Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3383343 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16785 Dátum: 2017.01.01 17:08:40 »
Velük van tapasztalat? Egész jónak tűnő szőnyegeik vannak.
http://www.autoszonyeg.info/p/1365/toyota-prius-toyota-szoevetszonyeg

Vagy van jobb ötlete valakinek?

A plüss szőnyeg nem túl érzékeny?
Nekem még sosem sikerült megsértenem  ;)   :D
Komolyan pedig én csak ilyen szőnyegeket használok, nem szeretem a gumi szőnyeget. Kb 50e km/garnitúra (nekem ez évente), amit kibírnak. Természetesen csak a vezető oldali kopik, használódik el, a többi egyáltalán nem.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16786 Dátum: 2017.01.01 17:28:49 »
Fékbetét, féktárcsa tekintetében ki mit tud (márka) ajánlani, milyen tapasztalataitok vannak (minden Prius Gen. infója érdekel)?
Köszönettel!
Today, tomorrow and after tomorrow!

GTama

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16787 Dátum: 2017.01.01 17:41:48 »
Köszönöm a válaszokat!

Hosszútávon lehet hogy anyagilag megéri a diesel. Azért azok is elég sokat elmennek, és nincs sok gond egy jobbfajtával, és nagyon gazdaságosak tudnak lenni különösen országúton üzemanyag szempontjából.
Viszont az tény, hogy Priusban nincs szíj, feszítő, a vízpumpa is elektromos, kettős tömegű kuplung, izzító gyertya és magasnyomású porlasztócsúcs sincs. Bármilyen hihetetlen, de maga a hajtáslánc egyszerű mint a faék, kicsi a komponensek terhelése, és egyszerű, megbízható felépítésre törekedtek. Így a karbantartása is nagyon olcsó. A 90-ezres szerviz szűrő, olaj, hűtőközeg és gyertyacserét tartalmaz, és ezzel ki is cseréltél mindent amit lehet. (ablakmosó, ablaktörlő, izzók, fékfolyadék, fékpofák, tárcsa, kerékcsapágy, lengéscsillapító, gumi még a fogyó anyag)

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16788 Dátum: 2017.01.01 20:38:39 »
Nekem még sosem sikerült megsértenem  ;)   :D
Komolyan pedig én csak ilyen szőnyegeket használok, nem szeretem a gumi szőnyeget. Kb 50e km/garnitúra (nekem ez évente), amit kibírnak. Természetesen csak a vezető oldali kopik, használódik el, a többi egyáltalán nem.

Kösz! Meg is rendeltem.

Gróf Zéró

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16789 Dátum: 2017.01.01 21:26:22 »
Üdv,

Közben keriL kollega le is írta a lényeget, maximálisan egyetertek vele.
Dieselt én biztosan nem vennék, de nem a fanatizmus miatt, hanem pontosan a fent említett alkatrészek hibaforrásából kiindulva. A Prius ilyen szempontból egyszerű, amitől szoktak (főként laikusok) hüledezni az az akkupakk (nagy akksi) elromlása esetén a javítás díja... Én is utánaolvastam, és ha egy cella elromlik akkor olyan 50k környékén megáll a javítás. És lehet cserélni a cellákat, nem kell az egészet...
Ez nem olyan rossz nekem, aki korábban ennek többszörösét elköltötte szervízre.
Amikor megvettem a Priust kb. 100 k körül rá is költöttem, de ez tervezett volt (légszűrő, olajcsere, "váltó" olajcsere, pollenszűrő, gyertyacsere és a védelem). Tökéletesen megy, ha azt mondom neked, hogy a mínusz 10-ben pöccre indul... eddig nagyon elégedett vagyok mindennel.
Igazából átlag fogyasztás már bement 5 alá is, de a több pályázás elbillentette 5 -re. Majd próbálok 110-zel menni 120 helyett, meglátjuk mit hoz ki belőle.
Na de 5 literrel járni egy ekkora és ilyen tudású autóval, turbó nélkül, benzinnel... nekem teljesen oké.
(Vészterv: ha beborul minden és vége a benzinárnak valamiért örökre akkor megy a gáz bele... az sosem lesz 450-500 ft/ liter... de ez a legvégső eset, egyelőre még így is jócskán gazdaságosabb és megéri (nekem).

Szép estét!


Szia Gróf Zéró,

Köszönöm a korrekt választ.

