Üdv,
Közben keriL kollega le is írta a lényeget, maximálisan egyetertek vele.
Dieselt én biztosan nem vennék, de nem a fanatizmus miatt, hanem pontosan a fent említett alkatrészek hibaforrásából kiindulva. A Prius ilyen szempontból egyszerű, amitől szoktak (főként laikusok) hüledezni az az akkupakk (nagy akksi) elromlása esetén a javítás díja... Én is utánaolvastam, és ha egy cella elromlik akkor olyan 50k környékén megáll a javítás. És lehet cserélni a cellákat, nem kell az egészet...
Ez nem olyan rossz nekem, aki korábban ennek többszörösét elköltötte szervízre.
Amikor megvettem a Priust kb. 100 k körül rá is költöttem, de ez tervezett volt (légszűrő, olajcsere, "váltó" olajcsere, pollenszűrő, gyertyacsere és a védelem). Tökéletesen megy, ha azt mondom neked, hogy a mínusz 10-ben pöccre indul... eddig nagyon elégedett vagyok mindennel.
Igazából átlag fogyasztás már bement 5 alá is, de a több pályázás elbillentette 5 -re. Majd próbálok 110-zel menni 120 helyett, meglátjuk mit hoz ki belőle.
Na de 5 literrel járni egy ekkora és ilyen tudású autóval, turbó nélkül, benzinnel... nekem teljesen oké.
(Vészterv: ha beborul minden és vége a benzinárnak valamiért örökre akkor megy a gáz bele... az sosem lesz 450-500 ft/ liter... de ez a legvégső eset, egyelőre még így is jócskán gazdaságosabb és megéri (nekem).
Szép estét!
Szia Gróf Zéró,
Köszönöm a korrekt választ.
Egyébként amiben gondolkozom még, az hasonló kategóriás diesel autó a fogyasztás miatt.
De 1-2 cikk alapján azt szűrtem le h jobban megéri Priust venni (?) mert amíg a dieselben ebben a korban fog tönkre menni a szokásos addig a Priusban ezek a dolgok ki lettek hagyva!?