Beszéltem gyorsan a klímaszerelőmmel, aki végezte pár hete az otthoni klímánknak és az Avensisnek is a karbantartását, töltését.
Azt mondta, hogy bár nem biztos, de lehet, hogy túl sok a gáz a rendszerben, pontosabban, ebben a melegben túl nagy a gáz nyomása a rendszerben (mert, ugye a hőmérséklet emelkedés hatására a gáz nyomása nő). Ez megfojthatja a motort. Erre a klímakompresszor NEM működése közben lehet megoldás, ha a nagy szelepen keresztül gázt engedünk ki (egészen addig lehet, amíg olaj nem jön belőle).
A másik lehetséges irány, hogy nem a klímakompresszor a lúdas, hanem valamelyik érzékelő ad-kap hibás jelet és a motorelektronika letilt. Érdemes kipróbálni, hogy ha felkapcsolja járó motornál a világítást, akkor a fordulatszám megemelkedik-e. Elvileg azonnal korrigálja az ECU a terhelést fordulatszámemeléssel... De ez már nem klímás terep...