Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2683941 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9330 Dátum: 2014.01.29 20:59:41 »
üdv köztünk kedves facskojozsef!  ;)

1 kérdésedre:
A váltóolaj szintjét a váltó menetirány szerinti oldalán találod (ez a C50-es váltó).Ez egy 6 lapú, 24-es fejű kulcsal tekerhető ki. Ez a szintjelző, mégpedig oly módon, hogy vízszintes talajon állva ezen a nyíláson olajat betöltve akkor jó a szint, ha elkezd kicsordulni az olaj.
Ez nem az igazi módszer, ugyanis a 2500-3000 Ft-os olaj ha kifolyik, az ember szíve szakad meg, amikor végigszalad a váltó oldalán, lecsepeg a földre.. egy horror.  :wacko:  :wacko: :surrender:
Sőőt, nem is lehet beletölteni így az előírt 2.6 litert!

Nos személy szerint a váltó tetején át szoktam beönteni egy csö + tölcsér segitségével, vagy a tolatólámpa kapcsolóját tekerem ki, vagy van ott még egyéb dugó is!
Előnyei:
- annyit töltesz bele amennyit akarsz, tehát 2.6 liter
- nem mehet mellé
- nem kell akna

100 ezer kilométerenként illik cserélni, de sosem árt ha nem tudod mikor volt! Általában senki nem teszi meg... :(

A leengedő csavar szintén 24-es fejű, és a váltó menetirány szerinti bal oldalán van, a kerék felé néz, értelemszerűen a legalsó ponton.

Cserét érdemes meleg motornál csinálni, könnyebben kifolyik!  :otlet:
75w-90 a viszkozitása!!

2. Tudok eladó ülést, ami ép. Küldtem az elérhetőségét!
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.29 21:06:59 írta kamikaze »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9331 Dátum: 2014.01.29 21:11:26 »
Üdv!
1. Kamikaze megelőzött ::), annyit hozzá, hogy a kezelési a dízelre is API GL 3,4 vagy ötös olajat, de 2.55 L-t ír - nem oszt, nem szoroz a féldeci :hug:
2. Az Ave 1-es ülése lehetséges, hogy passzol. Arról már láttam képeket, hogy a hátsó ülését kicserélték. Én anno egy jobbkormányos Carina anyósülését tettem be, de akár csak a huzatát is lecserélheted ilyenre - és így gyári mintás marad (ha ez szempont).

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9332 Dátum: 2014.01.29 21:45:52 »
Üdv!

Annyit tennék hozzá, hogy a váltóolaj cseréjének ideje 60.000 km a Haynes könyv szerint, valamint többfokozatú olajat 4 évente is jó cserélni (mint 75w90), a benne levő adalékok nyíródása/fáradása miatt.

facskojozsef

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9333 Dátum: 2014.01.30 06:48:17 »
Srácok köszönöm a válaszokat úgy érzem teljesen kielégítő volt. Most akkor a gyakorlati részét kell megvalósítanom.
Köszi még egyszer!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9334 Dátum: 2014.02.10 22:05:16 »
Üdv!

Ha már szóba került, kíváncsi volnék, kinek milyen váltóolaj van a kocsiban most, és mennyire vált be?
Nekem nem jött be a Q8 T65 75w90 GL4/GL5 olaj, és most hasonlóan vagyok a Castrol Syntrans Transaxle 75w90 GL4+ olajjal.
Állítólag a Toyota 75w olajra tértek át a márkaszervizek. De Roli a Carina topicban azt mondta, hogy neki a Valvoline Maxlife MTF 75w90 GL4 olaj jött be nagyon. Mások (nem Carinába) a Motul Gear 300-at fetisizálják... Szóval egy 75w olaj enyhén szólva vékonyabb, mint egy 75w90.
Hallott valaki Carinába 75w olajról, hogy működött ??
Mert a Gear 300 meg a fenti Maxlife is jóval kevésbé viszkózus, tehát vastagabb azoknál az olajoknál, amiket eddig próbáltam, hát még a 75w-nél!
Ezért is kérdezem, kinek mi jött be? Most keresgélek kevésbé drága 75w90 GL4 olajat, ami vastagabb...
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.10 22:08:33 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9336 Dátum: 2014.02.11 20:53:18 »
Erről a helyről van valakinek tapasztalata??

http://www.autoolajshop.hu/index.php/valtoolaj/valvoline/valvoline-maxlife-mtf-gl4-75w90-1l-detail

Őket nem ismerem,de innen már rendeltem,minden rendben volt:http://www.olajshop.hu/hajtomu-valto-olaj.html?kategoria=213&kiszereles=230&viszkozitas=80

Én az általad használt Castrolt használom, a saját,és az általam javított autókban,Nekem nem volt semmilyen gondom.A Celicám sperres váltójában is ez volt.Bírta az izmozást is, nem fáradt el,mindig szépen,könnyen kapcsolt.Neked mi a gondod vele?
Egyébként kicsit drágább,a Castrol Syntrans Multivehicle,arra GL3-GL4-et ir.Lehet hogy az megfelelőbb lenne a Carina váltójába?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9337 Dátum: 2014.02.11 20:56:24 »
Nekem is jól teljesít több helyen is a Castrol :D!

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9338 Dátum: 2014.02.14 10:27:58 »
Sziasztok.ma vettem még 1l eneos váltóolajat,montam nézze meg nevemen régebben mi lett véve (Olaj) a váltóba valami oknál fogva eneos premium multi gear 75w90 synthetic GL-5 került.jobb lett a váltó mint volt.de ezzel ártok a váltónak?cseréljem le vagy adalékolható?vagy valami:-))a bontatlan flakont még vissza tudnám vinni.köszke.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9339 Dátum: 2014.02.14 10:56:01 »
Sziasztok.ma vettem még 1l eneos váltóolajat,montam nézze meg nevemen régebben mi lett véve (Olaj) a váltóba valami oknál fogva eneos premium multi gear 75w90 synthetic GL-5 került.jobb lett a váltó mint volt.de ezzel ártok a váltónak?cseréljem le vagy adalékolható?vagy valami:-))a bontatlan flakont még vissza tudnám vinni.köszke.
A gyári előírás,GL3-GL4.Az alábbi linken olvashatsz a GL5-ről.Jó olaj az Eneos,de nem hiszem hogy ez az ideális a Carina váltóba.Én a castrol Syntrans Transaxle GL4+ használom,nincs gondom vele.De talán még jobb lenne a Castrol Syntrans Multivehicle GL3-GL4,igaz ez drágább mint az előbbi.A Castrol is ezt irja  hozzá:

http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2010/12/22/keverhetok-e_a_valtoolajak/
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.14 11:00:09 írta veres2 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9340 Dátum: 2014.02.14 15:15:41 »
üdv chefbácsi!

Nekem a 97-es angol kézikönyvemben irja a GL4, GL5-öt is!

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9341 Dátum: 2014.02.14 16:40:31 »
Köszönöm a válaszokat.még meg sem néztem a könyvét,hogy mit kér.:-X a 3 müszak mellett nem jutnak eszembe az egyszerübb mególdások:-))

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9342 Dátum: 2014.02.14 17:02:48 »
üdv chefbácsi!

Nekem a 97-es angol kézikönyvemben irja a GL4, GL5-öt is!
Üdv!

Szerintem a C52 váltó általában bírja ezeket.
Mellékeltem.
Szerintem először Eneost próbálom meg, legfeljebb bukok 6000 pénzt és valamennyi melót.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9343 Dátum: 2014.02.18 20:51:31 »
Üdv!

Elkezdett párásodni a gép, lehetséges, hogy a pollenszűrő okozza? Az idén májusban terveztem cserélni, akkor lesz 2 éves. Lehet, hogy eddig bírta?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9344 Dátum: 2014.02.18 20:56:48 »
én félévente cserélem. irtó retkes 6hó alatt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки