Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1390272 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3765 Dátum: 2017.01.12 10:22:25 »
Sziasztok!

 Legelőször is elnézést kérek, hogy nem olvasom végig a több ezer hozzászólást. Tervezem, hogy veszek magamnak egy 2004 körüli D4D 2.0 116 LE diesel Avensist. Valami ilyesmit:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d_sol_comfort-11016466

A leendő kocsi előéletével kapcsolatban nem hiszem, hogy lesznek megbízható információim. Azt gondolom, számítanom kell majd befecskendező rendszer javításokra.
 Nagyságrendileg milyen költsége van ha tönkremegy pld. a magasnyomású szivattyú, befecskendez fejek, részecskeszűrő, turbó  stb.? Hasonló költségekkel kell számolni, mint egy bármilyen más modern diesel esetében?

Köszönettel,
Kustora
A lentebb említett nagyjavítások mind használat/km függőek. Tehát ha keveset mész a diesellel, akkor nyilván nagyon sokára jön a nagyjavitás. Csak ugye mindenki abból indul ki hogy sokat kell menni a diesellel hogy megérje.
Szóval az én egyéni véleményem, hogy ha találsz egy hasonlóan megkímélt keveset futott benzinest vagy dieselt, azonos áron, akkor mindegy mit veszel. Ha keveset mész a diesel még jobban megéri.
És ugye 200ekm felett egy benzinesnek is lehetnek problémái, pl olajevés, amit orvosolni szintén hasonló tétel mint amiket a dieselnél emlegetnek.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3766 Dátum: 2017.01.12 10:42:54 »
Köszönöm szépen a gyors választ! Azt hiszem, hogy 1.8 benzines lesz, és elgázosítom.
Ez itt már OFF, de ha gázosítasz, akkor előtte egy alapos diagnosztikán menjen át a kocsi. Lehet olyan gondja ami benzinüzemben nem okoz problémát, de LPG használatnál igen. LPG doki írt valamit errő totalcaron, azt mindenképp olvasd el.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3767 Dátum: 2017.01.12 12:50:29 »
A tökéletes példa arra, hogy a részecskeszűrő horrorköltsége csak tünete a CR rendszer hibájának és hiába a részecskeszűrő csere vagy a kiiktatás, mert a javítást akkor is meg kell fizetni: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2017/01/12/dpf_kiutve_merre_tovabb/

Ilyen esetekben hiába van kifizetve a részecskeszűrő költsége, ha a motor nem kapja meg a törődést, hogy ténylegesen elhárítsák a mögöttes problémát. Ha a tulajra mondjuk csak egy injektorsor meg egy pumpa felújítás vár, ami szereléssel 350k-ból megvan, plusz a helyére kerül a részecskeszűrő is, akkor 410-450 közt meg is áll a történet.
És akkor már csak a kéttömegű(300k?) meg a turbó leselkedhet(100-200k?) az árnyékból. :whistling:

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3768 Dátum: 2017.01.12 13:57:10 »
Ez itt már OFF, de ha gázosítasz, akkor előtte egy alapos diagnosztikán menjen át a kocsi. Lehet olyan gondja ami benzinüzemben nem okoz problémát, de LPG használatnál igen. LPG doki írt valamit errő totalcaron, azt mindenképp olvasd el.

Köszi, "ismerem" Őt, vele szereltetném át a gázt.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3769 Dátum: 2017.01.12 14:24:37 »
A tökéletes példa arra, hogy a részecskeszűrő horrorköltsége csak tünete a CR rendszer hibájának és hiába a részecskeszűrő csere vagy a kiiktatás, mert a javítást akkor is meg kell fizetni: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2017/01/12/dpf_kiutve_merre_tovabb/

