Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 3091795 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2685 Dátum: 2009.01.19 19:11:30 »
Palaczk, megkérdezhetem, ez miért lett szerkesztve? :flowers:

Ahogy Satriani megtippelte: kiszedtem a képet. Atomfölösleges képet idézni, pláne közvetlenül az azt eredetileg tartalmazó hsz fölött  :whistling:

Ókéj! Csak azért kérdeztem, mert az én böngészőm nem jelenít meg semmiféle képet sem tutinet hozzászólásában, sem az enyémben :tt2: :tt2: :tt2:
kisa
born to ride

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2686 Dátum: 2009.01.19 20:15:03 »
És miért  :szemez: ? Nem leszek hülye magasított akksit venni drágábban, csak azért, hogy ne kelljen közdarabot tenni a keret meg az akksi közé  :whistling: ... Ez ugyan a világon senkinek és semminek nem árt. Tök öncélú hülyeség ez a magasított akksi a japán autókban; ennél már csak egy rosszabb van: a spéci sarus Ford akksi  :fuk2: ... Az autógyártók próbálnak rólunk minél több bőrt lehúzni a direkt nem kompatibilisre gyártott alkatrészekkel: ahol lehet, ne hagyjuk :excl:

Jóvanna. Mi is azér vettünk ilyet, mert ez az akksi amellett, hogy alapterületét nézve befért, nagyobb indítóáramú és tárolókapacitású, mint ami benne volt amellett, hogy kompaktabb, ergo könnyebb. Mondjuk ez pont drágább volt, mint a magasított, japán típusokba való Banner, de mivel ez jobb teljesítményű is volt, meg a Bannerról kicsit kiábrándító hírek szállingóztak, így inkább emellett döntöttünk.

Viszont azt mondták az eladók, hogy az új akkuk nem fogják addig bírni, mint a gyárilag beszereltek. Én speciel ezért is nem cseréltem le többek között. Amíg bírja, maradjon. Kicsit szomorúan vettem tudomásul, hogy egy újabb aksi nem lesz ilyen tartós. Majd lekezelem megint a fémalkatrészeket valami lúgossal (szappanporral meghintett drótkefe...?  ::) ), meg vastagon lekenem megint zsírral. Remélem, más alkatrészekbe nem harap bele....

Nem tudom, mondtam-e, de ha már ott voltunk, az enyémet bemérettük. A töltés tökéletes volt, viszont az akku egyik paramétere csupán 60-70 százalék körüli..... Asszem indítózás közben esett vissza az amperszám elég durván. Azt mondta rá a mókus, hogy csak azér indul még az autó, mert az indítómotor valószínűleg teljesen okés. Pár hónapot jósolt az akkunak. Azt mondta, hogy ha a tél nem, majd a meleg végez vele tavasszal. Na neee.....
Szóval egyelőre nincs szívem kihajítani, mert tulképpen jól működik, ergo perpillanat pénzkidobásnak érezném, ha most cserélnék. Mondjuk már előre mérgelődök azon a kellemetlen reggelen/estén, amikor beadja a kulcsot, és az autó nem indul. Tuti, hogy pont akkor kell majd nagyon sietni valahova és pont akkor nem lesz éppen pénzem aksira...
Persze ha elharapózik a motortérben ez a salétromosodás, akkor bemérgülök, és kivágom akár jó, akár nem. Nekem ne tegyen ott tönkre semmit. Mondjuk eddig is csak ezért akartam lecserélni, de az első fellángolás elmúlt, győzött a pénztárcám diktálta józan ész.....egyelőre.
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.19 20:20:54 írta wolfman »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2687 Dátum: 2009.01.21 08:04:44 »
Tudna nekem valaki abban felvilágosítást adni, hogy a Corolla E12 1,4VVT-i -ben miért nem cserélnek benzinszűrőt, mert ha jól emlékszem nem kell ezt megtenni. Van benne benzinszűrő, de nem kell cserélni?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2688 Dátum: 2009.01.21 09:03:33 »
Tudna nekem valaki abban felvilágosítást adni, hogy a Corolla E12 1,4VVT-i -ben miért nem cserélnek benzinszűrőt, mert ha jól emlékszem nem kell ezt megtenni. Van benne benzinszűrő, de nem kell cserélni?

