Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2888868 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2565 Dátum: 2008.12.01 23:46:40 »
Avensishez a Textar nem kevéssel (cirka 5-6 ezerrel) drágább, mint a gyári (Pagid, illetve Bosch)  ::) ... Szóval ilyen is előfordul.

Ez okés, ahány márka/modell annyi árképzés, nekem lövésem sincs milyen volt a Coriban a gyári első szerelés, de 17ezer(!) km-t bírt, és iszonyat fporozta a felnit.

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2566 Dátum: 2008.12.02 00:00:55 »
Kifejtenéd részletesen a vastag betűvel kiemelt lépéseket? Én ezek miatt nem mertem eddig belevágni az otthoni fékbetét-cserébe, mert ezeknek nem vagyok tisztában a mikéntjével.

Ha belevauzhatok ::)

A Corinál (e12) elől-hátul egyszerű, mert hátul külön dob van a kéziféknek, így a két féknyereg csavar kiszed, ill. a felsőt elég csak meglazítani és felhajtani a nyerget, a betéteket meg simán kiszedni, esetleg picit csavarnyúzóval megpiszkálni ha nagyon odavan gyógyulva, a munkahengert csak vissza kell tolni kopp-ig, itt tényleg az egyetlen amire figyelni kell hogy a fékolaj szint ne legyen maxon, mert akkor kinyomja és tiszta olaj lesz a főfékhenger környéke.

A Pugnál pl. már kacifántosabb, elől ugyanaz a folyamat mint a Corinál, de hátul egy kis pöcök és két rugó tartja helyén a fékbetéteket, amit ráadásul még egy sasszeg is biztosít, de az se vészes folyamat, ott még arra kell figyelni hogy a munkahengert nem elég csak benyomni, hanem közbe forgatni is kell óra mutató járása szerint, mert a kézi ilyen önbeállós menetes akármi.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2567 Dátum: 2008.12.02 00:05:05 »
A kerék levétele után a féket szét kell szedni ahhoz, hogy a tárcsa levétele szóba kerüljön. A féknyereg általában két részből áll. Van egy olyan része, ami a futóműhöz van rögzítve, ezt nem kell bántani, ha a tárcsát nem akarjuk leszedni. A másik fele az, ami az előbb említett részhez kapcsolódik, ez tartja a betétet. Ki kell csavarni kettő darab csavart (14-es kb.) és a féknyereg "kihajtható". Ez annyit jelent, hogy egy keretben a betét kihajtható a tárcsáról. Ez nagyon egyszerű, könnyű átlátni. Ez elég a betétcseréhez.

Ha a tárcsát is cserélem, akkor nem elég a féknyerget "kihajtani" a betéttel, hanem magát az egész féknyerget a munkhengerrel együtt le kell szerelni. Ez további 2 csavar kb, nem nagy cucc. Ezután a tárcsa szabadon hozzáférhető lesz.

Visszatételnél pedig úgy néz ki a dolog, hogy a tárcsa fent van, vissza csavarozom a féknyereg 2 csavarját, ekkor csak a kihajtható "kerete" még lóg üresen vagy a régi betétekkel. Az új betéteket csak úgy lehet beletenni, ha a munkahengert visszatolod. Ezt lehet kézzel, én egy csavarhúzó szárával szoktam. Arra kell figyelni, hogy egyenletesen nyomd vissza a dugattyú mindkét oldalát (tudom a körnek nincs 2 oldala), nehogy "elferdüljön" a dugattyú. Amikor nyomod vissza, a rendszerben visszanyomod a fékolajat is a tartályba, ezáltal megnő az fékfolyadékszint. Ha nem megy max fölé sokkal, akkor no para, ha igen, akkor kicsit frecsivel leszívsz belőle, azt csá.

Szóval összegezve: két csavar fogja a felső, lehajtható keretet, amibe a betétek vannak oldalról beletéve, plussz két csavar fogja magát az egész fékrendszert a kocsihoz. Ezeket látja minden műszaki érzékkel kicsit is rendelkező egyén. A dugattyú meg egyenletesen kell visszanyomni lassan, figyelve a szintre. Aztán ennyi. Nem egy nagy cucc, először én is f.stam tőle, de ment, mint az ágyba sz.rás...
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.02 00:10:00 írta barna.czukor »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2568 Dátum: 2008.12.02 00:18:23 »
A kerék levétele után a féket szét kell szedni ahhoz, hogy a tárcsa levétele szóba kerüljön. A féknyereg általában két részből áll. Van egy olyan része, ami a futóműhöz van rögzítve, ezt nem kell bántani, ha a tárcsát nem akarjuk leszedni. A másik fele az, ami az előbb említett részhez kapcsolódik, ez tartja a betétet. Ki kell csavarni kettő darab csavart (14-es kb.) és a féknyereg "kihajtható". Ez annyit jelent, hogy egy keretben a betét kihajtható a tárcsáról. Ez nagyon egyszerű, könnyű átlátni. Ez elég a betétcseréhez.

Ha a tárcsát is cserélem, akkor nem elég a féknyerget "kihajtani" a betéttel, hanem magát az egész féknyerget a munkhengerrel együtt le kell szerelni. Ez további 2 csavar kb, nem nagy cucc. Ezután a tárcsa szabadon hozzáférhető lesz.

Visszatételnél pedig úgy néz ki a dolog, hogy a tárcsa fent van, vissza csavarozom a féknyereg 2 csavarját, ekkor csak a kihajtható "kerete" még lóg üresen vagy a régi betétekkel. Az új betéteket csak úgy lehet beletenni, ha a munkahengert visszatolod. Ezt lehet kézzel, én egy csavarhúzó szárával szoktam. Arra kell figyelni, hogy egyenletesen nyomd vissza a dugattyú mindkét oldalát (tudom a körnek nincs 2 oldala), nehogy "elferdüljön" a dugattyú. Amikor nyomod vissza, a rendszerben visszanyomod a fékolajat is a tartályba, ezáltal megnő az fékfolyadékszint. Ha nem megy max fölé sokkal, akkor no para, ha igen, akkor kicsit frecsivel leszívsz belőle, azt csá.

Szóval összegezve: két csavar fogja a felső, lehajtható keretet, amibe a betétek vannak oldalról beletéve, plussz két csavar fogja magát az egész fékrendszert a kocsihoz. Ezeket látja minden műszaki érzékkel kicsit is rendelkező egyén. A dugattyú meg egyenletesen kell visszanyomni lassan, figyelve a szintre. Aztán ennyi. Nem egy nagy cucc, először én is f.stam tőle, de ment, mint az ágyba sz.rás...

De nincsenek ott vmi rugók is a fékbetétek környékén? Ami visszanyomja a helyére fékezés után? Anno a bontott Camryn mikor szereltem le az első féket, nem csak fékbetétre és féknyeregre jött szét, voltak ott még valamik...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2569 Dátum: 2008.12.02 00:29:11 »
De nincsenek ott vmi rugók is a fékbetétek környékén? Ami visszanyomja a helyére fékezés után? Anno a bontott Camryn mikor szereltem le az első féket, nem csak fékbetétre és féknyeregre jött szét, voltak ott még valamik...
Némelyik kocsiban olyan fékbetétek vannak, amikre gyárilag rugókat szerelnek, mert ezek rögzítik azokat (marha ritka megoldás) vagy a féknyereghez tartozik rugó, szintén rögzítési célból. Ez a gyakoribb, amiben van vmilyen kis rugónak nevezhető extra cucc. De az ilyen kocsi a ritkább, amibe van ilyen plussz vacak. Volt ilyen kocsink is amúgy. (Deawoo Espero) Nem vészes az sem, a rögzítőrugót kell kipattintani, majd vissza, azt ennyi. De én még Toyotán nem láttam ilyen jellegű megoldást eddig. Szerintem ha ezzel találkozol, akkor meg fogod tudni oldani simán.

Fékezés után semmi sem nyomja vissza a betétet, az mindig sikálódik kicsit a tárcsához, ez ilyen buli. Ha nem fékezel, kicsit akkor is kopik... Ha nyomod, akkor meg izomból nekifeszül.

