Nem rég volt meg az elsö komplett fékcsere (tàrcsa, betétek, kàbel, fékolaj). Nem éreztem vele semmi rosszat, de a szervizben mondtàk, hogy ideje lenne cserélni.
Azota egyre inkàbb hallom azt a tipikus visitos fékhangot, amit a lecserélt alkatrészeknél nem tapasztaltam (kb. 5000 km van azota bennük)...
A fékbetét Bendix màrkàjù, de a csere nem màrkaszervizben volt megejtve.
Nem tudom mitol jön ez a visitos hang fékézésnél? Rossz minöségü alkatrészek, vagy màs? Lehet ezt tisztitàssal orvosolni, vagy valahogy?
Néha egy kicsit zavaro ha a vàrosban haladva kitünik a tömegböl a fékezö Corolla...
Jó lett volna, ha a csere előtt már feljössz ide a fórumra, mert egyből lebeszéltünk volna bizonyos márkájú alkatrészkről, én legalábbis erről a Bendix-ről egészen biztosan. Én a Ferodo Premierre esküszöm, nekem is ezek vannak, szintén Ferodo tárcsákkal. Az E12 esetében ugyan mások a méretek, de mindenképpen jobb minőségű alkatrészeket lett volna érdemes a fékhez venned.
Én azt gondolom, hogy a motorolaj, a fékek, és a folyadékok mind nagyon fontosak, ezekből nem szabad olcsót venni. A szűrők (levegő-, pollen-) nem annyira fontosak, azokból jó az egyszerűbb (olcsóbb) is, kivéve az olajszűrőt, amiből megint csak a MANN-t szoktuk ajánlani.
A kérdésedre visszatérve, lehet, hogy a fékbetét csikorog, sokat nem tudsz ellene tenni, vagy elmúlik, vagy nem. Annak sincs értelme, hogy most azonnal lecseréld, használd el, nyugodtan, és a következő csere előtt olvasd vissza, amit írtam.
Elvileg a fékhatásban nem szabad, hogy gyenge legyen ez a Bendix, maximum egy-egy nagyobb fékezés alkalmával kevésbé stabil az anyag, jobban kopik, hamarabb elmelegszik a fék. Egy Ferodo-val ilyen probléma nem szokott lenni.