Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882924 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3810 Dátum: 2009.07.08 10:29:03 »
Ha ennyire tetszik unatkozni akkor megkérdezném neme tudol németül:
http://www.adac.de/Recht_und_Rat/kfz_zulassung/reservekanister/default.asp?TL=2
Erről kéne nekem az az info, hogy a szabvány, kutakon meg pl. Tescoban is kaphato fem 20L-es uzemanyag kana megfelel-e a kérdéses szabványnak, meg neme sok a 20 liter es szolnak be erte. Igazandibol csak Luxemburgban tankolnam tele, meg spanyolban visszafele. Tobbi orszagban (Menetben: Ausztia, Nemetorszag ures lenne) meg ahogy a helyzet hozza, ha kellene betankolom.
Jövök 1 sörrel ha valaki lefordítja nekem:D
Bar mar arra is gondoltam, hogy nem is viszek, csak mondom osszel igencsak necces volt, nem akarok ugy jarni, fene se tudja milyen allapotok vannak pl. spanyolba délen. Es kozben megvan a vegleges utvonal: Klikk
A lenyege annyi, hogy nincsen torveny erre, de az ajanlott max az 20 literes naluk. A kannanak meg kell felelni az emlitett ket DIN szabvanynak, es ott egy lista a tobbi orszagban mi a megengedett mennyiseg (ha egyaltalan engedik). Mondjuk erdekes hogy nalunk azt irja tilos, ezt en nem tudtam...
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.08 10:32:13 írta szazketto »

renton

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3811 Dátum: 2009.07.08 11:31:00 »
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem: egy 98-as 1.3-as sedan corollám van. a baja annyi, hogy a riasztó nem (vagy csak nagyon ritkán) működik. két kulcs is van hozzá,de egyik riasztója sem jó. tudjátok esetleg, h mi lehet a probléma, vagy tudtok vmi jó szervizt, ahol meg tudják csinálni?

Köszi előre is!

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3812 Dátum: 2009.07.08 12:04:49 »
Ha ennyire tetszik unatkozni akkor megkérdezném neme tudol németül:
http://www.adac.de/Recht_und_Rat/kfz_zulassung/reservekanister/default.asp?TL=2
Erről kéne nekem az az info, hogy a szabvány, kutakon meg pl. Tescoban is kaphato fem 20L-es uzemanyag kana megfelel-e a kérdéses szabványnak, meg neme sok a 20 liter es szolnak be erte. Igazandibol csak Luxemburgban tankolnam tele, meg spanyolban visszafele. Tobbi orszagban (Menetben: Ausztia, Nemetorszag ures lenne) meg ahogy a helyzet hozza, ha kellene betankolom.

A lényeg az egészben a DIN-Norm 7274 vagy 16904, lehet hogy a kanisteren még rajta is van a DIN szám, vagy egy GS plakette. Zárhato és törés-zuzodás biztonságos legyen. Sztem a Tescos is jo lesz. Max. 20L engedélyezett, a biztonsági okbol viszont inkább 10L ajánlanak, manapság nem szoktak emiatt szolni. De, sztem erröl már beszéltünk, minek egyáltalán több ezer Km-en keresztül egy 20L kanistert cipelni? Nem kihalt lakatlan helyekre mész, mindenhol van benzinkut és ha látod hogy kevés van akkor a következönél megállsz. Èn nem vinnék az biztos. Vagy csak nem akarsz N.o.-ban tankolni mert itt pár Cent-el drágább a benzin?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3813 Dátum: 2009.07.08 20:16:04 »
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem: egy 98-as 1.3-as sedan corollám van. a baja annyi, hogy a riasztó nem (vagy csak nagyon ritkán) működik. két kulcs is van hozzá,de egyik riasztója sem jó. tudjátok esetleg, h mi lehet a probléma, vagy tudtok vmi jó szervizt, ahol meg tudják csinálni?

Köszi előre is!

