Rosszul tudtad.
A Leafban nem tudom milyen akku van, de a Teslaba 18650 es Li-ion akkuk vannak.
Ennél a technikánál 500 teljes ciklus után már jelentős a kapacitás vesztés. Itt a hangsúly a teljesen van, azaz a 2,5 -4,2V tartományról. Az akku frissítő programok nem is engedik 2,8V alá meríteni. Gyakorlatilag mindenki azzal trükközik, hogy csak részlegesen merítik le, igy növelik a ciklusok számát. A Li-ion akkuk élettartamát a 4,2V feletti túltöltés is nagyon csökkenti, ami ráadásul fokozottan veszélyes ennél a robbanásra hajlamos technikánál.
Szerencsére itt nincs memória effektus mint a korábban alkalmazott NiCd ill.a NiMH akkuknál.
A töltés előtti teljes lemerítést ezeknél érdemes alkalmazni (különösen a NiCd nél). A pulzáló töltés segítségével a memória effektus csökkenthető és jobban kihasználható a rendelkezésre álló kapacitás.
Utóbbit nem tudom, gyárilag mennyire alkalmazzák gépjárművek meghajtó akkuinál.
Az biztos, hogy a Toyotánál a NiMH akkuk kapacitásának csökkenését a rendelkezésre álló töredékének kihasználásával ellensúlyozzák (2 km hatótáv), és ezért akár az autó teljes élettartama alatt megfelelően működik. (Az érintkezők oxidációja más lapra tartozik) .