ha jól emléxem, nekem 60e-nél cserélték ( de lehet, hogy 90-nél) - mindenesetre amígy nálam volt a Corolla, addig 1x
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2689 Dátum: 2009.01.21 10:53:13 »
Tudna nekem valaki abban felvilágosítást adni, hogy a Corolla E12 1,4VVT-i -ben miért nem cserélnek benzinszűrőt, mert ha jól emlékszem nem kell ezt megtenni. Van benne benzinszűrő, de nem kell cserélni?

Én úgy emléxem a 100ezres "nagy"szerviznél cserélik :hmmmm:

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2690 Dátum: 2009.01.21 10:58:52 »
Nem leszek hülye magasított akksit venni drágábban, csak azért, hogy ne kelljen közdarabot tenni a keret meg az akksi közé  :whistling: ... Ez ugyan a világon senkinek és semminek nem árt. Tök öncélú hülyeség ez a magasított akksi a japán autókban; ennél már csak egy rosszabb van: a spéci sarus Ford akksi  :fuk2: ... Az autógyártók próbálnak rólunk minél több bőrt lehúzni a direkt nem kompatibilisre gyártott alkatrészekkel: ahol lehet, ne hagyjuk :excl:

Nekem is magasított akksi kell(ett volna) ::) 4-5-6ezerrel volt drágább, mint a full ugyanolyan, csak lapos testvére :sorcerer:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2691 Dátum: 2009.01.21 16:45:35 »
Tudna nekem valaki abban felvilágosítást adni, hogy a Corolla E12 1,4VVT-i -ben miért nem cserélnek benzinszűrőt, mert ha jól emlékszem nem kell ezt megtenni. Van benne benzinszűrő, de nem kell cserélni?

Én úgy emléxem a 100ezres "nagy"szerviznél cserélik :hmmmm:

A benzinszűrő egybe van építve a benzinszivattyúval. A hátsó ülés sor alá van beépítve a cucc, marhára sz.r helyen. A benzinszűrőt külön lehet kapni utángyártottban is, de kell tömítéscsere is hozzá... A csere nem annyira egyszerű, mint egy hagyományos motortéri szűrő esetében. Szét kell teljesen szedni a szivattút ahhoz, hogy a szűrőt cserélhessed.

Én is csodálkoztam, de a VVT-i-s kocsikban nem kell cserélni a szűrőt sosem, csak ha a szivattyúval gond van. A szervíz azt ajánlotta, hogyha maximalista vagyok, akkor kb 180.000 km után cseréljem ki. Én még ettől messze vagyok, nem érint a téma egyenlőre.

Nem tudom, hogy mi az oka annak, hogy ilyen helyen van a szűrő és nem kell cserélni, de ez az összes VVT-i-nél így van.

Amúgy én is kérdeztem több kereskedés szervizében, és volt, ahol azt sem tudták, hogy hol van benne a szűrő... Úgyhogy ez így "normális".


