Nagy problémám van. Carina szervízben külföldön, jövő hónapban lejár a műszaki.
Megoldható vajon, a kompresszor lekötése, a szíj eltávolításával átmenetileg amíg Budapestre érek, vagy akár tavaszig is ki lehetne húzni?
A gépkönyvből nekem úgy tűnik, hogy 4FE motornál nincs egy szíjon a generátorral, az csak a 2 literes motornál került egy körre. Egyébként a Haynes féle gépkönyv nagyon nem tér ki a légkondi tárgyalására...
A légkondira tavaszig nincs szükség, nem lehet esetleg ideiglenesen leválasztani a rendszerről, hogy autózni azért lehessen vele biztonságosan? 400km-re vagyok Budapesttlől, ott csak találnék valami szakit, aki foglalkozna majd vele. Nem tudtok esetleg ajánlani valakit?
A történet a következő. Autópályán nagy sebességnél kicsit megjárattam a légkondit, mert úgy tudom, hogy azt mindig hasznos. Szóval 10 percet ment, esős párás időben, aztán átégette a 10A biztosítékot, elment a fordulatszám/hűtővíz/kmóra visszajelzés/belső ventilátor.
Benzinkútnál biztosíték csere. Már ekkor iszonyatos égett szaga volt, amit állás közben az utastérben is érezni lehetett.
Itt Csehországban a Toyotás szaki azt mondta, hogy előfordul. Esetleg olaj nem volt a kompresszorban, vagy a tárcsában törött szét valami, ezért forgatja a kompresszort még mindig. Egyébként hidegen elég rossz "csapágyas" hangja is van, meleg motornál csendesül.
Mutatott egy számlát, hogy mennyi lenne a végösszeg...annyiért már majdnem egész Carinát is kapni itt.
Tudtok esetleg tanácsolni valamit?
képek a kompresszor tárcsa végéről, az égett furcsa anyag kék körben.
Köszönettel
[a csatolmányt egy admin törölte]