A márkaszervizek nem nagyon szeretnek szabályoztatni, inkább kicseréltetik a vevővel a 2 első féktárcsát. A határértékek is úgy vannak megadva, hogy kb 1 garnitúra betét után már lehetne kidobni a tárcsát, mert a következővel biztosan a 2 mm-es kopási küszöb felett lesz. Pl. nálam 25 mm-es a gyári és 23 mm a határérték. Egy betét lekoptatja kb annyira, a második tutira ála menne már. Most akkor 1 betét után dobjam ki a tárcsát?! Én 20 mm-ig használom, az 2-3 garnitúra, utána, mikor már szemmel láthatóan vékonyabb, akkor kicserélem. Nem hiszem, hogy akkora baj lenne, így is tök vastag még a tárcsa. A fékmunkahenger is simán megoldja a feladatot mág egy 20 mm-es tárcsánál is...
Én nem hallottam olyanról, hogy hűtött tárcsát ne kellene szabályoztatni vagy nem tenne neki jót. Szerintem ez is városi legenda, mint az 50-60e km után jobb a 10W-40-es olaj...
Nálam pl. ütött az első tárcsa fékezéskor, majd leszabályoztattam, azóta tökéletes, nem ráz, nem üt picit sem. A faterom kocsiján is minden betét cserekor megy a szabályzása a tárcsának, eddig semmi gond nem volt sosem (kopp, kopp, kopp), mindig tökéletesen bekopott a betét, nem csikorgott, nem volt vele semmi gond.
Az én új betétem elöl olyanok voltak, hogy már gyárilag kicsit a két széle nem túl meredeken le van csapva, kb olyan, mint amit ti csinálhattok reszelővel. Én nem bántom sosem az új betétet, eddig mindegyik a frissen szabályzott tárcsával pillanatok alatt tökéletesre összekopott. Nálam nem szokott a tárcsafél nyikorogni sem, én ha nincsen zajcsillapító tapaszt a betéten (pl. Ferodo), akkor veszek rá egy utólagosan ráragasztható tapaszt (3M) és azzal megelőzöm a bajt. Így nálam a Japanparts betét is kussol, sosem nyikorgott 1 másodpercig sem.
A hátsó dobom üt is és nyikorog is, nem tudom mi a baja. Pedig a pofa része nincsen vészesen elkopva, szóval jónak kellene lennie. Szerintem a dob lehet ovális, nade mitől?!
A munkahengereket ellenőriztem, mindegyik fele működik mindegyiknek, viszont a fékpofák eléggé feszesen állnak a helyükön, elképzelhető, hogy azok rohadtak be. Mondjuk rozsdát sem lehet látni rajta. A többi kocsin a betétet együtt mozgatva lehet rántgatni ide-oda, nálam meg full feszes az egész rendszer. Nem is értem, hogy mi van vele, mi a franctól üt, meg bubububu-zik fékezéskor.
Gondoltam, kap egy új betétet, persze a kaphatóak közül egyik sem olyan, mint ami nekem kell. Egyedül a Unix ad el olyan alakú és karos fékpofát, ami nekem kell, az 12800 pénz. A többi, picit más alakú csak fele ennyi. Már megint a legdrágább kell valamiért a kocsimba, nem az átlagáras... Ha beraktam ezt a betétet, akkor szabályoztatom az ovális dobot is. Más ötletem már nincsen.