A kulcsba épített távirányítóról, vagy külön riasztó távirányítóróé beszélsz?
A központi zárat nyitja, csak a riasztót nem kapcsolja, vagy az sem megy vele?
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3814 Dátum: 2009.07.08 23:44:09 »
A lényeg az egészben a DIN-Norm 7274 vagy 16904, lehet hogy a kanisteren még rajta is van a DIN szám, vagy egy GS plakette. Zárhato és törés-zuzodás biztonságos legyen. Sztem a Tescos is jo lesz. Max. 20L engedélyezett, a biztonsági okbol viszont inkább 10L ajánlanak, manapság nem szoktak emiatt szolni. De, sztem erröl már beszéltünk, minek egyáltalán több ezer Km-en keresztül egy 20L kanistert cipelni? Nem kihalt lakatlan helyekre mész, mindenhol van benzinkut és ha látod hogy kevés van akkor a következönél megállsz. Èn nem vinnék az biztos. Vagy csak nem akarsz N.o.-ban tankolni mert itt pár Cent-el drágább a benzin?
Mannheimban fogok tankolni, városon belül szinte ugyanannyi. Nem 50 eurócentet akarok spórolni 1 tankon, hanem nem akarom megszopni, múltkor igen nagy mákom volt, éjfélkor, olyan ködben hogy alig látok nem jó poén üzemanyagot keresni. Én már jártam úgy, hogy 2 kút is zárva volt egymás után a pályán. Minden kútra meg emiatt csak nem megyek be. 10 liter meg elég, megyek vele majdnem 200 km-t, sőt külföldi üzemanyaggal lehet többet is. Inkább cipelek 10L kanistert, minthogy gyalogoljak 50 km-t, vagy hívjak autómentőt. Jól zár, van hozzá príma felcsatolható beöntőm, nem ereszt. Akkor nem elfér?  Nem olyan poén hidd el éjszaka, mint már említettem ködben több tucat km-t kocsikázni, hogy közben csipog az üzemanyagszint jelzője, 1 bezárt kút után a másodiknál is ezt találni. Konkrétan nem értünk volna el a következőig, egy völgyhídról megláttuk 1 kút fényeit 1 kisebb városban. Nyitva volt, mák. Nem játszom el újra. Ráadásul mindezt úgy, hogy aznap mentünk 1300 km-t, túl voltunk 1 olajszint hibán, ami miatt álltunk és kissé aggódtam is. A gázolaj nem robban fel, ha kifolyik (mivel nem rakom színültig így erre esély 0), az az én bajom. Én viszek, aki nem akar nem visz. Ennyi :D Szted ha ennyi lóvét elköltök érdekel, hogy 500 ft-al több 1 tank üzemanyag németbe, mint itthon, ami ráadásul jobb is mint az itthoni? (Bocs ezt nem akartam leírni, csak mán felidegeltem magam kissé a pár centes mondaton.) Ráadásul sztem tankolnom se kell ott, mert Luxemburgig simán elmegyek Linz-től (Kevesebb, mint 800 Km). De a csajommal nem szeretnék a pálya szélén éjszakázni 0 gázolajjal és megdögleni mer vmi köcsög kamionos belém jön. Az a baj, nemcsak Franciao. déli része szar, de pl spanyolba ennyi pálya van: Klikk Ez inkább a necces...
A GPS-ek POI adatbázisa külföldön 1 nagy 0-t ér, vagy megvan még az a kút vagy pont, vagy nincs. Vagy van Tesco, vagy nincs. 1 hét után már nem is néztük, inkább megkérdeztük a helyieket merre menjünk szupermarketbe meg hasonlókba. Még párizsban is 10 kútból 7 zárva van éjjel 22-. Másik 2 kút meg automata, amivel semmit nem tudsz kezdeni ha nincs hozzá kártyád. Ilyennel is szoptunk. Indulás előtti éjjel 10- hajnal 1ig jártuk a kutakat tankolni a legközelebbitől 1 tucatot, mire nyitva volt egy.
Mint már említettem: nempoén...
Köszönöm az infót, sör jár :D Mikor, hol?
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3815 Dátum: 2009.07.09 00:42:06 »
Én viszek, aki nem akar nem visz. Ennyi

Egyetértek.

renton

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3816 Dátum: 2009.07.09 09:19:00 »
A kulcsba épített távirányítóról, vagy külön riasztó távirányítóróé beszélsz?
A központi zárat nyitja, csak a riasztót nem kapcsolja, vagy az sem megy vele?
külön riasztó van, és nem nyitja az ajtót, és a riasztót sem kapcsolja
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.09 09:55:49 írta kleingy »

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3817 Dátum: 2009.07.09 09:30:57 »

külön riasztó van, és nem nyitja az ajtót, és a riasztót sem kapcsolja



Cserélj elemet a távirányítóban, ha nem segít, akkor riasztót. - Biztos, hogy utólagos riasztó van benne, ezek 10 év alatt akár tönkre is mehetnek. - az elemek akkor is meghalnak 10 év alatt, ha soha nem használták.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

renton

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3818 Dátum: 2009.07.09 10:29:47 »

külön riasztó van, és nem nyitja az ajtót, és a riasztót sem kapcsolja



Cserélj elemet a távirányítóban, ha nem segít, akkor riasztót. - Biztos, hogy utólagos riasztó van benne, ezek 10 év alatt akár tönkre is mehetnek. - az elemek akkor is meghalnak 10 év alatt, ha soha nem használták.
sajon attól tartok nem ilyen egyszerű: elemet már cseréltem, nem használt. a riasztó meg nem utólagos, azt már így vette az 1. tulaj. amúgy szted mennyibe fog kerülni a javítás/csere?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3819 Dátum: 2009.07.09 11:54:41 »
98-as gép, túl sokat nem költenék riasztóra. bőven 20e alatt lehet már kapni használhatót, meg be is építik .

http://biztonsagtechnika.bolt.hu/ ők például sokfélét forgalmaznak, és be is szerelnek.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

renton

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3820 Dátum: 2009.07.09 12:17:21 »
98-as gép, túl sokat nem költenék riasztóra. bőven 20e alatt lehet már kapni használhatót, meg be is építik .

http://biztonsagtechnika.bolt.hu/ ők például sokfélét forgalmaznak, és be is szerelnek.
köszi szépen!

