Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 499711 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1605 Dátum: 2011.06.07 18:24:03 »
A ráncfelvarrott Avensis műszerfalát ha megnézed, a kazettás egység (aminek a helyére menne a CD) nem szabványméretű, cselesen le van gömbölyítve az alja, így egy téglalap keresztmetszetű szabvány CD nem megy be a helyére, csak kókányolással.
Pont erre vannak a beépítő keretek! Hogy ne legyen kókányolás.  :flowers:
         

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1606 Dátum: 2011.06.07 23:47:15 »
Sziasztok!

Nos, folytatom tragikomikus sztorimat az én 'ráncosodó' Avensisemről. Abban mindenki egyetértett, hogy én voltam a balfék, amiért alaposabb körültekintés nélkül megvettem. Ez igaz :-)) de már késő-bánat.
Voltak azonban olyan dolgai is a kocsinak, amire még a márkaszervíz is azt mondta, hogy nem az előző tulajdonos(ok) hibája, hanem gyári elkúrás. Nem kicsit, nagyon.
Pl az, hogy beázik a csomagtartó, de alulról, így a pótkerék vízben áll. A kocsi nem volt törve, ez tuti, tehát nem karosszériás elcseszés. Megoldani úgy tudtam, hogy a kaszni alján lévő gumidugóra lyukasztóval vágtam egy 5-6 mm átmérőjű lyukat, és "ami befolyik, az rögtön kifolyik" ahogy Nagy Feró énekelte. Na de könyörgöm, egy Toyota??? a 17 éves Opelom nem csinált ilyet, sőt messzebbre megyek, előtte egy 23 éves Corsám volt, még az se...
A sok apró elektronikai tönkremenésekről nem is beszélve: ablakemelő, ablakmosó szivattyú, hátsó ablaktörlő motor. A legaranyosabb a jelzőkürt volt, amikor egyszer csak elhallgatott. Addig kinyomoztam, hogy a kormányban lesz a hiba, de nem mertem szétszedni, mondom pofánvág a légzsák. A szervízben szétszedték, le volt szakadva a vezeték. Kérdezem, mitől? Mire a márkaszervíz: "Hát a sok tekergetéstől" MI VAN??? Japánban nem szokták a kormánykereket tekergetni? Ezt sose fogom megérteni.. A forrasztás 1 hónapig tartott, ekkor garanciálisan megtoldották néhány centivel a vezetéket, mert "gyárilag túl rövid".. azóta jó, el ne kiabáljam...
Szintén aranyos: Gyári tárcsafékek, gyári alufelni, minden eredeti, semmi tuning. Ahányszor centírozzák a kereket, felragasztják az ólmokat ahová kell, és pont beleér a féknyeregbe, az első néhány fordulatig, utána természetesen elhagyom.... Úgyhogy akárhová viszem, mindig két kör a gumis... Sok helyen voltam már, és mindegyik szidta, hogy "ilyen hülye konstrukciót... más márkájú kocsinál nem ér bele..."
Tapasztalatom szerint az autót érezhetően nem európai embernek tervezték. A vezetőülésem hibátlan, nincs szét-ülve, mégse tudom kényelmesre beállítani.. Ha másik kocsikban be tudom, akkor szerintem nem én vagyok gyógytornás alkat...
Ha jól tudom, ezeket a kocsikat a britek rakják össze, ezek szerint angol autót vettem, nem japánt. Annak idején gondolkoztam a Roveren, de lebeszéltek róla a sok apró hiba miatt. Na az én Avensisem ugyanazokat a hibákat produkálja, mint amiket a Roverekről mondtak....

Amivel elégedett vagyok, hogy ne csak fikázzak, az a fogyasztása. Országúton (klímával) 6,5l, városban 7-7,5. A gyorsulása az 1.6-os motorral, kb mint egy lehorgonyzott tehervonat, de hát valamit valamiért. A nagyobb motor gondolom többet eszik, nem? Mindenesetre az átírása, kötelező bizti, gépjármű adó több.
Mégegyszer hangsúlyozom, nem panaszkodni akartam, csak tapasztalatot megosztani. Tudom, hogy az én balf*szságom volt, hogy megvettem ezt az autót. Most sajnos nem tudok tőle megszabadulni, így kénytelen vagyok tovább használni.

Idő közben megtaláltam hozzá a javítási útmutatót, köszönöm szépen "kleingy" !!!!!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10705
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1607 Dátum: 2011.06.08 00:04:36 »
Én 9 évig és 222e km-ig hajtottam egy 1.6-os Sol-t, és a mai napig bánom, hogy eladtam. Baromi kényelmes és tágas kis autó volt, egyhuzamban ingáztam vele 1200 km-eket, és sosem éreztem kényelmetlennek az ülést. Persze a kényelemhez kellett a gyári magasítás, hogy kartámaszként szolgáljon az első rekesz.
A felsorolt hibákat én szerencsére nem tapasztaltam, a vvt-i motor kontrukciós hibáján kívűl nem volt komoly javítanivaló az autón.
2 garnitúra gyári alufelnim is volt, centírozási és súly-elhagyási problémáim szerencsére nem voltak. A gyári kerékőrt egyszer az egyik gumisnál a pisztollyal húzták meg!!! (többet nem is vittem oda az autót) de olyan mértékben, hogy vagy fél órát szenvedtek vele később a márkaszervizben a szervizlátogatáskor.
A gyorsulásával nekem nem volt bajom, az érdi emelkedőn nevetve tartotta a sebességet (ahol a VW konszern és egyéb német 1.6-os motorok már szépen veszítettek a kezdeti sebességükből). Igaz 100-nál már majdnem 3000-et pörgött a motor, de a legtöbb 1.6-os már ilyen.

