a psa dizelek nagyon!!! haklisak az olaj minosegere es mennyisegere, ha ezekkel nincs gond, akkor "csak" a szokasos cr gondok jonnek elo veluk, de legalabb nem denso a rendszeruk, a megrogzott fordosak meg a tddi-re eskudoznek, hogy "ahhoz nincs koze a pozsonak"...
Épp a Novot Tibi írt egy cikket a TC-n 2012-ben a Ford által is használt 1,6 PSA dízelről. Alapvetően igaz, amit írsz, de nem csak ennyi, hogy megfelelő olaj kell bele. A környező szűrőket is cserélgetni, tisztítgatni kell az olajcserekor, amit bármilyen gyártói előírás ellenére 10.000km-ben maximálna. Sajnos, konkrétan ez az 1,6-os dízel (Fordnál TDCI) komoly hűtési problémákkal küzd, konstrukciójából adódóan, ami a cikkben szereplő konkrét esetben milliós összegű komplett motorcserét igényelne megoldásként (dugattyú-, hajtókar megolvadt, a hengerfalba gyógyult, blokk több helyen repedt).
Megjegyzem, a cikkben szereplő autót a jelenlegi tulaja használta és szervizeltette újkorától kezdve, akkor cége autóként, később megvette. Nyilván a vásárlás után jött a krach...
![whistling :whistling:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/whistling.gif)