Egyébként amiben gondolkozom még, az hasonló kategóriás diesel autó a fogyasztás miatt.
De 1-2 cikk alapján azt szűrtem le h jobban megéri Priust venni (?) mert amíg a dieselben ebben a korban fog tönkre menni a szokásos addig a Priusban ezek a dolgok ki lettek hagyva!?

kolosanyi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16790 Dátum: 2017.01.02 00:23:08 »
Az 1. fázisban a hűtőfolyadékot 40C ra, a katalizátort üzemmelegre fűti, motor illetve környezetvédelmi okból. Ezt a benzinmotor első beindulását követően mindenképpen lefuttatja.
A meghajtó akku lecsökkent tároló kapacitása növeli a fogyasztást (kevésbé raktározza a visszatáplálást ill a melegedés miatt járó motorból nyert energiát, kisebb és rövidebb rásegítésre/ önálló haladásra képes). Az ideálisnál hidegebb beszívott égési levegő szintén fogyasztásnövelő hatású.
Ezek nem gondot jelentő működési problémák, de az eredeti kérdésfelvetésben szereplő E12-ről PII -re váltás megtérülése szempontjából a fogyasztás az egyik lényeges kérdés.
A PII technikáján alapuló YHSD esetén 1-2 km es utak esetében nyugodtan lehet számolni 7-8, 4-5 km esetén 5-7, 6-9 km esetén 5-6 l/100km fogyasztással. A PII nagyságrendileg hasonló lehet. Amikor vki a fogyasztás alapján számolja a megtérülés, akkor inkább pesszimista értékeket vegyen figyelembe.
Itt ugye PIII technikáról beszélünk, ahol a kipufogógáz hulladékhőjét már felhasználják a motor gyorsabb melegítésére, illetve nyilván az előző generációhoz képest egyéb módokon is javítottak az üzemanyag felhasználás hatékonyságát.
Ilyenkor mennyi a vizhőfokod?
A motorvezérlés 70C feletti vízhőfoknál tekinti melegnek a rendszert, azaz ekkor át áll normál üzemre. Amennyiben visszahűl, akkor ismét a korábbi bemelegítési fázisát futtatja. 70C os hűtővíz természetesen közel sem jelent üzemmeleg motorállapotot, illetve a korábban tárgyalt többi részegység sem fog még rendes hatékonysággal dolgozni.
Sajnos a HSD-nél valóban nem elég a benzinmotor előmelegítése, a hűtés és a beszívott égési levegő hőmérsékletének jobb optimalizálása. A meghajtó akkumulátor gyorsabb bemelegítése érdekében az utasteret is fűteni érdemes.

Ezért mondom gyakran, rövid távra izommeghajtást, akinek meg sok a cókmókja annak full elektromos vagy tölthető autót, HSD-t meg 10+ km re.

Nos, hát köszönöm a választ neked is és a többi kedves fórumtagnak is szintén. Ezek alapján nem érzem úgy, hogy megérné váltanom. Az állófűtésen még gondolkodom, egyik kollégám bálna Mercijén van utólagos Webasto és nagy királyság.

A bringázással nyáron nincs bajom jó időben, de azért télen röpködnek a mínuszok, nyilván baromi hideg és kényelmetlen ilyen időben tekerni. Többször is próbálkoztam vele, de sajnos nekem nem opció. Marad a Corolla, meg a magas téli fogyasztás amíg le nem esik az elektromos autók árszintje.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16791 Dátum: 2017.01.02 09:43:02 »
Helló újra és BUÉK mindenkinek.

Nem tudom, hogy ez mennyire off-topic, illetve megengedett hozzászólás itt, kérem a moderátorokat, hogyha nem illik ide, akkor szedjék ki.

Az osztrák kereskedő, ahol én vettem a P3-amat, jelenleg árul egy másik P3-at 66e km-rel és egy hibrid Aurist is. Fogalmam sincs, hogy az árak magyar viszonylatban mennyire jók, rosszak, ha valakit érdekel: http://www.gebrauchtwagen.at/homepage/lay3/index.php?hid=44900

Nem reklámnak szánom, nem kapok érte jutalékot :D, de az úriembert azért merem ajánlani, mert korrekt és jól tud angolul. Biztos, hogy ezek az autók nincsenek szétütve, óra tekerve stb.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.02 09:50:32 írta agabor »

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16792 Dátum: 2017.01.02 14:51:28 »
Szerintem meg 5w-30-ast tegyen bele. Miért ?
1. Semmi baja nem lesz
2. Mert, ha most nem tudjuk milyen olajat fogyaszt  és valóban hajlamos  elcsipegetni, akkor az 5w- 30-at is enni fogja.
3. Ha ezt nem eszi akkor örül és ez lesz az "Ő" olaja !

