Gondoltam megosztom örömömet itt a fórumon is, de úgy látom felesleges volt, mert itt csak okoskodó, rosszindulatú bejegyzésekre van igény.
Sajnos nem értek az autóhoz, emiatt nem is tudom a hogyanokat, miérteket. Persze azért igyekszem mindennek utánajárni, képbe kerülni, de ennek ellenére csak laikusnak tartom magam autó ügyben, éppen ezért csak tényeket írtam a hozzászólásban.
Tény az, hogy cserélték a szűrőt és tisztították a szelepet. Tény az is, hogy ezután (valószínűleg ezeknek a beavatkozásoknak köszönhetően) nem mérhető, de jelentősen érzékelhető mértékben megváltozott az autó menetdinamikája. Szélesebb fordulatszám tartományban lehet most húzatni, emellett ugyanazon sebességnél kisebb fordulatszámon pörög a motor, bár ez mellékes.
Gondolom a szervizelés és a változás között van összefüggés, bár lehet, hogy az időjárás változása, vagy a csillagok állása, esetleg rontáslevétel okozta a javulást az autón. Nem tudom, most már végképp elbizonytalanodtam.
A kedves hozzászólóknak úgy látom "sikerült" megragadni a lényeget és így most széles mosollyal élvezhetem ahogy 130-nál háromezer helyett, csak kettőezer-nyolcszázat pörög a motor. De azt hiszem az sem elhanyagolható tény, hogy a korábbi lomhának nevezhető tempó helyett, most úgy megy a kocsi, mint a villám és egy régóta fennálló problémát sikerült orvosolni.
Válaszolva néhány hozzászólásra:
- Biztosan sok pénzt megért..
- Igen, meg. Ha te is látnád a különbséget, akkor egyetértenél.
- A márkaszerviz azért az márkaszerviz.
- Igen, az. Extra garancia miatt hordom hozzájuk. Sajnos nem minden esetben vagyok elégedett velük, de most úgy gondolom jó munkát végeztek. Elégedetten távoztam.
- Miért, az ERG pucolással a váltó áttétele is megváltozik
- Tudtommal nem, bár fene tudja.
- Ezt hogy csinálod? Új váltó is került bele?
- Nem.
Nos abból indultam ki, hogy terhelés növekedésével növekszik a fordulatszám. Egyszerű példa, ha bekapcsolom a légkondit, rögtön feljebb megy a fordulat. Emiatt a fenti változás magyarázatára úgy vélem, hogy vagy a szűrő, vagy a szelep cseréje, tisztítása megszüntethetett valami "motorteljesítmény" csökkentő, visszavető tényezőt. Így ugyanazt a sebességet kisebb erőkifejtéssel éri el most, emiatt kisebb fordulaton dolgozik.
Ha például koszos légszűrővel, vagy régi olajjal dolgozik a motor, akkor gondolom nagyobb erőt kell kifejtsen, mintha mindezek újak, tiszták lennének és a nem megfelelő alkatrészek, körülmények miatt plusz erőkifejtéssel tudja ugyanazt a munkát elvégezni. Ennek akár egyik jelzése lehet az is, hogy ugyanannál a sebességnél kisebb fordulaton megy a motor.
Bár ez csak az én véleményem, tekintsétek is úgy. Fenntartom a jogot a tévedésre.
-akibor válaszára nem reagálnék, mert félek, hogy kitiltanának a fórumról.
Elnézést a hosszú reagálásért, de csak a csalódásomat szerettem volna jelezni.
Jól el tudjátok b_szni az ember jókedvét. Hasonlókat kívánok nektek is!!