Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2309540 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #8955 Dátum: 2013.12.15 14:59:38 »
Ha jól emlékszem a középkonzol alatt ( könyöklő résznél) van egy állítási pont, azzal lehet állítani hogy mennyire fogjon fent. A keréknél pedig automata az állítása.

Nem automata a keréknél, a hátsó féktárcsákból ki kell pattintani a kis gumidugót és óramutató szerint 6-7 óránál van a kis állítócsavar amit csavarhúzóval lehet tekergetni, hogy a rögzítőfék pofái közelebb kerüljenek a tárcsához, így nem olyan magason fog fogni a kézifék.
Ahogy fentebb írták a bowdenen is lehet feszíteni a könyöklő kiszerelése után

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #8956 Dátum: 2013.12.15 15:10:16 »
Akkor, ha jol értem, mikor a bowdenen szoritanak, akkor lejjeb kerülhet az a pont (az utolso kattanàs) aminél maximàlisan blokkol a kézifék.
Ha viszont a @TZoli àltal emlitett helyen szoritanak, akkor a kézifék ùtja nem vàltozik, de màr az utolso kattanàs elött is maximàlisan foghat a kézifék.

Valoban igy àll a helyzet, vagy nem éppen?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #8957 Dátum: 2013.12.15 15:25:29 »
Ha ott állíttatod ahol írtam akkor is rövidebb lesz az útja a kéziféknek, én ott szoktam a sajátomon finomítani 2 évente (4-5 kattanásnál blokkoljon)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8958 Dátum: 2013.12.16 08:20:03 »
Októberben pucoltam ki a hátsó dobokban a féket. (Mert nyikorgott folyamatosan elinduláskor tolatáskor pár percig.)
Nem állítottam semmit, csak pucoltam és megkentem a mozgó részeknél. Visszatekertem az állítókat, hogy könnyebb legyen feltenni a dobot.

Van benne automata állító és működik is. Az első kb. 20 kézifék behúzás közben lehetett hallani is a kattanásokat. Azóta nagyon jól fog a kézifék. Vizsgán is egy számjegyű százalékos volt az eltérés a két oldal között.

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:Szerviz
« Válasz #8959 Dátum: 2013.12.19 10:25:30 »
Sziasztok !

Az alkatrész topicba már beírtam, de itt is megkérdezném, hátha így gyorsabban kapok választ:
Van egy 2007-es Aurisom, 2,0 D 4D. És van egy szörnyű gyanúm (remélem csak paranoia  :wacko: ) Légyszi' írjátok meg, hogy mi a hibajelenség a kettős tömegű lendkerék hibája esetén  :helpsmilie: . Biztos volt már róla szó, de most nincs időm végigböngészni a fórumot  :no: Köszönöm !

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8960 Dátum: 2013.12.19 10:46:04 »
induláskor,gázadáskor remeg a kuplungpedál,ha engeded fel. csörög leálláskor.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re: Szerviz
« Válasz #8961 Dátum: 2013.12.19 11:31:40 »
induláskor,gázadáskor remeg a kuplungpedál,ha engeded fel. csörög leálláskor.

Köszönöm! Ez kicsit megnyugtat. Nálam a kuplung és a váltó hibátlanul műxik, leállításkor, indításkor nincs csörgés. A hibajejlenségem az, hogy 1500 - 1800 fordulatnál van egy tisztán érezhető rezonanciám, morgó hang kíséretével. Ez független a sebességfokozattól, kinyomott kuplunggal is van, és motorféknél is van. Viszont nagyobb terhelésnél (erősebb gyorsítás) nincs. Erre esetleg valami ötlet?

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Szerviz
« Válasz #8962 Dátum: 2013.12.20 20:38:05 »
A motortérben találsz, ilyen spirálos (nemtomhogyhívják) kábeltartókat.  Nézd meg, hogy nem e azok vannak kilazulva.
Nekem a gázbovden tartója morgott ugyanilyen körülmények között.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:Szerviz
« Válasz #8963 Dátum: 2013.12.23 08:41:42 »
Köszi ! Most lesz egy kis időm, karácsonykor két nagy evészet között kikapcsolódásképpen átvizsgálom ... :sorcerer:

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re:Szerviz
« Válasz #8964 Dátum: 2013.12.23 09:07:06 »
Gumisnál feltették a felnit a tesztgépre és látszódott hogy kóvályog. Azt mondták másikat kell venni, ez nem javítható?
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8965 Dátum: 2014.01.09 09:22:18 »
Ma megyek a szervízbe a légzsák ellenőrzésre, melyik kulcsot hagyjam ott nekik, a szürkét ? vagy az egyik feketét csak magába ? (immo "kulcs"+riasztó távirányító van rajta, meg a váltózár kulcsa) Bár, ha mozgatni kell nekik a kocsit, akkor sztem megvárom, nem akarom nekik megmutatni az immo kioldását..

boxerhang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:Szerviz
« Válasz #8966 Dátum: 2014.01.20 11:51:55 »
Üdv!

Tud valaki 1ZZFE motorhoz (vagy 2003. COV 1.8 VVT-i-hez) szerelési útmutatót? Régebben mintha láttam volna valahol, de már nem emlékszem hol. A problémám, hogy a blokk hátuljában a láncfeszítő patron, illetve a környéke merő olajos dzsuvália, meg ahogy láttam a vezérműlánc fedele is néhol. Na tömítés cseréhez kellene egy kis útmutatás, mert nem akarok nekiesni úgy, hogy nem tudom milyen szerszámok kellenek, miket kell még mellé levenni, hogy értelmesen odaférjek. Elég kicsi a motortér, nem akarom magam megszívatni. Akinek esetleg van tapasztalata, szívesen meghallgatnám. Ja, a szelepfedelet lekaptam, nem onnan jön az olaj.  :hmmmm:

protoxic

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Szerviz
« Válasz #8967 Dátum: 2014.01.22 09:57:39 »
Sziasztok!
Olyan gondom fordult elő a corollával, hogy az indítás után amíg el nem éri a normál üzemi hőmérsékletet a műszerfal mondhatni meg van "bolondulva". Mintha megszünne minden elektromos ellátása az eszköznek fél másodpercekre. ezután nem valós adatokat ad vissza pl alapjáratnál 3-4 ezres fordulat, vízhő a skálán túl, tank telítettség sem valós adatokat mutat egyes leállások után. Ez kb ment egy hétig, majd észrevehető volt, amikor eltünik minden a műszerfalról a motor teljesítményén is észrevehető volt az akadozás abban a kis időtartományban amikor a műszerfal áram nélkül maradt. Ez kb 2 het megy így. Nagyobb gázadásnál is elő lehet idézni ezen problémát.  Mára már kaptam sárga motor csekk lámpát is, ami "szépen" világít nekem.
Kérdésem, volt-e már valakinek hasonló problémája, illetve tud -e valaki Budapest esetleg közvetlen környékén megbízható- elfogadható áron dolgozó autóvillamossági szerelőt?
Válaszokat előre is köszönöm.

Lev988

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Szerviz
« Válasz #8968 Dátum: 2014.02.02 21:31:51 »
Hellosztok,

van egy 2002-es E12-es 1.4B Corollám. Kuplungot akarok benne cserélni. Így, ahogy átnéztem, hogy fogom csinálni, felmerült bennem egy kérdés.
Ahogy kinyitom a motorháztetőt, szemből nézve van ugye a motor bal oldalán egy tartó bak/konzol, a motor és a váltó találkozásánál pedig van egy (csapos, hengeres) bak elől és egy hátul a váltóhoz rögzítve.
Az alsó váz(ak) lecsavarozása nélkül hogyan tudom levenni a váltót? (amennyire észrevettem, ezeknek a bakoknak azok a csavarjai, amikkel ehhez az alsó vázhoz vannak rögzítve, nem nagyon férhetőek hozzá)
Előre is köszönöm, ha segít vki.

Itt van egy video, amiben az arc kiveszi a bakokat (1:55-2:10, sajnos az egész videót pénzért árulja ebayen):

Itt ugyanannak a videója, és mutogat is az alsó váznál, de nem az odatartozó hang van alatta:

Itt pedig egy, amiben lecsavarozzák az egész vázat:


Aztán, lehet, hogy egyik sem túl jó alap, mert ezek amcsiban készültek és ott nagyobb motorok vannak, így lehet a bakok is mások.
A váz felépítés sem ugyanolyan, mint amit az utolsó videóban lecsavarnak. De én azt nem akarnám bántani, mert hozzá van fogva a kormány rudazat és a felfüggesztéshez is megy rajta a stabilizátor. Azt néztem, hogy kiférne a váltó, ha a bakok nem lennének annyira útban.

üdv,
Levi

Greg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 175
Re:Szerviz
« Válasz #8969 Dátum: 2014.02.14 07:39:24 »
Sziasztok!  120 ezres szerviznél mire számítsak( 1,6 Corolla, 2008) ? Nagyságrendileg milyen összeg várható? Kb. mi az amit cserélnek ilyenkor? Nincs a kezem ügyében a használati utasítás sajnos, de erősen gondolkozom, hogy ezt a szervizt márkaszervizben kéne megcsináltatnom, ha már eddig is mindegyik ott volt, hátha valamit jelent majd a valamikori továbbértékesítéskor.... Csak jó lenne tudnom, mire számítsak, hogy össze tudjam hasonlítani az ismerős szerelő áraival....