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3821 Dátum: 2009.07.09 21:09:54 »
Holnap 3-ra megyek a debreceni szervizbe, megnézik a kocsit, s utána adnak ajánlatot.
Fékek nélkül 35.000 lenne, ebben benne:
- Mosás
- Olaj-, pollen- és levegőszűrő, fékfolyadék csere
- Munkadíjak (olajcsere, szűrők cseréje)
Esetleges díjak:
- Fékmérés: 1800 pénz
- Szabályzás: 6000 Ft (Persze csak akkor ha tárcsákat nem kell cserélni, ha kell nincs ilyen díj)
Erre jönnének az alkatrészárak, azt meg majd megnézik mi kell és mondják.

Tárcsa nincs náluk raktáron, rendelni kéne. Ezért hívtak be.

Kíváncsi leszek mit mondanak, majd jelentkezek. Nem bánnám kibírna még 1 ciklust a tárcsa:D
Megnézte viszont haver, eléggé "vállas" azt mondja, egyetértek, néztem 1 másik haver bmw-jén, enyém nagyobb. Igencsak cserés:(
Viszont tudnék szerezni Bosch gyárban dolgozó spantól Bosch cuccokat, pl tárcsát is (a már említett BMW-s haver kocsiján is ilyen van, ugyanattól az embertől). Az jó fajta? Nemtom toyota gyárilag mit használ.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3822 Dátum: 2009.07.09 21:38:43 »
Szarakodott a fékem, érezhetően nem fogott rendesen. Múlt héten szét szedtem a hátsókat, azt kipucoltam őket. A gyárilag 4mm-es betét most 3.5 mm-es kopófelületű. Tehát még 150.000 km-t elmegy elvileg. :D

Azt mondom, továbbmegyek, ma szétkaptam teljesen az első fékrendszert. Komoly eredményt kaptam, sokkolt. A betét félig kopott, viszont annyira meg volt keményedve, hogy a tárcsába mély barázdákat vágott. Amúgy az egész tárcsán feketés csíkozás látszott, kár, hogy nem csináltam fényképeket. Most a lakatosnál van, holnapra kész a szabályzás. Remélem meg tudja csinálni rendesen, nem kell 35.000-ért új tárcsákat vennem így nyaralás és 30 rugós bírság előtt...

Rendeltem új fékbetéteket is: Japanparts, 10.500 pénz. Kiváncsi leszek, hogy milyen lesz, bízom benne, hogy elmegy min. 30.000 km-t. A Ferodo 16.500 lett volna, most arra sajnos nem futotta. Régebben volt ilyen betétem, egész jó emlékeim vannak róla... Ha most is jó lesz, akkor erősen el kell gondolkodni azon, hogy jobb-e a Ferodo/ATE annyival, hogy 1,6x annyit fizessek érte.

Így, ha minden szerencsésen alakul, akkor 12.500 pénzből megáll a betét csere és a szabályzás is.

Amúgy marha jó volt szerelni, nagyon élveztem. Most úgy sem kell olajat cserélni még, már vártam a szerelni valót... ;) Csak fizetni ne kellene a cseréért... :no:

A történethez annyi hozzá tartozik, hogy a betét és a tárcsa is gyári, 86.000 km-t futott. A betétet tehát az öregedése/"üvegesedése" miatt kellett cserélnem, nem azért mert elkopott...
Innentől kezdve majd 30.000 km-enként lehet cserélni a betéteket, a maiak már sokkal, de sokkal puhábbak és hamarabb meghalnak...

OFF
Haveromék Honda CR-V-jének a féke ugyan ezt csinálta, félig volt a gyári betét elkopva 158.000 km-nél. Ott is cserélve lett a betét és szabályozva a tárcsa, azota harap, elégedett mindenki. Érdekes, hogy ezek a régi betétek nagyon sokat elmennek, viszont egy idő után (még kopáshatár előtt) elkezdenek keményedni és marják a tárcsát...
Nálam is ugyan ez van, remélem én is megúszom ennyivel.

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3823 Dátum: 2009.07.09 21:46:44 »
Hol az istenbe tudnék én ilyen cuccokat szerezni? Nekem 36500 km van a kocsiban. Nem totojázok, de azért 200al sem megyek, átlagosan vezetek. Tárcsák sokkal rosszabb állapotban vannak, mint a haver majd 2,5 tonnás 7-es BMW-jén. Nekem érzésre kb. 2 mm a válla a tárcsának, neki fél mm. 1,5 év után. Bosch.
Asszem olyat fogok venni...
A gyáriakat ki gyártja?
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.09 21:48:25 írta Boby »
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3824 Dátum: 2009.07.09 21:49:06 »
Nemtom toyota gyárilag mit használ.
A gyari fekpofakon Bosch felirat van. Igen, azokon a csikorgosokon is  :D
Nekem ~37500 van a gepben es nincs valla  :eek: Mondjuk en korosan nem fekezek, inkabb sodrodjon az orra  :devil:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX