Tegnap egy egész napos vezetéstechnikai tréningen igen sikeresen vizsgázott a Prius, bár sofőrfüggő, de a legjobb lassulási értékeket produkálta az Almera, Octavia, Astra, Accord kvartetten felül vészfékezések alkalmával a vizes betonon a gyári "Mislenekkel". Érdekes volt az ABS, EBD de különösen a VSC, TRC vizsgálata a vizes, műgyantás pályán. Leszámítva a forszírozott tempóban történő erős orrtolást, egy rendkívül stabil, kezes és jóindulatú autót lehetett megismerni a sokszor igen gonosz és erőszakos provokáció ellenére is. Persze a mindennapokban így nem autózunk szeretett járgányunkkal de jó érzés tudni, hogy biztonságban vagyunk benne.
Én is próbáltam már, hogy van egy derékszögű kanyarunk a város szélén, jó széles soksávos aszfalttal, ahol szinte sosincs autó, de lényeg h jól belátni. Na ott szoktam kipróbálni kb 60al, melyik autó(m) hogy veszi a kanyart. Prius kicsit billen, de simán sávban tartja a menetstabi!
Csak a kipörgésgátló néha agresszíven elveszi a gázt: van egy kereszteződés, ahol enyhe emelkedőn kell sokszor sportosan elindulni, ha valaha is ki akar jutni az ember a főutcára, na ott nyikkanna egyet a kerék (többet nem), de a kipörgésgátló akkorát beleszól, és úgy elveszi a gázt, hogy volt már, hogy nagyot bólintva a kereszteződésbe lassulva majd újra megindulva mentem ki. Ha látja valaki, biztos megjegyezné, hogy ez se tud kupplungot kezelni!
Azt' közbe' itt nem is kell!
Amúgy szívesen elmennék egyszer én is egy ilyenre, már többször terveztem. Hogyan-hol-mennyiért volt, ha megkérdezhetem (jöhet akár P.ü.ben is, habár a beszélgessünk topikba belefér
)?