Szarakodott a fékem, érezhetően nem fogott rendesen. Múlt héten szét szedtem a hátsókat, azt kipucoltam őket. A gyárilag 4mm-es betét most 3.5 mm-es kopófelületű. Tehát még 150.000 km-t elmegy elvileg.
Azt mondom, továbbmegyek, ma szétkaptam teljesen az első fékrendszert. Komoly eredményt kaptam, sokkolt. A betét félig kopott, viszont annyira meg volt keményedve, hogy a tárcsába mély barázdákat vágott. Amúgy az egész tárcsán feketés csíkozás látszott, kár, hogy nem csináltam fényképeket. Most a lakatosnál van, holnapra kész a szabályzás. Remélem meg tudja csinálni rendesen, nem kell 35.000-ért új tárcsákat vennem így nyaralás és 30 rugós bírság előtt...
Rendeltem új fékbetéteket is: Japanparts, 10.500 pénz. Kiváncsi leszek, hogy milyen lesz, bízom benne, hogy elmegy min. 30.000 km-t. A Ferodo 16.500 lett volna, most arra sajnos nem futotta. Régebben volt ilyen betétem, egész jó emlékeim vannak róla... Ha most is jó lesz, akkor erősen el kell gondolkodni azon, hogy jobb-e a Ferodo/ATE annyival, hogy 1,6x annyit fizessek érte.
Így, ha minden szerencsésen alakul, akkor 12.500 pénzből megáll a betét csere és a szabályzás is.
Amúgy marha jó volt szerelni, nagyon élveztem. Most úgy sem kell olajat cserélni még, már vártam a szerelni valót...
Csak fizetni ne kellene a cseréért...
A történethez annyi hozzá tartozik, hogy a betét és a tárcsa is gyári, 86.000 km-t futott. A betétet tehát az öregedése/"üvegesedése" miatt kellett cserélnem, nem azért mert elkopott...
Innentől kezdve majd 30.000 km-enként lehet cserélni a betéteket, a maiak már sokkal, de sokkal puhábbak és hamarabb meghalnak...
OFF
Haveromék Honda CR-V-jének a féke ugyan ezt csinálta, félig volt a gyári betét elkopva 158.000 km-nél. Ott is cserélve lett a betét és szabályozva a tárcsa, azota harap, elégedett mindenki. Érdekes, hogy ezek a régi betétek nagyon sokat elmennek, viszont egy idő után (még kopáshatár előtt) elkezdenek keményedni és marják a tárcsát...
Nálam is ugyan ez van, remélem én is megúszom ennyivel.