A múltkor írtam, hogy menyire taknyol a motor, a külső tömítések valszeg cserések lennének.
Valakinek van tapasztalata ilyesmivel kapcsolatban:
http://autoolajshop.hu/index.php/olajadalek/valvoline-motortomites-regeneralo-500ml-detail
Szerintem itt a titok nyitja:
"
- Megnöveli az olaj viszkozitási indexét "
Magyarul besűríti az olajat. Ezért folyik ki nehezebben.
Viszont pont ezért fog inkább ártani a motornak, főleg a hidegekben.
A fogyasztás emelkedéséről nem is beszélve.
Azt kellene behatárolni, hogy honnan folyik?
Szelepfedél-, hengerfej-, kartertömítéseknél, illetve a vezérműtengely és a főtengely (első és hátsó) szimmeringeknél, esetleg az elosztóháznál az o-gyűrűnél, maximum az olajhűtő hálózatánál valahol. Hirtelen más ilyen lehetőség nem jut eszembe.
Ami a legrosszabb ezek közül, az a hengerfejtömítés, illetve a hátsó főtengelyszimmering (innen a kuplungházba folyik). A többi viszonylag egyszerűen orvosolható tudtommal.
De nem egyszerű megtalálni a szivárgást. Nekem sem úgy tűnt, hogy a szelepfedélnél folyik, aztán mégis
Szimmeringnél fontos, hogy beépítés a javítási szerint. A vezérműtengelynél emlékeim szerint zsírozni kellett (!) a tömítő élnél. A többinél is minimum olajozni kell, különben hamar elkopik, működés közben oda már nem kerül olaj, nem lesz kenése. Amikor elkopik és lesz, akkor meg már késő.