Ilyen esetekben hiába van kifizetve a részecskeszűrő költsége, ha a motor nem kapja meg a törődést, hogy ténylegesen elhárítsák a mögöttes problémát. Ha a tulajra mondjuk csak egy injektorsor meg egy pumpa felújítás vár, ami szereléssel 350k-ból megvan, plusz a helyére kerül a részecskeszűrő is, akkor 410-450 közt meg is áll a történet.
És akkor már csak a kéttömegű(300k?) meg a turbó leselkedhet(100-200k?) az árnyékból. :whistling:
Kérdés : az a 2005-ös már részecskeszűrős? :hmmmm: (lehet hogy nem (a Corik 2009-től azok)
294ekm-el én se  szívesen vennék, hacsak nincs valami meggyőző érv, pl, nem rég volt cserélve a lendkerék, turbó...
Mert lehet hogy 1-2 dolog belefér az alacsony árba. És akinek kevés pénze van az rákényszerül hogy piackutason olcsó megoldásokat (pl, felújitott stb) .

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3770 Dátum: 2017.01.12 16:50:22 »
Kérdés : az a 2005-ös már részecskeszűrős? :hmmmm: (lehet hogy nem (a Corik 2009-től azok)
294ekm-el én se  szívesen vennék, hacsak nincs valami meggyőző érv, pl, nem rég volt cserélve a lendkerék, turbó...
Mert lehet hogy 1-2 dolog belefér az alacsony árba. És akinek kevés pénze van az rákényszerül hogy piackutason olcsó megoldásokat (pl, felújitott stb) .
Az 1.2 milliós dízel Avensisről sikít hogy kell rá költeni. Nade azért is ennyi, mert kell majd rá költeni.  Az ugyanilyen korú benzines 1.8-asok 1.5-1.8 közt vannak kirakva, nem véletlenül. Sőt, a nagyon megkímélt példányokért 2.2 milliót se szégyellnek elkérni.
Őszintén: ha sokat mennék, akkor nem sajnálnám megvenni 1 misiért a linkelt kocsit, ha egyébként nagyon jó állapotú. Injektorsor meg a CR szivattyú felújítás munkadíjjakkal 350k, izzitógyertyák, vízkörmelegítők 50-ből megvannak, O2 szondák 120k, DPF 150k, kéttömegű 250k? Nameg rájön még egy kezdeti szervíz ami minden vétel után van, mondjuk 50k értékben. Ez így 770-820k, de ezzel van egy rendberakott kocsija az embernek. Az az igazság, hogy a legtöbb eladósorban lévő 1-1,5 millió közti 10 év körüli dízel a felsorolt tételek jelentős részét a vétel utáni évben megkívánná.  De az is igazság, hogy a legtöbb ember nem akar közel nyolcszázezer forintért szervizeltetni egy frissen vett kocsit. Csak az 5 literes fogyasztást akarja, de azt nagyon. Így viszont nem lesz gondmentes a dízel. :no:


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10703
D-4D & D-CAT
« Válasz #3771 Dátum: 2017.01.12 16:54:47 »
Csak az 5 literes fogyasztást akarja, de azt nagyon. Így viszont nem lesz gondmentes a dízel. :no:

No igen, és ilyenkor jön majd az okosba sufniszervizelés, bizonyos alkatrészek kikötése, a mi tüdőnknek meg marad a "tiszta", "szűrt" levegő beszívása.  :innocent:
Nem egy olyan autót látok, ahol a "kilövellt" pamacsfűst már elkormosította a rendszámtáblát is, na ehhez mekkora fokú igénytelenség kell már, hogy még erre se vegye a fáradtságot, hogy azt letörölje...  :no: Én elsüllyednék szégyenemben, ha ilyen tragacsot hajtanék, tudva mekkora kárt okozok vele a körülöttem lévőknek.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3772 Dátum: 2017.01.12 17:16:30 »
No igen, és ilyenkor jön majd az okosba sufniszervizelés, bizonyos alkatrészek kikötése, a mi tüdőnknek meg marad a "tiszta", "szűrt" levegő beszívása.  :innocent:
Nem egy olyan autót látok, ahol a "kilövellt" pamacsfűst már elkormosította a rendszámtáblát is, na ehhez mekkora fokú igénytelenség kell már, hogy még erre se vegye a fáradtságot, hogy azt letörölje...  :no: Én elsüllyednék szégyenemben, ha ilyen tragacsot hajtanék, tudva mekkora kárt okozok vele a körülöttem lévőknek.  :hmmmm:
Jó-jó, de te elmekórtani eset vagy, a T22-T25 képeidet elnézegetve, meg így hogy ültem a kocsidban, egyértelműnek tűnik, hogy kamionszám hordják hozzád a wax-ot és kilométerenként felpolírozod a verdáidat. :D
A motoros felnyíló meg a távirányítója is csillogó állapotban volt mikor átadtad. Sőt, esküdni mernék, hogy car-wax illata volt mindkettőnek, miután a 8 réteg buborékfóliából kinyertem... [rohog]

