Probléma megoldva!
Az egyik haverom kocsiját csinálta egy japánautókra specializálódott szerelő B-Lellén, vele csináltattam a klíma tisztítást, mert eléggé ügyesnek tűnt.
A kocsi most 5 éves, az előírt mennyiség fele volt a klímában. Most annyira fagyaszt, mint az állat. Gyárilag sokkal rosszabb volt, szerintem nem töltötték fel rendesen akkor. (Ugyanis a márkakereskedő építette be a klímát, mert akkor minden kocsi klíma nélkül jött és itt szerelték bele azokba, amelyekbe rendeltek. Sokan ezt nem is tudják...) Nagyon elégedett vagyok a hűtésével. A bűz is megszűnt, ugyanis ki lett szedve a klíma radiátora egy fél autónyi alkatrésszel együtt. Kezdve a pollenszűrő-venillátor egységgel egészen a csövezésig. Minden le lett mosva, át lett fújva gombaölő cuccal. Most kellemes citrom illat van a kocsiban. A radiátor volt nagyon büdös, azt kellett kiszerelni, tisztítani főként. Nem egyszerű hozzáférni, marhára mélyen van a középkonzol mögött fél méterre bent alul.
Tanulság: 2 évente feltöltetni a klímát gázzal; megállás előtt 5 perccel kikapcsolni, igy kimegy a pára, nem rohad be... Ja és tanulság, hogy klímaügyben a márkaszervízt elkerülni, mert nagyon bal *** ok...
Márkaszervízekről:Nagyon nem értenek a klímákhoz. Röviden.
Veszprémben annyit csináltak, hogy megmérték a nyomást, meg adtak habot. Nulla volt a hatás mint hűtésben, mint szagűzésben.
Kaposváron meg azt sem tudták, hogy mikor mit kell cserélni, meg hogyan kellene karbantartani. Be is vallotta a srác, hogy amíg garisok a kocsik, addig nincs gond a légkondival, utána meg nem hozzájuk viszik, hanem "klímásokhoz", ha már nincs gari. Szóval bevallották, hogy nincs semmi tapasztalatuk és nem is értenek hozzá.
Ehhez képest meg a srác,
aki a kocsit csinálta, az mondott el pár érdekes dolgot:
A nyomás nem számít, mert ha a gáz fele elillant, akkor is ugyan annyi. Igaza van, leeresztéskor már alig volt gáz, de vhogyan a nyomás nem csökkent szinte semmit, csak a végén esett le hirtelen. (Néztem a nyomásmérőt együtt vele.) A töltet tömege a fontos. Tehát, amit a veszprémi Toyota mért, az semmire sem volt jó. (Max arra, hogy van benne min 20g gáz az 500g helyett.)
Aztán ő kapásból mondta, hogy a radiátor, meg a párologtató a büdös, igaza is lett, ehhez nem elég a hab, ki kell szerelni, ha már nagyon dúrva.
A klíma olaja meg abban a rendszerben kering, amiben a gáz is van, együtt van 1 csőben a kettő. Szerinte az olajat nem kell cserélni sosem. Mondjuk szerintem sem, nem is lehet, csak ha fullra szétszeded a klímát.
Megállás előtt 5 perccel ki kell kapcsolni, sőt ha melegre teszi az ember, akkor még jobb, mert nem marad benne kondenz víz.
Hetente be kell kapcsolni mindig min 1x a légkondit, akármilyen idő/évszak is van. Ez azért fontos, mert a rendszerben lévő olaj így keni a mozgó alkatrészeket és védi a tömítéseket.
Amúgy amiatt, hogy nem volt benne eddig elég gáz, már érezhetően rosszabb a kompresszor állapota a srác szerint, nem mutatta már alapjáraton azt a hőmérsékelti értéket (6 fok), mint amit kellett volna neki --> tehát mindig legyen feltöltve a rendszer.
Én hiszek a srácnak, nagyon korrekt munkát is végzett. 3 órát szerelt összesen, plussz a le/feltöltés, plussz 2 flakon spéci gombaölő cucc, így összesen 17.000 pénz volt. Szerintem nem volt sok, tekintettel az anyagköltségre és a 3 óra munkára.