Egyébként nem akarom védeni vagy isteníteni az autót, de az tény, hogy a mostanival 5 év alatt már több gondom volt, mint azzal összesen...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1608 Dátum: 2011.06.08 00:20:49 »

A felsorolt hibákat én szerencsére nem tapasztaltam, a vvt-i motor kontrukciós hibáján kívűl nem volt komoly javítanivaló az autón.
:whistling:

Mire gondolsz pontosan, milyen konstrukciós hibája van (vagy lehet) a VVTi-nek?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10705
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1609 Dátum: 2011.06.08 09:03:12 »
Nagyon sokszor volt már szó róla, a korai vvt-i motorok esetében (1.6 és 1.8-as) volt egy úgynevezett konstrukciós hiba, a pontos megnevezést nem tudom, de ha jól rémlik a lényege az volt, hogy nem volt olajhűtő ?  :?: , így bizonyos esetekben (főleg amelyeket tartós nagy sebességű autópályás szakaszokon használtak) előfordulhatott, hogy teljesen elfogyott az olaj. Az én esetemben is ez történt (no igen, néha 1-2 hónap is eltelt 1-1 olajszint ellenőrzés között, de azóta már hetente nézem  ;) ). Az én esetemben a blokkon kívűl mindent cseréltek garanciában (ha jól rémlik ez egy kb 700e Ft-s számla lett volna 2005 nyarán). Majd 1 hónapig csereautóval jártam, mert a TMH és az EU-s központ emberei nyári szabin voltak, nem volt aki "rábólintott" volna a méltányossági cserére.

A szakszerűbb magyarázatot meghagyom itt másnak  ;) , én csak használom az autót.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1610 Dátum: 2011.06.08 09:05:55 »
Minden korai szériás vvt-it érintett a dolog. 5W30 olajjal nem volt gond, 40-es, pláne 10W40-essel igen. Nem az olajhűtő hiánya a gond, hanem a dugószett xar tervezése. A cserélt blokkokban már új dugószett van, amivel nem tud lerakódni az olaj és leragadni a gyűrű. Ezúton is köszi CelicáSsnak a bemutatót a dugószettről (pár hete hozott a mikrotalira mutatni jót meg rosszat)!
         

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1611 Dátum: 2011.06.08 09:52:55 »
Minden korai szériás vvt-it érintett a dolog. 5W30 olajjal nem volt gond, 40-es, pláne 10W40-essel igen. Nem az olajhűtő hiánya a gond, hanem a dugószett xar tervezése. A cserélt blokkokban már új dugószett van, amivel nem tud lerakódni az olaj és leragadni a gyűrű. Ezúton is köszi CelicáSsnak a bemutatót a dugószettről (pár hete hozott a mikrotalira mutatni jót meg rosszat)!

Amikor én megvettem a kocsit, lassan 2 éve, azóta Castrol 10W40 megy bele 10.000-ként. Azért lett ez, mert volt egy kis olajfolyás a hengerfejnél, azóta ez megszűnt. 10.000 km alatt kb. kétszer töltök rá néhány decit, fél litert max.
De akkor ez gáz?
Én más tipushibáról hallottam, valami szívósor légterelői törnek le, és zörögnek, vagy mi....nem tudom pontosan... A lényeg, hogy kereplő varrógép hangja van a kocsinak tőle. A szervíz azt mondta, a kicserélés kb. 80 eFt. Gondot állítólag nem jelent, csak zörög. Nekem 80 ezerért zöröghet....
Erről valaki valamit tud mondani? köszi!


kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1612 Dátum: 2011.06.08 10:27:33 »
A szívósor zörgés/rezonancia egy csavarral is orvosolható, legalábbis már ide a fórumra i volt linkelve fényképes how-to. :)
Olajban szerintem mindenképpen jobban jársz ha váltasz 5w30-ra még ha esetlegesen ezzel együtt valahol tömítést is kell cserélni.

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1613 Dátum: 2011.06.08 11:23:58 »
Minden korai szériás vvt-it érintett a dolog.
A 2.0 literest is érintette? Egyébként én Aral Super Tronic 0W40-est használok, olajat nem fogyaszt.

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1614 Dátum: 2011.06.08 13:43:27 »
A szívósor zörgés/rezonancia egy csavarral is orvosolható, legalábbis már ide a fórumra i volt linkelve fényképes how-to. :)
Olajban szerintem mindenképpen jobban jársz ha váltasz 5w30-ra még ha esetlegesen ezzel együtt valahol tömítést is kell cserélni.

Ez érdekelne, hogyan lehet csavarral orvosolni a szívósor zörgést! Valaki esetleg újra el tudná küldeni?

A tömítéssel az a gondom, hogy konkrétan a hengerfej tömítésnél csöpögött.. Elég magas költséget mondtak nekem, mert állítólag nem elég tömítést cserélni, hanem "síkolni" is kell, vagy mi. Motort kivesz, hengerfejet leszed, elviszik síkolni, visszahozzák, összerak.... 100 eFt
Nekem ezt mondták, mi az igazság? Előre is köszi!

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1615 Dátum: 2011.06.08 14:24:27 »
Pl itt van egy képekkel illusztrált leírás a szívócső probléma megoldására.

Szerintem ha a hengerfej tömítésnél csöpög az olaj azt nem oldja meg egy sűrűbb olaj alkalmazása.

Egyébként a levett hengerfejet valóban illendő síkolni visszaszerelés előtt, hogy tökéletes legyen az illeszkedése. A 100e-t sokallom erre a műveletre (bár márkaszervizes rezsióradíjjal számolva teljesen reális), de mindenképpen sok 10ezres költségről van szó.

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1616 Dátum: 2011.06.09 08:41:55 »
Pl itt van egy képekkel illusztrált leírás a szívócső probléma megoldására.

Szerintem ha a hengerfej tömítésnél csöpög az olaj azt nem oldja meg egy sűrűbb olaj alkalmazása.

Egyébként a levett hengerfejet valóban illendő síkolni visszaszerelés előtt, hogy tökéletes legyen az illeszkedése. A 100e-t sokallom erre a műveletre (bár márkaszervizes rezsióradíjjal számolva teljesen reális), de mindenképpen sok 10ezres költségről van szó.

Köszi a linket! Nagyon hasznos.
A hengerfejjel kapcsolatban egyelőre olcsóbb a liter olaj a csomagtartóban, és időnként rátölteni, mint kicseréltetni. Egészen addig a szintig, amíg megy az autó, biztos hozzá nem nyúlok :-)))) Amúgy amikor megvettem, közel 2 éve, már akkor ez volt a probléma, azóta beleraktam 30.000 km-ert és semmi nem rosszabbodott, ugyanúgy megy, ugyanannyi olaj fogy.... Szóval...
Köszi mégegyszer!

csevart

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
  • 2002 Avensis 1,6 VVTi
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1617 Dátum: 2011.06.11 20:13:18 »
Ma megérkezett a gyári magasitás az Avem "könyöklőmre".Az arany árával vetekszik,de valamilyen megoldást szerettem volna erre a rekeszre.Fel is szereltem,kerültünk egy nagyobbat a kocsival.Hát mit is mondjak.Határozottan jobb,csak egyszerűen nem tudom megérteni,hogy ennyi pénzért miért nem lehet olyat csinálni ami tényleg jo.Egyáltalán nem bánom a vételt,csak egy kicsit többet vártam.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10705
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1618 Dátum: 2011.06.11 20:20:38 »
Tulajdonképpen kaptál egy magasítást egy +rekesszel, de amire teszed a könyöködet, az maradt a gyári kemény műanyag.
A rekeszben a támla alatt tartottam a pálya matrica ell. szelvényét, és a nyári melegben lazán "leolvadt" róla a tinta. Egyszer pedig egyik kedves hölgy utasom egy tábla csokit "felejtett" benne, el lehet képzelni milyen állaga volt utána...  :whistling:
Mennyibe került, szabad kérdezni?  ;) A gyári extrákat sajnos sosem mérték olcsón a Toyotánál sem.

A II. generáció szövettel borított kartámasza már kényelmesebb (és a Sol esetében már alapáras is volt), az Exe bőrhuzatáról már nem is beszélve. Na, az alatt aztán semmi se "sül" meg.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csevart

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
  • 2002 Avensis 1,6 VVTi
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1619 Dátum: 2011.06.11 21:08:20 »
Tulajdonképpen kaptál egy magasítást egy +rekesszel, de amire teszed a könyöködet, az maradt a gyári kemény műanyag.
A rekeszben a támla alatt tartottam a pálya matrica ell. szelvényét, és a nyári melegben lazán "leolvadt" róla a tinta. Egyszer pedig egyik kedves hölgy utasom egy tábla csokit "felejtett" benne, el lehet képzelni milyen állaga volt utána...  :whistling:
Mennyibe került, szabad kérdezni?  ;) A gyári extrákat sajnos sosem mérték olcsón a Toyotánál sem.

A II. generáció szövettel borított kartámasza már kényelmesebb (és a Sol esetében már alapáras is volt), az Exe bőrhuzatáról már nem is beszélve. Na, az alatt aztán semmi se "sül" meg.
Igen jol irod,csak egy köztes darabot kaptam.Amugy 140euro volt.Most azon spekulálok,hogy bontoban beszerzek egy rekesz fedelet-amire teszem a könyökömet-,amin megprobálok egy kárpitos ismerősömmel kisérletezni hogy miként is lehetne  kjonfortassabbá tenni.Az eredetin nem szertnék kisérletezni.