Nyilván nem lesz tőle baja...de nekem a márkaszervizes 5-30-at csipegette P3. Eneos 0-20-at meg nem. Lehet nem véletlen az elsődleges ajánlott olaj  a 0-20? Érdekes...

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16793 Dátum: 2017.01.02 20:22:40 »
Valóban érdekes !!!! A 0-20 -as vékonyabb olaj... és mégse csipegeti a vastagabbat meg igen ?? !! Számomra érthetetlen, de majd akik értik remélem értesítenek !
Üdv!

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16794 Dátum: 2017.01.02 21:07:44 »
Valóban érdekes !!!! A 0-20 -as vékonyabb olaj... és mégse csipegeti a vastagabbat meg igen ?? !! Számomra érthetetlen, de majd akik értik remélem értesítenek !

Akkor mondok egy másik érdekeset...
Yaris 2 d4d-mnél is ugyan ez a szitu volt. Ott a márkaszervizes 5-40-et csipegette. Aztán belekerült az elsődlegesen ajánlott 5-30 és megszűnt.  Hogy mik vannak?  :hmmmm:

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16795 Dátum: 2017.01.02 21:16:02 »
Valóban érdekes !!!! A 0-20 -as vékonyabb olaj... és mégse csipegeti a vastagabbat meg igen ?? !! Számomra érthetetlen, de majd akik értik remélem értesítenek !

Egyszerű. Egy motor illesztési hézagait adott olajra terveznek.
Ha vastagabb az olaj, mint amit az illesztés megkövetel, akkor nem fog olyan jól működni a kenés.
Persze nem kell pánikolni, nem fog szétkopni az 5W30-tól sem, mivel az is benne van a használati utasításban mint belerakható olaj, csak mondjuk többet fogyaszt benzinből meg amint a mellékélt tapasztalat mutatja, olajból is.
Ezen felül egy olajnak ezer paramétere van még amit nem írnak rá a dobozra, ezektől is függhet, hogy mennyit használ.

Nekem pl tök azonos paraméterű drága olajból többet evett az Opelem, mint a Tescós olaj árában adott eredeti Opel olajjal.

Ja meg az olaj "vastagsága" nem azonos a viszkozitással.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16796 Dátum: 2017.01.02 21:21:39 »
Amúgy ezt lehet tenni. Kipróbálni több félét ami megfelel a gyári előírásoknak és a jó olajnál maradni, bár egy adott típuson belül a fórumos tapasztalatokra is érdemes figyelni.
Toyota olajnak nincs forrása amúgy? Talán az lenne a legjobb hozzá. Márkaszervizesre meg ne esküdjetek, mert nem feltétlen szempont nekik, hogy a legjobb olajat kapjad.
Esetleg véletlenül nem az Eneos olaj a Toyota beszállítója? Mert akkor az pont ugyan az lesz mint amit Toyota márkajelzés alatt lehet kapni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16797 Dátum: 2017.01.02 21:50:18 »
Üdv!
Csak egy ötlet.
El tudom képzelni, hogy a vékonyabb olajat azért fogyasztja kevésbé a motor, mert jobban vissza tud folyni a dugattyú olajvisszavezető furataiban, nem torlódik fel a gyűrűknél és kevesebb jut vissza az égéstérbe.

TtkRN2


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16798 Dátum: 2017.01.02 23:24:34 »
Valóban érdekes !!!! A 0-20 -as vékonyabb olaj... és mégse csipegeti a vastagabbat meg igen ?? !! Számomra érthetetlen, de majd akik értik remélem értesítenek !
A Valvematic motorom ugyanezt csinálta  :hmmmm:
A "Toyota" 5W30-ból fogyott, az Eneos 0W20-ból nem.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16799 Dátum: 2017.01.03 10:22:29 »
A Valvematic motorom ugyanezt csinálta  :hmmmm:
A "Toyota" 5W30-ból fogyott, az Eneos 0W20-ból nem.
:) Nekem P2-nél azonos viszkozítású (5w30)-as olajból a castrol magnatecnél szinte nulla olajfogyás, a castrol edge-nél meg 3000 kilométeren 2 liter minusz. Vissza térve a magnatecre, visszaállt a világbéke.