Mellesleg nincs 100.000-res nagyszervíz, csak 90.000-res és 105.000-res van. Ebből a 90.000-res számít nagyszervíznek. Meg a 60.000-res, hol gyertyát cserélnek, meg szűrőket.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2692 Dátum: 2009.01.21 17:46:11 »
Köszi a válaszokat benzinszűrő ügyben. Igazából rövidesen itt a 75ezres szervizem, ezért merűlt fel bennem ez a dolog. Másik téma a klíma. Gondolom már sok szó esett róla, de nem találtam meg eddig, hogy hol.
Az autóm márciusban lesz 5éves, és szerintem a klímával semmi nem történt eddig karbantartás ügyileg. Kinek mi a tapasztalata? Elvileg kellene már tölteni, meg persze a szokásos gombátlanítás (ami még sosem volt). A márkaszerviz cca 6000Ft-ot mondott a gombátlanításra, a töltésre meg semmit. Elég valószínű, hogy ezt külső helyszínen kell elvégeztetnem, viszont egyből a periodus szerviz után. Belerakják a 6500Ft-os pollenszürőt, aztán meg 2hét után ki kell dobni, mert a gombátlanító is újat akar belerakni.....szóval nem egyszerű a dolog.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2693 Dátum: 2009.01.21 17:48:00 »
Ha nem büdös rendszeresen, nem kell gombátlanítani.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2694 Dátum: 2009.01.21 18:44:16 »
Köszi a válaszokat benzinszűrő ügyben. Igazából rövidesen itt a 75ezres szervizem, ezért merűlt fel bennem ez a dolog. Másik téma a klíma. Gondolom már sok szó esett róla, de nem találtam meg eddig, hogy hol.
Az autóm márciusban lesz 5éves, és szerintem a klímával semmi nem történt eddig karbantartás ügyileg. Kinek mi a tapasztalata? Elvileg kellene már tölteni, meg persze a szokásos gombátlanítás (ami még sosem volt). A márkaszerviz cca 6000Ft-ot mondott a gombátlanításra, a töltésre meg semmit. Elég valószínű, hogy ezt külső helyszínen kell elvégeztetnem, viszont egyből a periodus szerviz után. Belerakják a 6500Ft-os pollenszürőt, aztán meg 2hét után ki kell dobni, mert a gombátlanító is újat akar belerakni.....szóval nem egyszerű a dolog.
A fórum általános részén belül van egy klímás témakör. Oda látogass el, részletesen ki van tárgyalva a téma. Ott már egyszer részletesen írtam egy hosszabb monológot a töltéssel és a gombátlanítással kapcsolatosan.

Röviden összefoglalom a lényeget:
A pollenszűrőből van utángyártott kb 2.000 Ft-ért. Azt kell venni, mert az is ugyan olyan jó (sima papíron nem lehet mit elcseszni) és minden tavasszal kell cserélni. A pollenszűrő telemegy kosszal, ezért gyakran olcsót kell venni és beletenni. Én minden tavasszal cserélem.

A töltés az drága, de fontos dolog. A nyomást nézik csak sok helyen, de az nem jó módszer. Mikor benne van a 490g cucc akkor is annyi a nyomása, mint mikor a fele hiányzik. Ez tapasztalat. Jó helyeken leengedik a töltetet, majd megnézik, hogy hány gramm és ha kell hozzáadnak a mennyiséghez és visszatöltik... A töltés nem olcsó, de nagyon sokat számít a hűtőközeg mennyisége. A gáz a sok, ha pótolni kell, akkor az a drága része a dolognak. Nálunk 5 év alatt a felére csökkent a töltet. Utána fagyasztott... :clap:

A gombátlanítás akkor kell, mikor a klímát bekapcsolva büdös a rendszer. Különben nem gombás. Hidd el, érezni lehet, ha kell gombátlanítani. Akkor olyan hányás szagú áporodott bűz jön ki a rostélyokon... :001_9898: A gombátlanításra a nagynyomású rendszer a legjobb, olyan 5-6.000 egy ilyen eksön.


Az egész procedúrával a helyedben megvárnám a májust, ekkor vennék csak bele pollenszűrőt, illetve ekkor töltetném fel a rendszert. A pollenszűrőt addig nem cserélném ki, úgyis csak berohad a párás mocskos időben...

Másik jó tanács: a klíma használata esetén megálláskor nem simán leállítani javasolt a gépet. Hanem a klímát ki kell kapcsolni és melegre állítani és fél percig fújatni csövön. Ez arra jó, hogy a pára a rendszerből kimegy, ergo nem gombásodik be a rendszer.

