Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2319897 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3285 Dátum: 2010.05.16 09:16:12 »
...mert szerintem a nők nem vezetnek rosszabbul mint a férfiak.
Pedig de :sorcerer:

Nagyapám évtizedekig vizsgáztatott forgalmi vizsgákon, szerinte kétféle női sofőr van: szörnyűhorror és legjobbabb. Férfiból nagyobb a szórás, abból van mindenféle, közepes is. Szerinte alapvetően nem vezetnek rosszabbul a nők, de amelyik rosszul vezet, az tényleg kutyaütő.

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3286 Dátum: 2010.05.16 10:23:14 »
Ezt nemrég írtad valamelyik tocsikba ;)

Amúgy 1etértek, férfiakból több átlag' van, nőknél olyan nincs, vagy rosszul-vagy jól (átlagosnál jobban) vezet, a rosszabbul kategóriával én többször találkozom.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3287 Dátum: 2010.05.16 12:20:16 »
Tegnap ígértem, hogy teszek fel fotókat a kiszerelt váltóalkatrészekről és a számláról. Feltöltöttem, itt tudjátok megnézni:
http://www.mondi.hu/kepek/corolla/valto/


(eredeti méretben tettem fel a képeket, hogy akit érdekel tudjon nagyítani stb, a számláról lefestettem a nevemet, címemet, stb, de ez itt nem is érdekes).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3288 Dátum: 2010.05.16 13:45:43 »
Köszi!

A fogaskerekeken látszott némi kopás, de szerintem nem annyira vészes. Én nem cseréltem volna ki ezeket feltétlen.

Az egyik-másik csapágyon ránézésre is látszik a "lógás", pedig japán gyártás van feltüntetve, nem lengyel, ahogyan itt mondták...

A fura az, hogy a szinkron sem tűnik annyira kopottnak, ami okozhatna akadást.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3289 Dátum: 2010.05.16 13:53:46 »
A fura az, hogy a szinkron sem tűnik annyira kopottnak, ami okozhatna akadást.

Az a gond vele -- állítólag -- hogy kézzel meg lehet forgatni a fogaskeréken (tényleg könnyen forog rajta), aminek nem kellene így lennie, mert pont az a lényege, hogy fékezze a fogaskereket, de így nem fékezi.
Valóban a fogaskerék volt a legnagyobb költség, azért szerintem sem feltétlenül kellett volna cserélni, persze ha olyan hülye a konstrukció, hogy az is kopik, nemcsak a valóban filléres tétel szinkrongyűrű.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3290 Dátum: 2010.05.16 14:05:09 »
Azon gondolkodtam, hogy én majd csak a szinkront fogom 1-2 év múlva kicseréltetni, meg a csapágyakat a saját szerelőmmel, aki 35e Ft-ért kompletten megcsinálja. Így anyaggal+munkadíjjal 100e-ből meg kellene neki állnia. Szerintem fölösleges a fogaskerekeket is cserélni, annyira nem néztek ki csúnyán.

Sztem 2 szinkront kibír egy fogaskerék, az meg rossz esetben is >250e km. Van akinél a gyári rendszer is többet elmegy, ezért szerintem ráérek majd sokkal később kicseréltetni a fogaskerekeket.

Amúgy vicc, hogy mennyibe kerülnek az alkatrészek, ahogyan az is, hogy a fogaskerék csereéretté lett nyilvánítva. Szerintem ezeket fölöslegesen cseréltették ki veled, ráért volna később is.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #3291 Dátum: 2010.05.16 14:26:22 »
Nem baj már ha kicseréltette, legalább nyugodt lehet, ill. ha valami baj lenne, nyilván van rá garancia, bár szerintem pont azért mivel minden hibalehetőséget kivett, ez már önmagában feltételezi hogy hibátlan lesz.