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3773 Dátum: 2017.01.12 18:38:44 »
Az 1.2 milliós dízel Avensisről sikít hogy kell rá költeni. Nade azért is ennyi, mert kell majd rá költeni.  Az ugyanilyen korú benzines 1.8-asok 1.5-1.8 közt vannak kirakva, nem véletlenül. Sőt, a nagyon megkímélt példányokért 2.2 milliót se szégyellnek elkérni.
Őszintén: ha sokat mennék, akkor nem sajnálnám megvenni 1 misiért a linkelt kocsit, ha egyébként nagyon jó állapotú. Injektorsor meg a CR szivattyú felújítás munkadíjjakkal 350k, izzitógyertyák, vízkörmelegítők 50-ből megvannak, O2 szondák 120k, DPF 150k, kéttömegű 250k? Nameg rájön még egy kezdeti szervíz ami minden vétel után van, mondjuk 50k értékben. Ez így 770-820k, de ezzel van egy rendberakott kocsija az embernek. Az az igazság, hogy a legtöbb eladósorban lévő 1-1,5 millió közti 10 év körüli dízel a felsorolt tételek jelentős részét a vétel utáni évben megkívánná.  De az is igazság, hogy a legtöbb ember nem akar közel nyolcszázezer forintért szervizeltetni egy frissen vett kocsit. Csak az 5 literes fogyasztást akarja, de azt nagyon. Így viszont nem lesz gondmentes a dízel. :no:
Az elég valószínütlen, hogy az általad felsorolt problémák mind cserések lesznek, akár egy éven belül. Lehet hogy csak a felét negyedét fog kell rákölteni. (Az én 10 éves Corimra valószínű a következő 50-100ekm-ben nem kell költeni semmit!  Bocs gumi,meg aksi majd aktuális lesz, mert pl az utobbi még gyári :winkiss:)
De egyébként meg ha úgy lenne ahogy te gondolod, akkor már nyilván pár dolgot nem túl régen már cseréltek rajta.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3774 Dátum: 2017.01.12 19:48:11 »
Az elég valószínütlen, hogy az általad felsorolt problémák mind cserések lesznek, akár egy éven belül. Lehet hogy csak a felét negyedét fog kell rákölteni.
Ez igaz, kicsit sarkítottam, de a dízel igazi lutri és Murpy nem alszik.
Sok esetben azoknál a kocsiknál ahol beköszön egy nagyobb összegű szervízigény, hajlamosabbak a tulajok az eladásra a javítás helyett. Egy idős dízelt nagyobb eséllyel adnak el azért mert injektorsort kell javítani DPNR csere mellett, mint azért, mert elérte a 12 éves Asistance korhatárt. Emiatt az eladósorban lévő kocsiknál sokkal nagyobb a "szervizre szorulás" mértéke, mint az általános populációban. CR dízeleknél ez szerintem nagyobb mértékű mint szívó benzinesek esetében.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10703
D-4D & D-CAT
« Válasz #3775 Dátum: 2017.01.12 21:00:38 »
Jó-jó, de te elmekórtani eset vagy, a T22-T25 képeidet elnézegetve, meg így hogy ültem a kocsidban, egyértelműnek tűnik, hogy kamionszám hordják hozzád a wax-ot és kilométerenként felpolírozod a verdáidat. :D
A motoros felnyíló meg a távirányítója is csillogó állapotban volt mikor átadtad. Sőt, esküdni mernék, hogy car-wax illata volt mindkettőnek, miután a 8 réteg buborékfóliából kinyertem... [rohog]