Harmadik ötlet: télen 2 hetente érdemes bekapcsolni a A/C-t, mert átolajzódik a rendszer (ugyanis olaj is van a csövekben, ez keni a kompresszort)  és nő az élettartama a cuccnak.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2695 Dátum: 2009.01.21 18:48:05 »
Ja és a legfontosabb: MÁRKASZERVÍZT NAGYÍVBEN KERÜLNI klíma ügyben!!! :excl: :excl: :excl:

Jó klímás szervizt kell keresni, azok a legjobbak. Tapasztalatom, hogy a márkaszervizesek kegyetlen hülyék a klímához. Odáig terjed a tudomány, hogy a Toyota márkájú tisztító habot eladják 3500-ért...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2696 Dátum: 2009.01.21 19:11:06 »
Köszi a monológot:) Én minden évben cseréltem eddig pollenszűrőt, nameg néha télen megjáratom a klímát. A lényeg az, hogy a csak töltés, meg leengedés és visszatöltés dolog zavaros az agyamban. Valószínű az 5éves autómból is elszökhetett már egy adag gáz.
A 2000Ft-os pollenszűrővel az a bajom, hogy nem aktívszenes, márpedig én olyat szeretnék. Aktívszenes pollenszűrő nem nagyon van 4000Ft alatt elvileg, kivéve a filtron márkájú, amit az olajshop.hu-n láttam. Esetleg tudsz ajánlani jó klímást Budapesten? Én az abaqua/startgumi-t néztem, ott egész komolyan leírják mit is csinálnak az autóval.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2697 Dátum: 2009.01.21 19:23:27 »
Köszi a monológot:) Én minden évben cseréltem eddig pollenszűrőt, nameg néha télen megjáratom a klímát. A lényeg az, hogy a csak töltés, meg leengedés és visszatöltés dolog zavaros az agyamban. Valószínű az 5éves autómból is elszökhetett már egy adag gáz.
A 2000Ft-os pollenszűrővel az a bajom, hogy nem aktívszenes, márpedig én olyat szeretnék. Aktívszenes pollenszűrő nem nagyon van 4000Ft alatt elvileg, kivéve a filtron márkájú, amit az olajshop.hu-n láttam. Esetleg tudsz ajánlani jó klímást Budapesten? Én az abaqua/startgumi-t néztem, ott egész komolyan leírják mit is csinálnak az autóval.
Az aktív szenes az tényleg drága szűrő, én simát szoktam venni, az is jó. Az aktív szenesbe az a jobb szerintem, hogy a szagokat jobban fogja. Csak én sajnálok annyit elkölteni egy szűrőre, amit egy évig használok...

A töltés dolog részletesen:
Az autó klímájának a gázrendszerét rákötik egy mérőműszerrel ellátott gépre. A gép tartalmaz egy tartályt, ebbe leszívják a gázt. Eddig szerintem nem nehéz követni, a trükk ezután jön.
A tartályon van egy skála (de ez gépfüggő) és ezzel meghatározható, hogy hány gramm gázt szívtak le. Tehát tudjuk, hogy mennyi gáz volt a kocsiban a leszívás előtt grammban.
Elő van írva, hogy mennyi gáznak kell lennie a klímarendszerben az optimális működéshez, ha jól emlékszem az E12-es Corolla esetében ez 490+-10gramm.
Ha mondjuk neked 220 gramm volt a gépedben, akkor ugye 270 gramm kell bele pluszban. Ezt egy másik gázzal töltött tartályból a te gázodat tároló tartályba töltik, így neked már 490 g gázod lesz. Ezt visszanyomják a kocsidba.

Ekkor neked a plusz 270 gramm gázt ki kell fizetned és ez a nem olcsó része a dolognak. Durván egy komplett töltés és gombátlanítás olyan 15.000 Ft.

