Plussz még sűrűbben kellett 2X kuplungolni (elsőre nem vette be a sebességet, kuplung elenged, újra kinyom és újra sebességbe rak).
Ez nálam ott tart, hogy musspici lassan nem tudja vezetni a kocsimat.
Csak azért így kopnak ám a szinkron gyűrűk elég rendesen...
Én arra az átmeneti időre, amíg elhatároztam, hogy szettet cserélek, de még nem volt meg rá a pénz, kihúztam minden szőnyeget a kuplung alól és tökig nyomva kuplungoltam. Valahogy úgy voltam vele, hogy hiába 9 éves múlt az autóm, ha valami jó (a gyűrűk, meg nem lötyög vészesen a váltó), akkor igyekszem minél tovább megőrizni abban az állapotban.
Ezért van az is, hogy igazából engem is megnyugtatna, ha az olajfogyimat megszüntetendő szétszedetném és meggyűrűztetném, hogy legyen rendben, de egyelőre nincs rá pénzem. Figyelem mindig, most például 5000km után kb 2mm hiányzik a max jelzéstől. 7végén pótolom. Ennyi.
(basszus, ma számoltam össze, hogy idén már 79.000 Ft-ot ráköltöttem, meg még lesz ugyanennyi ebben az évben a hosszbordás szíj+üa.szűrő(ez még nem biztos)+műszaki vizga+4 új téli gumi!!!
bár ezek legtöbbje kopóalkatrész, nem várt meghibásodásom eddig nem volt. Ja, és az ablakemelőt még bele sem számoltam...).
Viszont vígasztal, hogy mindezek után tényleg kifogástalan lesz.
A múltkorában pont azon tanakodtam magammal, hogy ha lenne pénzem sem adnám el ezt a kis kocsit, mert igazán jó vétel volt mindent egybe vetve. Kifizetném a hitelt, ami rajta van és minden apró nyűgjét helyre hoznám. Inkább Jucimnak vennék egy másik autót, mondjuk egy kis dízel Yarist... Egy másik (kecskeméti) Toyota szaki ismerősöm szeint, az a párosítás (1,4d4-d Yaris) örök élet+1nap.