Azért ennyire neeeem  :lol: Amikor hozzád mentem szép nyári nap volt, még szép, hogy tiszta volt.  :innocent: :D
A mai utam után meg koszhalmaz lett, és így is marad, amíg nem szárad fel az aszfalt, semmi értelme lemosni.  :D
A mondandómnak meg az volt a lényege, hogy micsoda koromfelhőt eregethet az az autó, ami bekormolja a rendszámtáblát is - vajon hányszorosát eregetheti a gyári kibocsájtási értéknek ilyenkor...  :hmmmm:

Csak szeretem tisztán tartani az autót, a belsejét pl magam szeretem takarítani, de a külsejével persze mosóba megyek azért.  ;)
Egyébként ez az Avensis még nem volt polírozva, a fekete is csak 1x az egyik nyári Toyota tali előtt (akkor lett az autó szépségverseny győztes a széria kategóriában  :D ).
Szóval messze vagyok még attól, hogy külön cípőt húzzak az autóba beülve, hogy ne sározzam be a pedálokat.  :lol:
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.12 21:04:00 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3776 Dátum: 2017.01.12 21:46:32 »
Azért ennyire neeeem  :lol: Amikor hozzád mentem szép nyári nap volt, még szép, hogy tiszta volt.  :innocent: :D
A mai utam után meg koszhalmaz lett, és így is marad, amíg nem szárad fel az aszfalt, semmi értelme lemosni.  :D
A mondandómnak meg az volt a lényege, hogy micsoda koromfelhőt eregethet az az autó, ami bekormolja a rendszámtáblát is - vajon hányszorosát eregetheti a gyári kibocsájtási értéknek ilyenkor...  :hmmmm:

Csak szeretem tisztán tartani az autót, a belsejét pl magam szeretem takarítani, de a külsejével persze mosóba megyek azért.  ;)
Egyébként ez az Avensis még nem volt polírozva, a fekete is csak 1x az egyik nyári Toyota tali előtt (akkor lett az autó szépségverseny győztes a széria kategóriában  :D ).
Szóval messze vagyok még attól, hogy külön cípőt húzzak az autóba beülve, hogy ne sározzam be a pedálokat.  :lol:
Ezzel én is így vagyok: nem húzok másik cipőt. :no: csak simán leveszem.  ;)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3777 Dátum: 2017.01.13 06:57:43 »
Köszi, "ismerem" Őt, vele szereltetném át a gázt.
Én nem babrálnám azt az 1.8-t. Az a motor elég jól ki van találva, és ha egy kicsit odafigyelsz 6,5 alatt lehet tartani a fogyasztást.
Tudom, 40-50ezer km alatt visszajön a beszerelés költsége, és utána 6-7 forint kilométerenként a tiszta haszon, de akkor sem...
A gázolajosat sem tudtam megszokni 50ezer km alatt. A dízel kalandom után jöttem rá, hogy az autó vezetése nem csak a műszaki tartalom és a költség oldaláról szemlélendő, hanem a vezetési élményről is szól. Ez az érzet egyeseknél fontosabb, másoknál kevésbé számít. Én, amikor a dízel után visszaültem a benzinesbe így néztem ki a szélvédőn:  :D

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3778 Dátum: 2017.01.13 08:09:55 »
Az 1.2 milliós dízel Avensisről sikít hogy kell rá költeni. Nade azért is ennyi, mert kell majd rá költeni.  Az ugyanilyen korú benzines 1.8-asok 1.5-1.8 közt vannak kirakva, nem véletlenül. Sőt, a nagyon megkímélt példányokért 2.2 milliót se szégyellnek elkérni.
Őszintén: ha sokat mennék, akkor nem sajnálnám megvenni 1 misiért a linkelt kocsit, ha egyébként nagyon jó állapotú. Injektorsor meg a CR szivattyú felújítás munkadíjjakkal 350k, izzitógyertyák, vízkörmelegítők 50-ből megvannak, O2 szondák 120k, DPF 150k, kéttömegű 250k? Nameg rájön még egy kezdeti szervíz ami minden vétel után van, mondjuk 50k értékben. Ez így 770-820k, de ezzel van egy rendberakott kocsija az embernek. Az az igazság, hogy a legtöbb eladósorban lévő 1-1,5 millió közti 10 év körüli dízel a felsorolt tételek jelentős részét a vétel utáni évben megkívánná.  De az is igazság, hogy a legtöbb ember nem akar közel nyolcszázezer forintért szervizeltetni egy frissen vett kocsit. Csak az 5 literes fogyasztást akarja, de azt nagyon. Így viszont nem lesz gondmentes a dízel. :no:
Ezekben van egyáltalán DPF? Csak mert már többedik hozzászólásban szerepel,hogy az bizony ilyenkorú dízel kocsinál tönkre fog menni. Csak mert az enyémben nincs,bár 1 évvel idősebb. Izzítógyertya megvolt az nekem 25ért :) Mondjuk az enyémet aki eddig vezette mind elismerően szólt kuplung-váltó-motor járás kultúráltságáról aztán kb ennyiért hirdetném meg én is :) Szóval,aki csak ránéz az árára az egyből azt fogja mondani,hogy na ez egy szutyok,amibe lehet borítani a pénzt. De próbáltam  Avet,ami így megkímélt úgy megkímélt volt,családi pátyolgatott autó volt,végig vezetve a szervízköny 2.2ért aztán a váltó úgy rezgett,mint a traktoron amit életemben előrször vezettem 13 évesen. Ezen meg áll mint a cövek,aztán harmadannyiba került .  Szóval nyílván bele lehet futni a dízellel egy nagyobb ráfordításra ,de azért nem törvényszerű. El kell menni megnézni, olyannal aki ért hozzá. Kipróbálni lassú üzemben,pörgetni a motort, várni amíg bemelegszik,menni vele egy kört,végig nyomkodni minden funkcióját, hallgatni a járását,kuplunggal kicsit játszani ,ezekből mind le lehet szűrni,hogy jó-e a kocsi vagy nem. Persze így is lehet gond,azt nem tagadom.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3779 Dátum: 2017.01.13 08:28:34 »
Ezekben van egyáltalán DPF? Csak mert már többedik hozzászólásban szerepel,hogy az bizony ilyenkorú dízel kocsinál tönkre fog menni. Csak mert az enyémben nincs,bár 1 évvel idősebb. Izzítógyertya megvolt az nekem 25ért :) Mondjuk az enyémet aki eddig vezette mind elismerően szólt kuplung-váltó-motor járás kultúráltságáról aztán kb ennyiért hirdetném meg én is :) Szóval,aki csak ránéz az árára az egyből azt fogja mondani,hogy na ez egy szutyok,amibe lehet borítani a pénzt. De próbáltam  Avet,ami így megkímélt úgy megkímélt volt,családi pátyolgatott autó volt,végig vezetve a szervízköny 2.2ért aztán a váltó úgy rezgett,mint a traktoron amit életemben előrször vezettem 13 évesen. Ezen meg áll mint a cövek,aztán harmadannyiba került .  Szóval nyílván bele lehet futni a dízellel egy nagyobb ráfordításra ,de azért nem törvényszerű. El kell menni megnézni, olyannal aki ért hozzá. Kipróbálni lassú üzemben,pörgetni a motort, várni amíg bemelegszik,menni vele egy kört,végig nyomkodni minden funkcióját, hallgatni a járását,kuplunggal kicsit játszani ,ezekből mind le lehet szűrni,hogy jó-e a kocsi vagy nem. Persze így is lehet gond,azt nem tagadom.
:yes: szerintem is  :yes:
Én is úgy tudom, hogy ezekben még nincs dpf, az csak a 2.2-ek megjelenésétől szerelték, a 2.0D-ben pedig csak a T27-be, a T25 2.0D-be nem.