Nekem volt a sima 2.0 és van a 2.0 D4 (a ráncfelvarrott). Vezetési élményben nem összehasonlítható a kettő. A 150 lovas sokkal dinamikusabb, sokkal nyomatékosabb. Ehhez képest a régi motorja sokkal "gumisabb" volt. Nem tudom, hogy érthető-e, hogy mire gondolok. Nyomtam a gázt, de nem úgy gyorsult, ahogy nyomtam, úgy nyúlt az egész, mint egy gumi. Lehet, hogy hülye hasonlat, de nem tudom másként megfogalmazni.
Mindkettő Sol felszereltségű volt. A VVTi-ben több az extra, lényeges az elektronikus fékerő elosztó, a fékasszisztens, a menetstabilizáló, fed. komputer, hátsó tárcsafék.
Úgy emlékszem, hogy a régi kevesebbet fogyasztott, de az újnál kevesebbszer kell visszakapcsolni a nagyobb nyomaték miatt. Tehát jobban megy.
Hülye dolog, de szoktam élvezni az alábbit: szabályosan megyek (na, majdnem, tehát traffipax határon) és záróvonal van. Mögöttem jön a versenyző, fél méterről tol. Emelkedő és kapaszkodósáv jön, én kimegyek a külsőbe és tartom a sebességet, versenyző lemarad a belsőben, mert ő csak síkon jó, de látom küzd. Vége a kapaszkodó sávnak, visszamegyek. Tudom, inkább el kéne engedni és megszabadulni tőle, de hátha tanul belőle. Na jó, mostanában nem leckéztetek, mert az ilyen általában nem tanul, én viszont igen. Ezt a régivel nehezebb volt, csak azért írtam le, hogy lásd, van kakaó benne.
Többen azt mondják, hogy a D4 kényesebb motor, az biztos, hogy kénmentes benzint ajánlanak hozzá, és etanolt nem szabad használni.
Most hirtelen ez jutott eszembe, ha van konkrét kérdésed, tedd fel, megpróbálok válaszolni