Sziasztok!
Nos, folytatom tragikomikus sztorimat az én 'ráncosodó' Avensisemről. Abban mindenki egyetértett, hogy én voltam a balfék, amiért alaposabb körültekintés nélkül megvettem. Ez igaz :-)) de már késő-bánat.
Voltak azonban olyan dolgai is a kocsinak, amire még a márkaszervíz is azt mondta, hogy nem az előző tulajdonos(ok) hibája, hanem gyári elkúrás. Nem kicsit, nagyon.
Pl az, hogy beázik a csomagtartó, de alulról, így a pótkerék vízben áll. A kocsi nem volt törve, ez tuti, tehát nem karosszériás elcseszés. Megoldani úgy tudtam, hogy a kaszni alján lévő gumidugóra lyukasztóval vágtam egy 5-6 mm átmérőjű lyukat, és "ami befolyik, az rögtön kifolyik" ahogy Nagy Feró énekelte. Na de könyörgöm, egy Toyota??? a 17 éves Opelom nem csinált ilyet, sőt messzebbre megyek, előtte egy 23 éves Corsám volt, még az se...
A sok apró elektronikai tönkremenésekről nem is beszélve: ablakemelő, ablakmosó szivattyú, hátsó ablaktörlő motor. A legaranyosabb a jelzőkürt volt, amikor egyszer csak elhallgatott. Addig kinyomoztam, hogy a kormányban lesz a hiba, de nem mertem szétszedni, mondom pofánvág a légzsák. A szervízben szétszedték, le volt szakadva a vezeték. Kérdezem, mitől? Mire a márkaszervíz: "Hát a sok tekergetéstől" MI VAN??? Japánban nem szokták a kormánykereket tekergetni? Ezt sose fogom megérteni.. A forrasztás 1 hónapig tartott, ekkor garanciálisan megtoldották néhány centivel a vezetéket, mert "gyárilag túl rövid".. azóta jó, el ne kiabáljam...
Szintén aranyos: Gyári tárcsafékek, gyári alufelni, minden eredeti, semmi tuning. Ahányszor centírozzák a kereket, felragasztják az ólmokat ahová kell, és pont beleér a féknyeregbe, az első néhány fordulatig, utána természetesen elhagyom.... Úgyhogy akárhová viszem, mindig két kör a gumis... Sok helyen voltam már, és mindegyik szidta, hogy "ilyen hülye konstrukciót... más márkájú kocsinál nem ér bele..."
Tapasztalatom szerint az autót érezhetően nem európai embernek tervezték. A vezetőülésem hibátlan, nincs szét-ülve, mégse tudom kényelmesre beállítani.. Ha másik kocsikban be tudom, akkor szerintem nem én vagyok gyógytornás alkat...
Ha jól tudom, ezeket a kocsikat a britek rakják össze, ezek szerint angol autót vettem, nem japánt. Annak idején gondolkoztam a Roveren, de lebeszéltek róla a sok apró hiba miatt. Na az én Avensisem ugyanazokat a hibákat produkálja, mint amiket a Roverekről mondtak....
Amivel elégedett vagyok, hogy ne csak fikázzak, az a fogyasztása. Országúton (klímával) 6,5l, városban 7-7,5. A gyorsulása az 1.6-os motorral, kb mint egy lehorgonyzott tehervonat, de hát valamit valamiért. A nagyobb motor gondolom többet eszik, nem? Mindenesetre az átírása, kötelező bizti, gépjármű adó több.
Mégegyszer hangsúlyozom, nem panaszkodni akartam, csak tapasztalatot megosztani. Tudom, hogy az én balf*szságom volt, hogy megvettem ezt az autót. Most sajnos nem tudok tőle megszabadulni, így kénytelen vagyok tovább használni.
Idő közben megtaláltam hozzá a javítási útmutatót, köszönöm szépen "kleingy" !!!!!