fék alaplapot egyelőre nem találtam. A hegesztős megoldás jó lehet, ha nem húzza el.

Üdv!
Akkora birka vagyok, hogy fáj!
Eszembe se jutott Szakáléknál megnézni a hűtőcsövet, pedig a motoralkatrészeket ott böngésztem végig.
Ráadásul ami nekem kell kb. 3700Ft.
Köszi a tippet!

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9237 Dátum: 2013.12.20 09:10:27 »
Ne gyötörd magad :D
Van,hogy a megoldás az orrunk előtt van és észre sem vesszük ;)
Today Tomorrow Toyota

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9238 Dátum: 2013.12.20 09:16:18 »
Örülök hogy segíthettem!Sajnos volt tapasztalat,én is szívtam egy jót,mire rájöttem,hogy a trafóm a hibás!
Az alapjárat ingadozáson segíthet az ECU reset,de jó lenne,ha még nem volt,alaposan,leszerelve, kitakarítani a folytószelep házat,az alapjárati motort,esetleg a szívócsonkot.A nem jól működő motor elszennyezhette.Nem tudom mihez volt nyúlva,de esetleg érdemes lenne,ellenőrizni,a folytó szelep állás érzékelőt.Vákum csöveket is jó lenne ellenőrizni,a szívórésszel,együtt,fék tísztítóval,nem szív e valahol falsot.Ha minden ok újra Ecu reset,és járj vele pár napot.Ha nem áll be akkor sem az alapjárat,akkor megpróbálunk valamit.
Sajnos a váltó recsegése egyértelműen,szinkrongyűrű hibára utal.Ha nem volt olajcsere,a váltóban akkor minél hamarabb valami minőségit bele,esetleg egy tubus Xado adalékkal.Nálam a 2fokozat,visszaváltásnál,picit akadósabban megy.Vételkor új olaj+Xado.Jobb lett,és ami a lényeg nem romlott!
Az a baj hogy ha recseg.és finomabban,kisebb fordulaton váltva,nem akkor tuti szinkron.Rá lehet nézni a huzalokra,rudazatra,nincs  e nagy holtjáték,ha álló helyzetben,álló motornál,tolod be harmadikba.De a rudazat,huzal élettartama ezeknél a motoroknál,örök élet és még egy pár év.ha csak valami barom nem barkácsolt hozzá!

Üdv!
A torok és alapjárati rendszer tisztítással mélyen egyetértek, amikor szétszedtem az enyémet nem akartam elhinni, hogy milyen mocskos! Azóta van egyedi kartergázszűrőm, ez sokat segített, plusz a motor is észreveszi, főleg alapjáraton, hogy nem kell elégetnie ezt a kátrányt.

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9239 Dátum: 2013.12.20 15:21:43 »
Köszi pvivien79!

A resetelést megnézem, ha egy kicsit lesz rá időm. A képeket köszi, azok segítségével könnyebben tájékozódom.
Az alapjárati motort úgy 2 éve szétszedtem, mikor elkezdődött ez a rángatósdi. Valaki azt ajánlotta, hogy hátha ott van a bibi, amiért rángat. Ma persze már tudom, hogy nem ott volt a hiba. Akkor ki lett tisztítva. A torok tisztítását majd enyhébb időre irányzom elő, mert a parkolóban lévő csillag garázsban mostanában nem igen van hőség.

A váltó olajra nincs valami tipped, hogy mi lenne a legjobb minőségű, ami árban sem veri a csillagos eget, de azért jó bele. Az adalékra meg rákeresek a neten, hol milyen árban adják.

Nagyon sokat jelent a segítséged.
Ma egyik ismerősöm mondta, hogy ha minden hibát kiküszöbölök a kocsin, kezdjek el félni. Mivel az előző Carinámat is akkor lopták el, mikor már mindent rendbe hoztam rajta. Hát mit mondjak, nem nevettem el magam ezek hallatán.

Üdv: piro...