Én nem pösti vagyok, úgyhogy nem tudok ott senkit sem ajánlani. Esetleg valaki más tud majd mondani ezügyben valamit.


Ami a trükk része a gázos dolognak, az az, hogy a leírt módon lehet tudni, hogy mennyi gáz illant el, illetve így lehet után tölteni a rendszert. Sok helyen csak a rendszerben lévő gáz nyomását vizsgálják meg műszerrel, de ez nem ad következtetésre alkalmas eredményt, de ők azt hiszik, hogy ezzel mennek valamire. Na ők a balfék szakik...
Ugyanis a teli rendszerben is ugyan annyi kb a nyomás, mint abban, ahol a gáz fele elillant...

Mostmár érthetőbb a dolog?


(Megjegyzem, hogy ha a moderátor urak/hölgyek erre járnak, akkor a commenteket áttolhatnák a klímás topicba.)
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.21 19:29:38 írta barna.czukor »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2698 Dátum: 2009.01.21 19:32:03 »
Köszi! És még egy utolsó kérdés: miben különbözik az a gombátlanítás, amit egy ilyen komplett klímaszerviznél csinálnak attól, mikor a megfelelő helyre befújnak valami cuccot? Ez alaposabb, meg belülről is valamit kitisztítanak?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2699 Dátum: 2009.01.21 19:44:49 »
Köszi! És még egy utolsó kérdés: miben különbözik az a gombátlanítás, amit egy ilyen komplett klímaszerviznél csinálnak attól, mikor a megfelelő helyre befújnak valami cuccot? Ez alaposabb, meg belülről is valamit kitisztítanak?
A gombátlanításnak többféle módozata van:
1, Otthoni/Toyota márkaszervíz tudása: Veszel egy spray-t, majd belefújod a szellőzőrostélyokba a habot. Vagy ha gázos rendszerű, akkor gázkamrát csinálsz a kocsidból. Ez le van írva a flakonra, hogy hogyan kell.
Ez a kisebb bűzök ellen jó, ha nem vészes a rendszer, akkor karbantartási jelleggel is használható.

2, Szervízben nagynyomású cuccal: Közvetlenül a hőcserélő radiátorhoz vezetnek egy csövet, ez a középkonzol mögött van. Ide nyomják 5 barral be a spéci gyilkos killer vegyszert, ami közvetlenül a bűzforrásról írtja ki a gombát. Ez nagyon hatékony, ez jó a komolyabb bűzök/gombák ellen is. Itt a használt vegyi folyadék a drága, az olyan 2-3.000/alkalom+2-3.000 munkadíj. De ez a megoldás a legkorrektebb, mert bontás nélkül gyilkolja a gombát úgy, ahogy Te egy sz.ros kis bolti spray-vel sosem fogod tudni.

3, Szervízben bontással: Ekkor kiszerelik a kesztyűtartót, a ventit, meg a fél műszerfalat és kiszerelik a radiátort, amit ugye a gáz hűt le. Ehhez előtte gáztalanítani kell a rendszert. Ez a legalaposabb ganézás, ekkor kefével lehet a radiátort sikálni, meg vegyszerezni. Sajnos faterom eljutott erre a szintre, úgy begombásodott a cuccos. Ez drága, macerás, de garantált a siker.


Én a 2. változat híve vagyok. Évente egyszer ráköltöd a 6.000-ret a pucolásra, meg veszel új pollenszűrőt azt OK. És 2-3 évente a gázt újratölteted. Ekkor nem lesz panaszod a rendszerre.


Amire figyelned kell, az az, hogy a kocsi radiátoránál a lecsapódó kondenzvizet egy csövecske a kocsi alá vezeti, ezért is van nyáron tócsa a kocsi alatt, ha megy a klíma... Nah, ha ez a cső átjárható, akkor minden OK, de ha eldugult, akkor berohad a víz és az olyan gombásodáshoz vezet, amilyet még nem b.szott Európa, hogy finoman fejezzem ki magam...