Viszont én sem értem hogy mehetett így tönkre. Nálunk 2005/12 benzines JT alvázszámos e12 van a családban 85ezer km-rel, egyelőre semmi problémát nem érzek a váltóval, de remélem nem is jön elő később sem.
                                                                                                                                                   

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #3292 Dátum: 2010.05.16 16:03:56 »
Az angol gyartasu Corollaknak lengyelorszagban keszul a valtojuk. Pont. Ez ugye megint csak nem jelent semmit, hogy milyen alkatresz kerul bele Koyo vagy SKF. A T25-os D-CAT Avensisnel pl. azert lesz nagyszamban szimmeringfolyas, mert rosszul preselik be a lengyelek. Pimfli hiba ami fel napos szerelest hoz. Azt is leirtam miert keszulnek ki ilyen hamar, alul van meretezve es nincs megtamaszta a valto seggen.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3293 Dátum: 2010.05.16 16:21:17 »
Épp most mutattam meg egy gépészmérnök barátomnak a cuccokat és ő is azt mondta, hogy a fogaskereket nem kellett volna még cserélni.
Nem is értem, miért nem azt csinálták, hogy megnézték mi a rossz és azt cserélik. Mindegy, most remélem 150-200 ezer km-ig nem lesz vele gond.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3294 Dátum: 2010.05.16 16:29:14 »
Azért leszámláztak 2.5 L váltóolajat 14 ezerért, amiből csak 1.9 L kell a váltóba. De 14 ezerért még a drága Motulból is majdnem 4 Litert adnak.
A számla végösszege ha nem márkaszerviz csinálja a felére is csökkenthető lett volna.
Mennyi lehet az új ára egy új váltónak ????

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3295 Dátum: 2010.05.16 16:32:56 »
Nekem ami a legjobban bántja a szemem a számlán, az a tömítőpaszta ára, 16.700 :eek:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3296 Dátum: 2010.05.16 16:39:03 »
Hát igen, benne volt a dologban eléggé a lehúzás. 16e Ft egy tömítőpasztáért?! Mert ha még 3e Ft, az is sok, mert nem kell egy teljes tubus. De 16e Ft?! Hihetetlen pofátlan ez már!

A 2,5 l olaj is túlzás, ráadásul jó drága litere. Ha egy full szint gyári olaj litere 4.000, az is sok, de 2l elég lett volna és az így sem lenne több 8.000 Ft-nál.

Féktisztító: ebből is kellett egy teljes flakon?! Vagy csak 3 kis szisszentés a tisztításhoz...

A fogaskerekek cseréje is fölösleges volt szerintem is, persze jobb így, csak nem nekik kell kifizetni.


Mindegy, rágódni nem kell már rajta. Reméljük sokáig jó lesz majd a sok új (és drága) alkatrész!


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3297 Dátum: 2010.05.16 16:47:16 »
Azért vállaltam be ezt a költséget, mert hosszútávra tervezek a kocsival, és itt van garancia, meg azt gondolom, hogy talán ott értenek a legjobban hozzá, ahol sok toyotát látnak --> márkaszervíz.
A suzukival megszívtam, hogy mindenféle, sokak által ajánlott szerelőhöz vittem, és pl túltöltötte az olajat, nem ellenőrizte le a futóművet és pár hétre rá majdnem szétesett... Szóval itt talán ilyen nincs, és nekem megérte a biztonság. Továbbra sem vagyok boldog az összegtől, de mostmár egyrészt mindegy, másrészt tényleg remélem, hogy most hosszú évekig nem lesz vele gond.

Most gyakorlatilag egy új váltóm van...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #3298 Dátum: 2010.05.16 16:51:57 »
Valoszinu a Toyota belso eloirasa irja a fogaskerek cseret. Corolla valtoleszereleshez a segedalvaz leszereleset is eloirja a Toyota megis meg lehet anelkul siman csinalni es akkor meg futomuvet sem kell allitani utana....
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3299 Dátum: 2010.05.16 18:01:28 »
Ha már váltónál tartunk: lehet, hogy nálam ez a nyiszogó hang az erőátvitel felől azért van, mert valahol víz került a kuplungba ????
Azóta csinálja mióta kint voltam az első legnagyobb esőben vele az utcán.
A kuplung és a váltó összeillesztésnél vagy a váltó felső  részén át kerülhet víz a szerkezetbe ? Kuplungba vagy váltóba ?
Amikor kiengedem vagy kezdem kiengedni a kuplungot indulásnál akkor hallok egy száraz fémhangot (nyiszogást) a kuplung felől. Arra tippelek, hogy valahol vizet kaphatott mivel az esős menet óta csinálja.