A másik dolog, amit láthattál az a betétre rögzített kis fémkampó, ami benyúlik a tárcsa felé. Ez a kopásjelző. Mikor lekopik a kopórész kb 1-1,5mm-esre, akkor a tárcsához hozzáér ez a kis puhafémkampó is, ami fémes surlódó, csikorgó hangot ad ki. Ezzel jelzi, hogy már kopott a betét. Szerintem te ezt láthattad még, mint csúnya kis fémalkatrészt, ami vajon hogyan működhet... :yawn: :yawn: :yawn:

Mentem aludni, mert holnap 5:30-kor kelek... :yawn: de sz.r lesz... :sleeping:

veferi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2570 Dátum: 2008.12.02 14:55:14 »
Srácok köszi a válaszokat.
Akkor megnyugodtam itt sem bonyolították túl a dolgokat. Valószínűleg ezen a verdán is menni fog.
Köszi a segítséget.

Amúgy aki cserélni akarja a betéteket, az tényleg figyeljen a visszanyomott fékfolyadékra mert az aztán csúnya dolgokra képes!




1993 Toyota Corolla 1.3 XLi 16V Liftback

Czimtom

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
  • Corolla Sedan 1,6 VVTI 2004
    • http://www.soundhead.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2571 Dátum: 2008.12.08 15:40:17 »
Amit a toyotások raknak az autóba fékbetét egy rakás sz_r. Nekem csere után pár 100 km-rel már néha nyikorgott is. Arról nem is beszélve hogy nem bírja sokáig, már most azt nézegettem, hogy lassan megint cserélnem kell. Most pl nagyon lassú gurulásnál nyiszitelő hangot ad. (mondjuk az nem biztos hogy az) Sajnos elég nagy fékbetét és tárcsafogysztó vagyok, úgy hogy örülök az itt leírtaknak, mert ezen túl 100% hogy magam szerzem be a betéteket.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2572 Dátum: 2008.12.10 16:42:12 »
Nem lehet gyári gumiszőnyeget vásárolni a Corolla E12-höz Magyarországon (legalábbis a Reálnál). Kb 2hónapja rendeltem meg, azóta sem jött, és nem is tudják mikor fog jönni. Frankó  :wacko:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2573 Dátum: 2008.12.10 16:46:47 »
Ez fura, ha nincs az országban, akkor is max 1 hét alatt megjön az ilyesmi...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2574 Dátum: 2008.12.10 17:22:20 »
Ez fura, ha nincs az országban, akkor is max 1 hét alatt megjön az ilyesmi...
Azt mondták, hogy még a Lexus-oknál is 1hónap alatt jön meg...

Csacsa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 282
  • Prius II
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2575 Dátum: 2008.12.11 21:50:19 »
Sziasztok!

Eladtam a Yarisomat a héten,holnap pedig remélhetőleg E11 tulajdonos leszek.
Ehhez kapcsolódóan lenne néhány kérdésem:
-Jelenleg sport légszűrő van rajta, és nincs meg a gyári légszűrőház. Ilyet honnan tudok szerezni? Esetleg tud-e vki eladót? (1.3 benzines)
-Nem világít a fordulatszámmérő mögött és a középkonzolon a háttérvilágítás. Hogyan kell szétbontani és kicserélni az izzókat? Nagyon bonyolult és bízzam szerelőre, vagy nekifogjak?
-A tanksapka nyitónál (az ülés mellett) el van törve vmi rugó,aminek fontos szerepe lenne a tanksapka kinyitásánál. Ilyen kis rugót honnan lehet beszerezni?

Előre is köszönöm a válaszokat!
Pörgesd föl magadat, bármi van, b@ssz föl egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a ***a anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2576 Dátum: 2008.12.11 21:57:51 »
Hello!

Az első és a harmadik kérdésedre a bontó lehet a megoldás.
A másodikra pedig azt tudom mondani, hogy ha van némi kézügyességed, meg technikai érzéked, akkor simán ki tudod Te is cserélni az izzókat.

Csacsa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 282
  • Prius II
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2577 Dátum: 2008.12.11 22:03:26 »
Ma felhívtam az egyik nagy autósbolt lánc helyi üzletét,ahol azt mondták,h elképzelésük sincs,h honnan tudnának nekem légszűrőházat szerezni,keresgéljek bontóban.
Pörgesd föl magadat, bármi van, b@ssz föl egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a ***a anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2578 Dátum: 2008.12.11 22:12:13 »
A boltok listáját megtalálod a honlapon.

Csacsa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 282
  • Prius II
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2579 Dátum: 2008.12.11 22:23:21 »
Köszönöm:)
Pörgesd föl magadat, bármi van, b@ssz föl egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a ***a anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod!