Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3369661 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4575 Dátum: 2012.02.02 18:28:32 »
A bátrak otthon is nekiláthatnak??? B. C. HMMM? De komolyan!
Ha a ventilátor így tud kinézni, milyen kosz lehet a cellákon is, vagyis a lapátok megtisztítása egy dolog.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.02 18:44:02 írta lfarkas »
Üdv!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4576 Dátum: 2012.02.02 19:33:51 »
Nos, ez igaz, de szerintem (meg amint látod is) sok anyag válik ki a lapátokon.
Megjegyzem ez főleg a lehúzott ablakos utazások miatt lehet! Illetve a koszos pollenszűrő miatt.
A ventilátor megtakarítása nem nagy ügy. Azon meg látszik, hogy beljebb lehet-e valami.
Egyszóval igen, én meg fogom nézni a ventit.
 ;)

Sőt, már szigetelős kesztyűm is van, bibi!!!
 

troppauer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4577 Dátum: 2012.02.02 20:13:20 »
Urak!

Egy kérdésem lenne.
Van egy 2007/3 Prius, IPA Navi, 180 000 km-rel. Mo-i, első tulaj, rendszeresen szervizelve.
Az autót még nem láttam, csak messziről az 'élettörténetét' (monitoron), 15 000 -ként megjelent a Toyotánál.
A kereskedő szerint  használati karcok vannak rajta, tehát "nem mint az új", de garantáltan nem tekergetett.
Valamikor tavaly 3,5M-ra tartotta a tulaj, de nem szakad bele az eladásba, használja.
(Gondolom 'van az a pénz' lehet a hozzáállása, ami irígylésre méltó, csak én a másik oldalon vagyok:) )
Ha feltételezzük, hogy valós a leírás, 3-3,2 reális lehet érte?

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4578 Dátum: 2012.02.02 20:33:48 »
Nézni, mérni, hallgatni, próbálni, felemelni, multi kijelző.....stb , mindezt élőben, majd egy Toyo szervízben is! Ha minden a korának megfelelő és a párodnak is bejön :D, adj a priuszosnak ennyi pénzt. De!! Mi csak kibicek vagyunk és drukkolunk :excl:
Üdv!

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4579 Dátum: 2012.02.02 20:38:07 »
Nos, ez igaz, de szerintem (meg amint látod is) sok anyag válik ki a lapátokon.
Megjegyzem ez főleg a lehúzott ablakos utazások miatt lehet! Illetve a koszos pollenszűrő miatt.
A ventilátor megtakarítása nem nagy ügy. Azon meg látszik, hogy beljebb lehet-e valami.
Egyszóval igen, én meg fogom nézni a ventit.
 ;)

Sőt, már szigetelős kesztyűm is van, bibi!!!
Ja, ja " rázós" terület!!
Üdv!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4580 Dátum: 2012.02.02 20:40:23 »
Urak!

Egy kérdésem lenne.
Van egy 2007/3 Prius, IPA Navi, 180 000 km-rel. Mo-i, első tulaj, rendszeresen szervizelve.
Az autót még nem láttam, csak messziről az 'élettörténetét' (monitoron), 15 000 -ként megjelent a Toyotánál.
A kereskedő szerint  használati karcok vannak rajta, tehát "nem mint az új", de garantáltan nem tekergetett.
Valamikor tavaly 3,5M-ra tartotta a tulaj, de nem szakad bele az eladásba, használja.
(Gondolom 'van az a pénz' lehet a hozzáállása, ami irígylésre méltó, csak én a másik oldalon vagyok:) )
Ha feltételezzük, hogy valós a leírás, 3-3,2 reális lehet érte?
Viszont ha etanollal tankolta, akkor hagyd ott :D
Komolyan: a megadott össszeg olyan 10-11E EUR-nak felel meg mostanság, ennyiért odakint már jöval kevesebbet futott példányokat is kaphatsz.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.02 20:42:28 írta Outlaw »
Today, tomorrow and after tomorrow!

troppauer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4581 Dátum: 2012.02.02 20:56:30 »
Nézni, mérni, hallgatni, próbálni, felemelni, multi kijelző.....stb , mindezt élőben, majd egy Toyo szervízben is! Ha minden a korának megfelelő és a párodnak is bejön :D, adj a priuszosnak ennyi pénzt. De!! Mi csak kibicek vagyunk és drukkolunk :excl:

 :lol:

Ez egy Toyo szalon volt, azért láttam messziről a CV-jét.
Még van egy-két hónap, - míg komolyan nekiállok-  úgyhogy nagyon nem gyógyultam rá, de jó lesz tarcsinak  ::)
Az elsőtulajsága, meg a végigszervizeltsége fogott meg (szerviz legutóbb januárban).
Tehát ha valaki 180 000-nél márkaszervízbe viszi, akkor nem lehet nagyon lerúgva, törődik vele.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4582 Dátum: 2012.02.02 21:41:03 »
Nekem 1-2 perc és érezhetően meleget fúj.
Garázs nélkül és -10 fok?

Arra gondoltam, hogy reggel, pár km után, amikor már langyos levegőt fúj, megállok és megfogdosom a hűtőhöz vezető csöveket. Ha hideg lesz, akkor jó a termosztát, ha meleg, akkor cumi. Csak az a kérdés, hogy mennyire lehet hozzáférni.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4583 Dátum: 2012.02.03 08:10:48 »
Még egy érdekesség ehhez a témához!
Már régebben megfigyeltem, hogy automatikusan kikapcsolja a belső levegő keringtetést. Azt nem tudtam megfigyelni, hogy mivel van összefüggésben. Először úgy tűnt akkor teszi ezt, ha a szélvédő+lábra vált a befújt levegő iránya. Ami logikus is lenne.

Most az jutott eszembe, hogy ha belső levegőn van, akkor hogy hűti az aksit? Elvileg máshol nem tud bejönni levegő. Lehet, hogy ezért kapcsolja külsőre néha?

Hm, valaki? 5let?

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4584 Dátum: 2012.02.03 08:22:02 »
Garázs nélkül és -10 fok?
Garázs nélkül -3 foknál mentem vele utoljára, múlt héten. De ma ebben a fogcsikorgató hidegben lesz egy 30 km körüli utam, most majd nézem az órát, hogy konkrétan hány perc múlva kezd érezhetően meleget fújni.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4585 Dátum: 2012.02.03 08:23:17 »
Hm, valaki? 5let?
Ritkán megyek pár percnél hosszabban belső levegő keringetéssel, így ez nem tűnt még fel. Egyébként a szóban forgó aksihűtő ventilátor merre található?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4586 Dátum: 2012.02.03 08:28:31 »
Ebben a nagy hidegben érezhetően korlátozza a vezérlés az akkuk terhelését. Már meleg rendszer mellett is alig hagyja dolgozni a villamotort illetve a hibrid akksit. A kúszás még megy villany módban, de már a legkisebb gázadásra indul a benzinmotor. EV módot is alig hagyja bekapcsolni.
Nálatok is érezhető ez?

Mindez meg is látszik a fogyasztáson. Most 7.1-en áll (55km után). Mondjuk ebben csak 5-8 km-es utak voltak, mindig hidegen indulva.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4587 Dátum: 2012.02.03 08:32:14 »
Fél óra bp-i kocsikázás után is hideg volt atermosztáttól induló cső, úgyhogy be kell látnom, ez a motor nem ontja magából a hőt.

b.c.
Azt figyeltem meg, hogy akkor kapcsolja ki, ha a külső hőmérséklet eléri a 3-4 fokot. Ha ilyenkor újra visszakapcsolod és a hőmérséklet tovább csökken 1 fokot, akkor újra kikapcsolja. Az 1 fokos csökkenést mindig ki is jelzi 2-3 mp-ig a monitor felső részén. Szóval pusztán a párásodás megelőzése miatt teszi szerintem.

Amúgy meg mint oly sok más ebben az autóban, ez is a takarékosság miatt működik úgy, ahogy. A PII-től kezdve a belső keringetés 2 zónás. Külön tudja állítani a lábtéri fúvókákhoz és a többihez. Amikor hideg van és fűteni kell, akkor a lábtérhez mindig belső keringetést állít be. Ha a páratartalom megengedi, akkor bekapcsolja teljesen (ezt nem jelzi sehol), hogy minél gyorsabban melegedjen az utastér. Aztán néha enged be egy kis friss levegőt, de utána újra becsukja. Ezzel addig játszik, amíg a beállított hőmérsékletet megközelíti.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4588 Dátum: 2012.02.03 08:39:05 »
Nekem is az a tapasztalatom, hogy pl. az I-es Avensis fűtése sokkal erőteljesebb a II-es Priusénál. Előbbi lazán egy kategória pl. a Volvokkal, míg utóbbi maximum egy Focus szintjét hozza.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4589 Dátum: 2012.02.03 08:40:17 »
Ebben a nagy hidegben érezhetően korlátozza a vezérlés az akkuk terhelését. Már meleg rendszer mellett is alig hagyja dolgozni a villamotort illetve a hibrid akksit. A kúszás még megy villany módban, de már a legkisebb gázadásra indul a benzinmotor. EV módot is alig hagyja bekapcsolni.
Nálatok is érezhető ez?

Mindez meg is látszik a fogyasztáson. Most 7.1-en áll (55km után). Mondjuk ebben csak 5-8 km-es utak voltak, mindig hidegen indulva.
Induláskor érezhető, de kb. 10 perc után már dolgozik nagyon. A töltöttség felmegy zöldig, így ezután a benzinmotor már alig terhelődik, ezért is melegszik nekem lassan. Kb. 20 percen át folyamatosan zöldben van a töltöttség. Az utam első szakaszán, kb. 15 km, 50-60-al tudok haladni és úgy 5-6-szor kell lefékezni. Utána jön a lassabb, döcögősebb belváros. Szóval a motor kb. soha nem pörög 2000 fölött, kivéve a felüljárókon.