Ma délelőtt megérdeklődtem a váltóolajat, Rheinol 75W90-et fogok belerakatni (1975Ft/L), Glikosam hűtő folyadékot (755Ft/L) deszt.vízzel 50-50%-ban, illetve találtak nekem pollenszűrőt 3200.-ért. Ez utóbbinak sajna nem tudom a nevét, az biztos, hogy utángyártott és nem szénszűrős.
Ahogy így számolgatom a szükséges mennyiségeket, 9400 Huf-ra jön ki az anyagköltség, ehhez pár ezer Ft munkadíj. Úgy gondolom, ez baráti.
Érdemes takarékoskodni a szervizanyagokkal, de csak ésszerű mértékben, nem a minőség rovására... Ennél a Rheinol-nál nem találtál ismertebb, minőségibb olajat? Ammennyire noname, annyira nem is olcsó, ennyiért már kapsz normális váltóolajat is sztem... Glicosam (Sellyei) fagyálló a Toyotába??? Jesszusom, biztos vagy ebben?? A deszt víz OK. Pollenszűrőt 1200.- HUF-ért vettem az E12-esembe, na azon lehet spórolni, 6 havonta így is úgy is cserés... Jótanács: olvass utána egy kicsit az olajtopicban (használd a keresőt), és a váltó olaj valamint a hűtőfolyadék esetében keress minőségibb terméket!
Egyelőre ez az olaj és hűtőfolyadék lesz benne, ha valami gáz van, azt azonnal észreveszem, bízok magamban, eléggé vájt fülem van az ilyen dolgokhoz, szerencsére. Nem gondolom, hogy ezek közül bármelyiktől is tönkremenne a kocsi. Az, hogy valami olcsó, vagy nem ismert, nem feltétlenül jelent gagyit. Példa: Merem állítani, hogy, ha egy embert megkérsz, hogy mondjon kuplung márkákat, kapásból rávágná, hogy Sachs, LUK, és..... ennyi (lehet, hogy még a Nipparts is az eszébe jut.) Kevesen tudják, hogy az Aisin Asko ugyanúgy gyári beszállítója a Toyotának, mint a LUK. Pont.
E12-be amúgy is kb a felébe kerül a pollenszűrő, E11-be nem igen tudok olcsóbbat.
Egy szónak is száz a vége, remélem, nem lesz gondom ezekkel, ha meg mégis, akkor így jártam, és kicserélem "márkásabbra".