Üdv!
Ha nem laksz túl messze, szívesen kölcsönadom őket (szeleprugó-lenyomó, kompresszor adapter), mármint a speciálisakat. Tolna-Baranya környéke, kb. így lehet számolni a távot
A motor nem ugyanaz, de eléggé hasonló, ha érdekel, szívesen elmondom a menetet és a tapasztalatot is.
Szia!
Köszi szépen a felajánlott lehetőséget. A távolság elég nagy, de nem gond, mert egy Toyota Corollával könnyen áthidalható.
Egyelőre még nem tartom annyira drámainak az olajfogyást, hogy a "generálon" gondolkozzak. Viszont, ha egyszer szükség lesz a beavatkozásra lehet, hogy megkereslek.
A szelepszár szimmering tünetei világosak, de azt nemigazán tapasztaltam, csak sejtésem van a 20 éves szimeringek állapotáról, de mi van ha nálam is a gyűrűk tapadtak meg, vagy szétkopott a henger?
Az alábbi tünetek vannak a kocsival:
1. kormos kipuff vég, a vége belül egyenletesen fekete, a külseje is kb. 5mm-es részen, száraz korom.
(ez mindig is ilyen volt, már így vettem a kocsit, a termosztát rossz volt (résnyire nyitva maradt), annak tudtam be, hogy túldúsít a nem üzemmeleg motor miatt. Az új gyári termosztáttal sem szűnt meg. Amíg 10W-40 volt benne az előző tulajnál és nekem is az első cserénél, nem volt mérhető olaj fogyás, ebből gondolom, hogy nem az olaj okozza a sok kormot. gyertyákat két éve láttam utoljára, akkor nem voltak nyomokban sem olajosak)
2. CO érték magas. nem nagyon magas épp csak egy kicsit.
(utoljára decemberben 0,32%-ot mértek és rezgett a léc a vizsgán. 6 éve amikor első utam a zöldkártyáshoz vezetett, már ott is pont ez volt a jelenség, tehát nem most romlott le a motor állapota hirtelen.
a zöldkártyás szaki úgy oldotta meg, hogy bedugott egy rongyot a kipuff végébe a szonda mellé, hogy az egész kipuff rendszer túlnyomás alá kerüljön, mert szerinte, valami kis luk lehet a kipufogón ahol a nyomáshullámok minimumánál akár levegőt is tud beszívni a szonda előtt és az oxigén többletre enyhe túldúsítással reagál a vezérlés. a kipufft célirányosan nem vizsgálta senki, de a hangja normális csendes, nem repedt fazék, a lambda eléggé hátul van, a katalizátor előtt közvetlenül, gyanakszom a motor alatti flexibilis részre hogy ott szivhat be levegőt, de nem tudom ellenőrizni sehogy, ha befogom a végét, akkor 10mp után már nem tudom rajtatartani a kezem mert akkora a nyomás, hogy gyenge vagyok hozzá
lambda szondából gyári csatis DENSO tettem bele, a régi is jól működött, kicsit lassabban hullámzott mint az új, azóta többet fogyaszt a kocsi és jobban is megy, mármint nyomatékosabb, de ez lehet a hideg miatt és a sűrűbb levegő miatt is)
3. hosszú alapjárat és motorfék után még SOHA nem láttam kék füstöt meg olyan pöffentést, amit pl. "G86" dokumentált. legfeljebb halvány szürke füstöt szoktam látni főleg hidegen vagy padlógázas kigyorsításkor, de az utóbbi időben azt se nagyon (elnyomja a gőzfelhő), igaz már csak meleg motornál szoktam ránézni, a félmeleg állapotokkal nem foglalkozom, akkor büdös is a benzingőztől, és bármi lehet. emelt alapjáraton már láttam folyamatos szürke füstöt (amikor félig meleg motorral beálltam a vizsgasorra és ott túráztatták, hogy melegedjen a katalizátor és javuljon a CO érték), megszagolva nincs égett olajszaga a kipuffnak legfeljebb benzin szaga.